Vespa-Ciao.NL
:: The old & youngTimer project

Home Forums Perso’s Projecten The old & youngTimer project

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Batty
    Topic starter

Hallo ik ben Peter 33 jaar (batty op het Forum)de oldtimer en de ander is Jesse mijn zoontje van 6 jaar de Young timer.
      Allebei vervent vespa liefhebbers.

Ik heb deze vespa ciao uit 1968 al ruim een jaar terug gekocht , van mensen die hem toen d,r tijd hem nieuw op de Rai in Amsterdam hebben gekocht.

Ik kreeg er zelfs de verkoop folders er bij ze had ook nog de aankoop bon ergens liggen.
      Dus ja dat was wel lachen, ik heb dus een ciao waar de geschiedenis echt compleet is .

Maar na ruim een jaar in mijn loods te staan moet er toch echt iets mee gedaan worden , dus leek het mij wel leuk om het met mijn zoontje Jesse te doen want tja hij ziet eigenlijk ook niets anders dan gesleutel van mij en mike .
      En zeg nu zelf je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Wat zijn de plannen .

We gaan hem weer in showroom staat terug brengen.
      De kleur blijf blauw , ik laat hem niet poeder coaten maar spuiten dat vindt ik toch origineler.
      Het chroom is in slechte staat dus dat zal ook opnieuw gaan gebeuren.
      Verder blok reviseren.
      En dan alles weer in elkaar zetten en rdw laten keuren.

Dus geen woorden maar daden , dus Jesse en ik zijn maar begonnen met het uit elkaar halen van het oude bettsie , en dat gaat er voorspoedig.

Jesse kan al tot 20 lezen dus het aan geven van de juiste sleutels en dopjes gaat goed af.
      Dus nu op zoek naar een goede spuiter en verchomer . tips altijd welkom voor adressen.
      Tevens ben ik nog op zoek naar het volgende spullen.

-een koplamp behuizing die van mij is gebarsten.
      -creme kleurige handvaten.
      -oldtimer standaard uitlaat.

Heb je deze items liggen en je doet er niks mee stuur mij als je wilt een pm.
      Zo dat was hem voor nu reacties altijd welkom.

Groeten Peter & Jesse

Mike
      Bijdrager

Goed bezig jongens! Leuk bezig zo:thumb. Hoop dat het wat leuks gaat worden!

Mike

hansieb
        Moderator

Supertof Peter, kan ook alleen maar goed zijn voor de ontwikkeling 😉

Edjuh
          Bijdrager

Erg leuk Peter.

Ik herinner me nog een briljante foto van je zoon met een speegoedhamer bij een ciao. Het cliche van ‘wat ben je groot geworden’ gaat ook hier op : -)

Ik geloof dat de ciao in goeie handen is. Sowieso een geweldig ding.

Batty
            Topic starter

ja dankje .

ik ken me die foto ook nog wel herinneren , maar ik moet je zeggen dit keer sloeg hij de trappers er zelf af.
              Dus er zit verbetering in.

hij moet nu eerst leren dat hij eerst z,n handen moet wassen voor dat hij naar binnen gaat , moeders was niet blij:D

QuicklyHeizer
              Bijdrager

Batty, ik denk deze uitlaat zal goed uitzien op de Ciao

http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=2552

jeffrey citta
                Donateur

ik heb mijn citta bij r van de pas, in langedijk gespoten. weet niet meer precies wat ik kwijt was, maar zeker wel een goed bedrijf, komt meschien ook omdat het een buurman is van me oom, maar je kan altijd eens kijken, is maar een tip.

Martijnvanheerde
                  Donateur

Haha prachtig! 😀

Ik heb ook altijd zo’n kleine technische bladaap om me heen lopen: pien m’n zusje van 6:D

Succes ermee!

n3ophytenl
                    Bijdrager

Leuk zeg als die straks ouder wordt…..;) Als ie 12 is rijd ie al op een brommer :lol Wel mooie brommert!!

Docs
                      Donateur

Bij deze het bewijs dat de Vespa ziekte zelfs genetisch bepaald is :D:D:D

speedbuxy
                        Bijdrager

Das altijd leuk als je zoontje ook intresse in de broms begint te krijgen:thumb
                          En idd erg handig om bv het gereedschap aan te geven:D
                          Maar ben benieuwd naar het eind resultaat, want mooie opgeknapte 19inc oldtimers zijn altijd mooi om te zien:thumb

Ciao1968
                          Bijdrager

En? Is ie al klaar? Is ook weer een wat ouder topic zie ik, en helaas geen werkende foto’s meer.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.