- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 4 maanden geleden door bram0vitz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 november 2024 om 09:40 #827209
Hoi, in maart heb ik deze citta gekocht. Hij liep niet. Zelf heb ik weinig verstand motorisch en hoopte dus dat het simpel te maken was, en dat was het. Even het vlotte bakje onder de carburateur vandaan halen, in remreiniger laten weken er er weer op zetten en toen liep die weer.

Kleur vond ik zelf helemaal niets maar wou de citta ook niet helemaal uit elkaar trekken, dus alle kappen eraf en die spuiten in het zwart.

Frame (met blok etc. er nog aan) helemaal kaal geschuurd en daarna in de filler (om de krassen te dekken en een grondlaag aan te brengen)

Zat te twijfelen tussen en paar kleuren en toch maar blauw gekozen, gespoten met een normaal knikkerbusje van motip in metallic.

Na het spuiten alle kappen er weer opgezet en super tevreden met de blauwe en zwarte kleur, alleen miste ik nog 1 ding eraan.

Dat ene ding waren de velgen, persoonlijk vind ik die in het zwart veel mooier, dus gewoon met een kwastje de velgen zwart gemaakt (niet de ideale manier maar wel onze manier, misschien ga ik ze ooit nog spuiten als ik er niet tevreden mee ben)
Super tevreden met het resultaat, ondertussen had ik op de zijkappen ook nog stickers gemaakt (eigen stickers gemaakt) en ik vind de citta helemaal af! Alleen nog een mooi beugeltje om mn slot aan op te hangen (3d geprint door mijn nichtje’s vriend) En dan is die helemaal af!Nog even een paar maandjes wachten tot mijn praktijk examen voor de brommer (Januari) en dan ga ik van start!
Super leuk project waar 3 generaties in zijn betrokken, ik, mijn vader en mijn opa. Allemaal meegewerkt aan 1 brommer. Ik kijk er naar uit om er vaak op (naar school + tours) te rijden!
Verstand op 0, frituur op 180Goed gelukt Thijs. Leuk.
Mooi projectje.
Opmerking 😉 : Achterveren zijn erg veel te lang?
Ter controle, harley rekje hoort bijna waterpas.Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.18 november 2024 om 11:00 #827212Wim,
Ja klopt ik heb hem zo gekocht, ik vind het er wel mooi uit zien op een of andere manier dus ben van plan het zo te laten. Volgens mij kan het niets kwaad, toch?
Bedankt!
Gr. Thijs.
Verstand op 0, frituur op 180He Thijs,
Leuke kleur! Zo had ik mijn eerste citta ook geknikkerd. Hogere achter veren kan niks kwaad hoor, enige nadeel is dat er wat minder brandstof in de tank kan omdat die achter wat hoger staat meer niet hoor.
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.