Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Terug post op probleempje
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door Ciaofrank.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 maart 2006 om 16:11 #123896
ik hat laats gepost dat me vespa niet wilde starten en dat er een knars van af kwam, ik heb dus de cilinder eraf gehaalt en zag dat de zuiger verkeerd omzat… want die moet tog naar de uitlaat poort wijzen ofniet?? en kan het daar aan liggen dat hij niet wilde starten??,.. heb geen kras in de cilinder maar wel maar stukjes uit de zuiger helemaal op de bovenkant bij dat pijltje en de zuigerveren waren nog goed… is dat erg dat er aan de boven kant stukjes uit zijn( niet aan de zijkant waar hij door de cilinder glijd maar bij dat pijltje waar de cilinder hem niet raakt….
3 maart 2006 om 17:51 #132696maak eens een foto van je zuiger dan.
en ja bij die cilinder moet pijltje naar je uitlaat poort anders start ie niet nee.
maar maak eens een foto van je zuiger om te kijken of er nog mee te rijden is3 maart 2006 om 18:43 #132697te hete bougie,of detonatie.
Heb je je de koelkop niet teveel gevlakt????
Het kan ook zijn dat Uw naaldlager versleten is.
Kijk eens even na.3 maart 2006 om 23:26 #132705haal gewoon morgen een nieuwe zuiger 😉 dan zie ik het wel 😉
3 maart 2006 om 23:31 #132707en ook een probleem was me spie was over en het blokje waar de spie in meot gescheurd 😛 en ga dus morgen effe nieuwe zuiger halen en kop dus gaat wel lukken…
@barry ik heb niks afgevlakt en zit die naallager in de zuiger ofniet????? en anders los ik dat wel op morgen met een nieuwe zuiger 😉
3 maart 2006 om 23:34 #132710KennyVespa :
en ook een probleem was me spie was over en het blokje waar de spie in meot gescheurd 😛 en ga dus morgen effe nieuwe zuiger halen en kop dus gaat wel lukken…@barry ik heb niks afgevlakt en zit die naallager in de zuiger ofniet????? en anders los ik dat wel op morgen met een nieuwe zuiger 😉
naaldlager zit in je zuiger tussen kruk-as en pistonpen.
Vervang deze ook liever.
Dit doe ik zelf ook altijd.Voorkomen is beter als genezen zeg ik altijd.slaapwel nu mannen.
Barry
3 maart 2006 om 23:36 #132711klopt jah ram dom van me heb ik vandaaag nog een nieuwe ingezet want heb nieuwe kruk erin 😉 sry 😉
ben beetje slaperig 😛
4 maart 2006 om 11:42 #132719lars1988 :
en ja bij die cilinder moet pijltje naar je uitlaat poort anders start ie niet nee.zo start hij ook hoor! alleen haal je zo lang niet alles uit de cilinder!
4 maart 2006 om 13:11 #132721
.-{2F4OV}-.Ties :
lars1988 :
en ja bij die cilinder moet pijltje naar je uitlaat poort anders start ie niet nee.zo start hij ook hoor! alleen haal je zo lang niet alles uit de cilinder!
Dat d8 ik owk ja…
Dan gebruikt die alleen die aparte spoelpoorten niet. Toch?
4 maart 2006 om 15:37 #132725volgens mij heb je kans op een dikke vastloper met je zuiger verkeerd om, wat denk je wat er gebeurd als je zuigerslotje precies langs een poort komt, pcies dan ramt ie er in, met als gevolg dat zuigerveer en cilinderwand naar de klote zijn.
4 maart 2006 om 16:42 #132728mja frank, der was iemand hier die reed (zonder dat hij het wist) met 80cc polini….
en zijn zuiger zat ook verkeerd om… had hij tog heeeeelleeee tijd mee gereden!
(ben naam ff kwijt overigens…) van hem kreeg ik destijds me pistionpennetje voro me 80polini:)4 maart 2006 om 17:07 #132729Gefret?
4 maart 2006 om 17:17 #132730Ties :
mja frank, der was iemand hier die reed (zonder dat hij het wist) met 80cc polini….
en zijn zuiger zat ook verkeerd om… had hij tog heeeeelleeee tijd mee gereden!
(ben naam ff kwijt overigens…) van hem kreeg ik destijds me pistionpennetje voro me 80polini:)Ja tuurlijk, daarom had ik me al ingedekt door te zeggen dat je kans hebt om het zootje de tering in te draaien 😀 , je zal wel gelijk hebben, daar twijfel ik niet aan 😉
Ik zette het er eigenlijk alleen maar bij omdat mensen niet moet denken dat het toch geen kwaad kan, want ik denk dat het aan de poortbezetting ligt of dit het geval is, voorbeeldje: Met zo’n simonini gatenkaas heb je natuurlijk veel meer kans dat je een poort tegenkomt met je zuigerslotje dan bijvoorbeeld met een DR ofzo, snappu?
Pheazz
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.