- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 5 maanden geleden door TheCauwie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juli 2017 om 14:49 #499803
Gisteren het roest op de velgen van mijn oldtimer ciao aangepakt
benodigdheden:
-spons
-aluminiumfolie
-chroompolish
-water met autozeep en azijn
-water zonder toevoegingen
-propere katoenen doeken
-handdoekensituatie voordien:

Ik heb vervolgens de aluminiumfolie en water met autozeep genomen en beginnen schrobben. Aluminium is geen probleem om op chroom te gebruiken omdat aluminium een zachter metaal is dan chroom.
Na wat schrobben kan je al goed het verschil zien:

Als je klaar bent met schrobben kuis je je velgen af met proper water en droog je je velgen af met een handdoek.
Vervolgens neem je je chromepolish en katoenen doeken en polier je je velg goed.
Het resultaat na 8 uur kuisen:

Nog even een foto van mijn 2 ciao’s:
24 juli 2017 om 17:31 #499804Mooi werk! Je kan wel nieuwe kopen maar origineel is toch altijd het mooiste
6 september 2017 om 19:07 #500065Het is weer al even geleden dat ik nog een post heb gedaan, dit omdat er nog niet veel gewijzigd was :).
Ik heb gisteren (met dank aan Javad) mijn compleet gereviseerde en getunde blokjes terug ontvangen. Ik kan niet anders dan vol lof over zijn proper en goed werk spreken.

Aan dit blok is het volgende gedaan:
Nieuwe 50cc DR met doorprikte boosters
Carter geboord en uitgeveild naar 13 mm
cilinderkop afgevlaktIk heb deze gisteren nog getest en de trekkracht die het blok heeft is ongelofelijk met een 95 poelie en groene trekveren.
Omdat ik gisteren jarig was heb ik terug heel wat geld ontvangen die ik naar believen kan spenderen, dus kan ik terug goed verder werken aan mijn ciao :).
Ik heb om die reden vandaag mijn ciao compleet uit elkaar gehaald. Het frame zal echter niet gebruikt worden, daar dit geen oldtimer is en ik een oldtimer club heb opgericht. Ik heb dus nog een apart oldtimer frame aangekocht in dezelfde kleur.

het resultaat:

Volgende week worden alle onderdelen
-gezandstraalt met de hand
-met een epoxyprimer ingespoten
-schade aan de kappen herstelt
-voorzien van 3 lagen 2k lak in orginele kleurstaat niet op de foto: 2 orginele variokappen die ook van een nieuw kleurtje zullen worden voorzien.
Nog even een fototje van de ciao van mijn beste vriend (nickname op het forum: Roulemoules) die ik gisterenavond samen met hem nog heb samengestoken en getest
bestaat uit:
-getuned blokje met 50cc dr (met dank aan Javad)
-13/13 dellorto carb 60 sproeier
-polini luchtfilter
-sito citypower
-groene trekveertjes
-poelie 95

7 september 2017 om 07:13 #500066Jij komt vast in aanmerking voor de hoofd prijs als het gaat om het verwennen van je brommer.

Goed idee om die blokjes te laten reviseren en tunen door javad. Plug en play wie wil dat nu niet.8)Ik heb je al eerder horen praten over een oldtimerclub, kan je daar iets meer over vertellen?
7 september 2017 om 07:34 #500067Hoi
Bedankt voor je reactie, ik doe mijn best om mijn brommer zo goed als mogelijk te behandelen. Het plug and play blokje was inderdaad een gemak. Ik beschik niet over het materiaal om een revisie en tuning te doen en op dit forum zijn er mensen die wel de tools hebben, waaronder Javad. Hij heeft echt uitmuntend werk geleverd.
Het is zo dat er in mijn vriendenkring heel veel mensen met oldtimerbrommers rijden (piaggio, honda, flandria) en wij allemaal er graag eens op uit trekken om samen een tour te gaan rijden. Ik vond het dan ook een goed idee om een officieel erkende club op te richten, zodat wij van alle voordelen van de Belgische federatie oude voertuigen konden genieten (goedkope verzekeringen, opleidingen, bouwjaarattesten,…). We zijn nog volop in de opstartfase, maar hebben al 10 leden (waarvan 4 met piaggio).
Een ander voordeel van een oldtimerclub is de mogelijkheid om je oldtimerbrommer gemakkelijk van klasse te veranderen indien deze nog geen Belgische nummerplaat heeft gehad. De omschakeling van klasse is in België onmogelijk indien het geen oldtimer is (zie hierboven).
Het is de bedoeling dat wij in de toekomst regelmatig samen rondritten gaan doen en wat naambekendheid gaan voorzien voor onze club.
Ik en Roulemoules hebben het ongelofelijke idee gekregen om onze brommers tiptop inorde te krijgen om zo volgend jaar een epic tour (2500 km) te maken naar Pontederra, de bakermat van Piaggio. We gaan dit misschien koppelen aan een goed doel die dan gesponserd kan worden. Dit is echter nog niet zeker, maar we denken erover na.7 september 2017 om 10:42 #500068Prachtig om te zien hoe je er mee bezig bent!
En ik hoop dat jullie lang plezier mogen hebben van je tuned 38DR blokje.De oldtimer club is een mooi initiatief,.Wellicht is het een daverend succes en rij je volgend jaar met 50 oldtimers door België.
En een reisje naar Pontaderra is geweldig om mee te maken natuurlijk.
2500 km moet makkelijk lukken met je DR
<3 Thunderstone
Check mijn perso!7 september 2017 om 11:50 #500069Mocht het lukken, je bent meer dan welkom om deze reis met ons te ondernemen Javad 🙂. Dit geld trouwens voor iedereen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
7 september 2017 om 18:16 #500070Leuk om te lezen en te zien hoeveel tijd en werk je in je Ciao’s steekt.
Zoals je al weet ben ik mijn Ciao volledig in orde aan het zetten en zal deze tijdens de wintermaanden herspuiten.
Ook ik zie eventueel de reis wel zitten.
Groet,
Bryan2 oktober 2017 om 19:27 #500214Onder het motto van, als je iets doet doe het dan meteen goed ben ik een aantal weken geleden begonnen met een renovatie van het frame van mijn ciao en het motorisch gedeelte.
Javad had voor mijn reeds de motor plug and play gemaakt. Hij heeft de motor uitgeboord en uitgeveild naar 13mm, dr 50cc geplaatst, boosterpoorten doorprikt, kanalen voor beter flow gemaakt in het carter, cilinderkop gevlakt.
Vervolgens het ik mijn ciao naar een garage gebracht die oldtimer voertuigen restaureert (voornamelijk vw en porsche). Voor de mensen die een zaak zoeken in België: West Car Design in Eernegem is the place to be!
Daar zijn volgende zaken gebeurd:
-gezandstraalt (ook de tank binnenin)
-kappen geschuurd en defecten gelijmd
-defecten in het frame herstelt
-epoxyprimer op gespoten
-2K lak op aangebrachtHier enkele foto’s:

Het resultaat van het lakwerk was echt verbluffend. Vervolgens was het mijn beurt om de ciao terug samen te steken:

Het heeft 2 dagen sleutelwerk gekost, maar het resultaat mag volgens mij gezien worden.
Een aantal bijzonderheden:
-orginele veglia km teller en telleraandrijven (de laatste was zelf nieuw)
-malossi luchtfilter
-carb 13/13 met sproeier 62
-extra benzinefilter achter de zijkap
-messing bussen van moparts en nieuwe veren in de voorvork
-gianelli original powerDe volgende stap is:
-herspaken en herchromeren van de velgen
-revisie van de achtervario die ik hier heb liggen
-polini voorvario plaatsen
-eventueel nog een zwaarder uitlaat als de snelheid nog wat te laag is (polini top one of leo sp)Ik wil Javad en Roulemoules nogmaals bedanken voor het geleverde werk en het advies!
2 oktober 2017 om 20:19 #500217Heel gaaf!
Dit zijn de mooie projecten, mooi dat je ook de kappen in kleur mee hebt laten spuiten
. Dat vindt ik zon mooie extra bij dit model.Tof ook dat je het motorblok erbij houdt, matching numbers
. Ik neem tenminste aan dat het een 3 spoelsblokje is dat erbij zit gezien de condensator aan de buitenkant? Heb je er dan ook een claxon op?2 oktober 2017 om 20:41 #500218Het is zo dat deze ciao orgineel rode kappen had, ik heb de vario kappen van een zwart afbraak pvx model gehaald. Ik vond het dan ook noodzakelijk om in dezelfde kleur te blijven. Het is inderdaad een 3 spoelsblokje met een claxon en matching numbers (heel leuk om tijdens het optrekken op de claxon te duwen 😁 ). Wat ik binnenkort ga proberen is de orginele tankstickers recuperen van een donor en deze ontdoen van de oude lijm en herplakken.
Bedankt voor je fijne reactie, dit doet mij echt veel plezier.2 oktober 2017 om 20:44 #500219Ik was dit nog vergeten te zeggen:
Voor de liefhebbers dit orginele Piaggio rood heet Rosso Dragon. Het wordt ook vaak en nog steeds gebruikt op Vespa’s2 oktober 2017 om 22:24 #500222Super strakke kleur, spat hier van het scherm en het staat de dame ook erg goed
3 oktober 2017 om 06:25 #500223Echt een heel mooie brommer geworden

Leuke setup ook, ik heb met veel plezier aan je blokje gewerkt.
Ik heb een filmpje gezien van hoe hij rijdt, hij heeft echt lekker veel power, helemaal voor een 50cc’tje haha.<3 Thunderstone
Check mijn perso!3 oktober 2017 om 07:36 #500226Wat een plaatje… En de foto,s zijn ook een lust voor het oog.

Een paar verse bandjes en hij is terug om nieuw 🙂 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.