Vespa-Ciao.NL
:: Terug post op probleempje

Home Forums Algemeen Oude topics Terug post op probleempje

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KennyVespa
    Topic starter

ik hat laats gepost dat me vespa niet wilde starten en dat er een knars van af kwam, ik heb dus de cilinder eraf gehaalt en zag dat de zuiger verkeerd omzat… want die moet tog naar de uitlaat poort wijzen ofniet?? en kan het daar aan liggen dat hij niet wilde starten??,.. heb geen kras in de cilinder maar wel maar stukjes uit de zuiger helemaal op de bovenkant bij dat pijltje en de zuigerveren waren nog goed… is dat erg dat er aan de boven kant stukjes uit zijn( niet aan de zijkant waar hij door de cilinder glijd maar bij dat pijltje waar de cilinder hem niet raakt….

lars1988
      Bijdrager

maak eens een foto van je zuiger dan.
        en ja bij die cilinder moet pijltje naar je uitlaat poort anders start ie niet nee.
        maar maak eens een foto van je zuiger om te kijken of er nog mee te rijden is

barry
        Donateur

te hete bougie,of detonatie.
          Heb je je de koelkop niet teveel gevlakt????
          Het kan ook zijn dat Uw naaldlager versleten is.
          Kijk eens even na.

KennyVespa
          Topic starter

haal gewoon morgen een nieuwe zuiger 😉 dan zie ik het wel 😉

KennyVespa
            Topic starter

en ook een probleem was me spie was over en het blokje waar de spie in meot gescheurd 😛 en ga dus morgen effe nieuwe zuiger halen en kop dus gaat wel lukken…

@barry ik heb niks afgevlakt en zit die naallager in de zuiger ofniet????? en anders los ik dat wel op morgen met een nieuwe zuiger 😉

barry
              Donateur

KennyVespa :
                en ook een probleem was me spie was over en het blokje waar de spie in meot gescheurd 😛 en ga dus morgen effe nieuwe zuiger halen en kop dus gaat wel lukken…

@barry ik heb niks afgevlakt en zit die naallager in de zuiger ofniet????? en anders los ik dat wel op morgen met een nieuwe zuiger 😉

naaldlager zit in je zuiger tussen kruk-as en pistonpen.
                Vervang deze ook liever.
                Dit doe ik zelf ook altijd.Voorkomen is beter als genezen zeg ik altijd.

slaapwel nu mannen.

Barry

KennyVespa
                Topic starter

klopt jah ram dom van me heb ik vandaaag nog een nieuwe ingezet want heb nieuwe kruk erin 😉 sry 😉

ben beetje slaperig 😛

Ties
                  Bijdrager

lars1988 :
                    en ja bij die cilinder moet pijltje naar je uitlaat poort anders start ie niet nee.

zo start hij ook hoor! alleen haal je zo lang niet alles uit de cilinder!

.-{2F4OV}-.

Ties :

lars1988 :

zo start hij ook hoor! alleen haal je zo lang niet alles uit de cilinder!

Dat d8 ik owk ja…

Dan gebruikt die alleen die aparte spoelpoorten niet. Toch?

Ciaofrank
                      Bijdrager

volgens mij heb je kans op een dikke vastloper met je zuiger verkeerd om, wat denk je wat er gebeurd als je zuigerslotje precies langs een poort komt, pcies dan ramt ie er in, met als gevolg dat zuigerveer en cilinderwand naar de klote zijn.

Ties
                        Bijdrager

mja frank, der was iemand hier die reed (zonder dat hij het wist) met 80cc polini….
                          en zijn zuiger zat ook verkeerd om… had hij tog heeeeelleeee tijd mee gereden!
                          (ben naam ff kwijt overigens…) van hem kreeg ik destijds me pistionpennetje voro me 80polini:)

Vespaflappie
                          Bijdrager

Gefret?

Ciaofrank
                            Bijdrager

Ties :
                              mja frank, der was iemand hier die reed (zonder dat hij het wist) met 80cc polini….
                              en zijn zuiger zat ook verkeerd om… had hij tog heeeeelleeee tijd mee gereden!
                              (ben naam ff kwijt overigens…) van hem kreeg ik destijds me pistionpennetje voro me 80polini:)

Ja tuurlijk, daarom had ik me al ingedekt door te zeggen dat je kans hebt om het zootje de tering in te draaien 😀 , je zal wel gelijk hebben, daar twijfel ik niet aan 😉

Ik zette het er eigenlijk alleen maar bij omdat mensen niet moet denken dat het toch geen kwaad kan, want ik denk dat het aan de poortbezetting ligt of dit het geval is, voorbeeldje: Met zo’n simonini gatenkaas heb je natuurlijk veel meer kans dat je een poort tegenkomt met je zuigerslotje dan bijvoorbeeld met een DR ofzo, snappu?

Pheazz

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.