Vespa-Ciao.NL
:: The Italian Job 2010

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl The Italian Job 2010

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Topic starter

Na het topic over die toer naar Italië vonden wij het erg jammer dat dat idee al snel van de baan werd geveegd.
      Batty, Ewous en ik ( Mike ) willen daarom het spits gaan afbijten in dit avontuur en deze toer gaan maken (althans een serieuze poging) en hier publiek te maken. en ja we weten dat we neit de eerste gekken zijn die fietsend of brommerend naar t buitenland zijn gegaan:P

de Rit meot vanaf Alkmaar tot aan Pontedera in italie lopen (eindpunt Piaggio fabriek/musea)
      bedraagt zo’n 1450 km!
      het wordt een enkele heenreis. terug zullen we gehaald worden door een auto.
      het is geschat op ong 200 a 250 km op een dag. lekker rustig aan dus. met 3 std brommertjes en één aanhanger.
      das uitgerekend 7,5 dagen rijden maar we nemen ook een rustdag en dergelijke. dus max 10 dagen!

we zijn alvast begonnen om spullen en materiaal in te slaan.

omdat ik vooral niet om mn nette ciao wil gaan, heb ik vandaag een vespa si opgehaald met brom kenteken.
      naast dat zijn we ook een zeer mooi motorfiets aanhangwagentje op wezen halen in het zon overgoten Limburg:P

de aanhanger is een bakje van Fiberglas en is van het merk FreeBird. het gaat om een single arm geveerde as en is dus inderdaad een eenwieler. dit is voor motorfietsen/brommers dus ideaal.

het bakkie weegt leeg 26 kg en mag ongeveer 30 kg meezeulen.
      inde volgende update laten we even de aanhanger scharnier zien en hoe we dit op de brommers gaan bevestigen

batty zal gaan deelnemen op de citta van mn Zus en ewous op zn nieuwe Citta

Tourdetails zijn in volle ontwikkeling en zullen jullie vanzelf merken in dit topic:)

Stay tuned

Mike

SjoerdCiao
      Donateur

Zeer leuk idee, ook leuk die brommerkar:P

Mike
        Topic starter

ja best uniek. dat koppeling stuk kan alle kanten op draaien en omdat het een enkel assige is kan ie precies alles doen wat de moter/brommer doet.

Mike

SjoerdCiao
          Donateur

waar in Limburg heb je die kar ergens gehaald?

PoliniCitta
            Bijdrager

Is een brommer wel verzekerd in het buitenland?
              Aangezien Fons veel problemen heeft gehad met de belgische justitie toen hij daar staande werd gehouden.

Wens jullie in ieder geval een mooie trip. :thumb

Jelle
              Moderator

leuk karretje:thumb

Ook een erg leuk idee om naar Italië te rijden, maar hoe zit het met eisen ed. betreft opgevoerde snorfietsjes in de tussen liggende landen?
                Ik neem aan dat de cittaatjes niet maar 25 gaan rijden?

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes en mocht er nog een plekje vrij zijn 😉

FonS
                Bijdrager

PoliniCitta :
                  Is een brommer wel verzekerd in het buitenland?
                  Aangezien Fons veel problemen heeft gehad met de belgische justitie toen hij daar staande werd gehouden.

Dat was vanwege m’n snelheid, niet omdat ik niet verzekerd was (ja ja, omdat hij opgevoerd was ben je zogenaamd niet verzekerd, maar met een std brommer is het allemaal geen punt).

Leuk Mike, mooi karretje inderdaad. Tenminste niet overdreven breed, want dat is ook weer onhandig.
                  Volgende keer dat je in Limburg bent, wel ff langskomen he :pest

Batty
                  Donateur

Zo ik heb even wat pica,s van de aanhanger .
                    We zijn van plan om naaar de vespa fabriek in Pontedera te gaan dat is volgens de tom tom via de fiets routes 1430 km.
                    Dus dat wordt zo,n 8 a 9 dagen rijden.

Ik ga ckr niet op 1 van mijn ciao,s er naar toe want die zijn tog niet zo lekker geveerd.
                    Maar gelukkig heeft mijn vrouw nog een knappe citta staan dus ga ik voor die comfort.
                    Mijn setup zal zijn :
                    – uitgekotterde kickblok
                    – 50 dr
                    – 13/13 carb
                    – vario
                    – city power

maar nu wat pica,s van de aan hanger.
                    wat wel bijzonder is de mee draaiende kogel voor meer stabiliteit.

Mike
                    Topic starter

het karretje hebben we bij Fons om de hoek opgehaald en kwam uit Brunssum hahaha.
                      niet aan gedacht trouwens. ik heb ook geen nummer van mensen in de buurt;)

Mijn brommers zijn gewoon verzekerd in het buitenland want ik krijg van Univé altijd europeze groene kaarten binnen.
                      das je ultieme verzerkings papier natuurlijk.

hoe het zit met die constructie snelheden in het buiteland zit, is gewoon t zelfde als hier ja. alleen zullen ze elke land ( behalve NL ) gewoon een helm moeten dragen. dat weten ze. het contructie snelheid risico zullen ze denk gewoon nemen, het worden verder namelijk op de cilinders na zo goed als standaard brommertjes. en die is enkel voor wat meer kracht onderin.

Mike

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

nu ben ik wel weer even geinteresseerd in de totale route mike 🙂
                        hoop dat jullie het gaan redde 🙂

Mike
                        Topic starter

de route komt nog. we gaan eerst zo’n Garmin aanschaffen en we gaan vast wel ff met iemand aan tafel van de anwb

Mike

Ewous
                          Bijdrager

wat lees ik nou, gaan we naar italie?:?

Docs
                            Donateur

Ewous :
                              wat lees ik nou, gaan we naar italie?:?

😀

Edjuh
                              Bijdrager

Gaan jullie via frankrijk of duitsland?

Tom ciao

Supervet idee!
                                  Ik hoop wel dat jullie reis zonder problemen verloopt, is ook zo lullig als iemand halverwege met een vastloper oid. komt te staan.
                                  En ik zou btw. wel via Duitsland rijden, anders kom je misschien al niet verder als België :con

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.