Vespa-Ciao.NL
:: Tha GreenMachine

Home Forums Perso’s Projecten Tha GreenMachine

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 393)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Green Machine
    Topic starter

ff weer iets ander k kan dus aan een andere carter komen voor mnn kickblok
      omdat bij deze de inlaat zo vaag is maar nouw vroeg ik me af zit er verschil
      tussen elek carter of cp carter zoja, hoe kan je dat zien iemand foto ofso????

LeMoN
      Bijdrager

Ja zit verschil in volgens mijn, weet niet zeker, kan ook zijn dat je onsteking gewoon overkan zetten.Iemand anders weet dit wel met zekerheid te vertellen.

Delirium
        Bijdrager

Ik las dat je In aerdt woonde en naar een kermis ging in Zevenaar, nou woon ik vlakbij Zevenaar maar ik heb nog nooit van Aerdt gehoord:P

Green Machine
          Topic starter

:oNiet:o
            ligt bij heel dicht bij lobith
            een klein dorpje:P mischien dat dat
            je meer zegt =P

maar wie kan me vertellen wat het verschil is tussen elek carter en cp carter??
            en hoe ik dit kan zien

Delirium
            Bijdrager

Ja lobith ken ik wel ja:P
              Het is dicht bij pannerden in de buurt, moet je vanuit hier met een pondje heen.

On-topic dan maar weer…

Cp is met contactpunten en elec met spoelen:P
              Klinkt heel flauw maar zo is het wel. Je kan het makkelijk genoeg zien als je door het gat in je vliegwiel heen kijkt. Als je alleen maar spoelen ziet zitten dan is het elec ontsteking. Nog makkelijker is naar je bobine kijken, als er 2 draden aan zitten is het CP, meer dan is het elec.
              Maakt geen verschil in prestaties.

LeMoN
              Bijdrager

Delirium wat je zegt klopt niet, want er zit geen gat in een elektrisch vliegwiel 😛

FonS: en er is zeker een verschil in prestaties! wat heb je liever, een cp vliegwiel van 700 gram of een elek. van 1,5 kilo??

trekt voor de meter niet, zo’n zwaar vliegwiel (op std of grotendeels std blok)

Green Machine
                Topic starter

ja dat snap ik allemaal wel maar het gaat dus om een LEEG carter en alleen de grote helft
                  zodat ik daar mn kickblok op kan bouwen, dus hoe kan ik aan een LEEG carter zien
                  of die voor een elek of cp ontsteking is???

Green Machine
                  Topic starter

FonS: en er is zeker een verschil in prestaties! wat heb je liever, een cp vliegwiel van 700 gram of een elek. van 1,5 kilo??

waarom zijn de nieuwe type citta`s/vespa`s dan met elek ontsteking??

Tijn
                    Bijdrager

ivm de contactpunten dnek ik ,
                      je hoeft niet meer aftestellen met een elctrisch blok , kwa ontsteking dan
                      gewoon makkelijker in omgang denk ik

elektrisch carter

contactpunt carter

Green Machine
                      Topic starter

het makkelijste is naar die 2gaten kijken waar de draad van de ontsteking
                        doorheen gaat ofniet??
                        bedankt tijn:thumb

LeMoN
                        Bijdrager

Fons:
                          en er is zeker een verschil in prestaties! wat heb je liever, een cp vliegwiel van 700 gram of een elek. van 1,5 kilo??

Daar heb je ook maar gedeeltelijk gelijk in, een elektrisch blok heeft een slechtere gasreactie, maar met een elektronisch blok heb je ook veel minder last van tegenwind of heuvel op, dan blijft je snelheid hoger, enzo omdat je vliegwiel zwaarder is, dus het heeft zo zijn voordelen en natuurlijk ook zijn nadelen…

Green Machine
                          Topic starter

maar hoe kan ik nouw aan een lege carter zien dat die voor elek of cp ontsteking is???

FonS
                            Bijdrager

zeg je toch net zelf, die gaten waar je kabels doorheen gaan :con

en uiteraard heeft een elek. carter dat halve rondje niet, waar bij cp de condensator invalt.
                              ook geen bevestigingspunt voor de cp

lijkt me allemaal vrij logisch, toch?

Green Machine
                              Topic starter

ja maar daar kreeg ik geen reaktie op dus wist niet of zo was maar weet het nu
                                ga dus vandeweek ff die carter ophalen gaak m op school ff uitboren bouw ik daar de rest
                                van mn kickspul op dan in oktober geld vangen voor mn
                                verjaardag dan een multivar kopen en kan die er weer ff tegenaan(H)

FonS
                                Bijdrager

ja, een std voorvario is echt helemaal niks :p helemaal met die kleine wieltjes :lol trekt zeker wel hard op nu? (ook al heb je 50cc’tje)

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 393)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.