Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Teveel compressie?
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 4 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 november 2015 om 21:50 #167451
hallo ik zal me evenvoorstellen meteen
ik ben dennie ben 16jaar en woon in het lelystadse:lol
ik loop all heel lang met brommers te kloten maar het cittavirus heeft me overtrofe:D en nu wil ik steeds harder en harder:conik heb een vraagje,
men citta trekt niet snel meer op nu ik mijn uitlaat lekdicht heb gemaakt bij de flens.. daarvoor trok ie em op ze achterwiel meteen=) en de citta is moeilijk aan te rennen opeens?:? kan dit komen door teveel compressie?en kan ik dit oplossen door een dikkere koppakking? ik rij nu met 98 1op40 alvast bedankt:lol5 november 2015 om 22:16 #176209Dag Dennie,
de uitlaat en soort kan wel invloed hebben op het verloop van je motor, maar dit zal met een Proma Circuit zeker geen probleem moeten zijn. Een goede dichte montage zorgt juist eerder voor meer vermogen.
Hoe heb je de uitlaat precies lekdicht gemaakt? Misschien de doorlaat verkleint bij je uitlaatflens? Dit heeft wel een begrenzende factor en kan je vergelijken met uitlaatbegrenzer zoals je veel bij scooters ziet, maar af en toe ook bij onze uitlaatjes. Heb je een andere uitlaat om te testen? Is de huidige Proma misschien dicht van koolafzetting of vies van binnen?
Overigens kan je niet direct teveel compressie hebben. Je wilt juist een goede compressie hebben, behalve wanneer dit je maximaal toeren begrenst en je bijvoorbeeld last hebt van detonatie. Dit is dan op te lossen met een dikkere koppakking.
Je ietwat hoge mengverhouding van 1:40 is niet verkeerd voor je setup.
5 november 2015 om 22:35 #176210ik heb de uitlaat er helemaal goed omheen gezet vast gemaakt en met uitlaatkit/smeersol dicht gemaakt
6 november 2015 om 08:11 #176211Dat is precies hoe het moet.
Hij zal nu een stuk stiller zijn. Vaak lijkt het dan ook of je vermogen kwijt bent.Als je echt vermogen kwijt bent, kan het ook zijn dat er een klodder in de tailpijp vast zit.
Uitlaatkit is mooi spul maar je moet er niet te rijkelijk mee smeren.
Meer compressie komt niet zo maar uit de lucht vallen, daarvoor moet je de compressie verhouding aanpassen. Ook het moeilijke starten doet mij vermoeden dat je uitlaat dicht zit.
Als je uitlaat echt veel lekte, kan het zijn dat je de motor opnieuw moet afstellen.
98 km per uur is een behoorlijke snelheid, ook voor een 46mm cilinder.
Misschien was het zo dat hij prefect afgesteld stond met je lekkende uitlaat. Zo,n perfecte afstelling is soms lastig te herhalen. 😉6 november 2015 om 10:09 #176212ik bedoelde dat ik met 98bezine ree plaat van 95 :lol was het maar zon feest dat ie 98rijd nu rijd ie 91 🙂
6 november 2015 om 10:46 #176213Ah zo :lol:D Nou ik vind 91 ook niet slecht

Ben je al een beetje verder?6 november 2015 om 10:50 #176214ja ik ga een andere uitlaat erop zetten denk ik :lol nog tips welke ik zal doen?:?
6 november 2015 om 10:59 #176215Welke heb je allemaal?
6 november 2015 om 11:27 #176216bijna niks van uitlaatjes maar kopen kan altijd :con en wat zal dan het beste zijn voor men setup
6 november 2015 om 12:39 #176217Kijk hier maar eens even. http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=2
Je zal hier in ook lezen dat jou uitlaat heel geschikt is voor je setup.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.