Vespa-Ciao.NL
:: Terug in de tijd…..2011

Home Forums Algemeen Nieuws Terug in de tijd…..2011

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gileracitta
    Topic starter

Vond nog een oud krantenartikel….2011

Bonnenregen voor oude brommers_stackdownload

1

zevenenergie
      Donateur

Wat een gedoe zeg voor die ambtenaren die 316 euro in de computer moesten invoeren.
        En dan ook nog eens al die klachten moesten aanhoren.

Dat gaat binnenkort efficiënter als het digitale identiteitsbewijs, het digitale geld en het sociale controlesysteem uitgerold zijn.
        Want dan kan artificiële intelligentie, buiten die boete, ook andere corrigerende maatregelen treffen.

Dat is toch veel beter.
        Moet je eens indenken, hoe fijn je wereld er dan uit gaat zien. 🙂

Ries Maas
        Bijdrager

@Zevenenergie,

Ja we gaan een fantastische tijd tegemoet! Ik zie het ook helemaal zitten!
          Alles digitaal.

Straks kunnen we ook vast een tax betalen omdat we op een “vervuilende” tweetakt rijden.
          Ik wil niet al te politiek worden… Maar reken maar dat de politiek vroeg of laat onze hobby ook de nek omdraait.
          Geniet er van, zo lang het kan!

Wat zal de wereld er inderdaad fijner uitzien als we onze Vespa ’s ( Piaggio/ Gilera ) nog kennen uit het archief van Wikipedia., van plaatjes op Pinterest?
          En we gedwongen werden om ons spul te laten slopen voor subsidie, en niet anders kunnen dan rond te tuffen op dat elektrisch oplaadbare spul!

Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...

zevenenergie
          Donateur

Als je dit verhaal leest, weet je over 30 seconden wat ons in de toekomst te wachten staat.

Ik kan het me nog goed herinneren toen in 2011 toe 75.000 mensen een bekeuring binnen kregen.
            Als je een auto of motor had wist, je dat je hem moest schorsen om zo boetes te vermijden als je hem niet gebruikte.
            Mensen die alleen maar hoefde te dealen met een bromfiets verzekeringsplaatje hadden geen weet van wat hun te wachten stond met een kentekenplaat. Zo wisten we niet dat er zoiets zou komen als een Wok status.

Ik denk nu dat we voor de invoering van digitaal geld staan ook bijna niemand weet wat ons te wachten staat.
            Als namelijk de het digitale geld ingevoerd wordt, wordt kort daarna het contante geld afgeschaft.
            Dat betekent dat de overheid voortaan alle geld transacties kan volgen.

De overheid heeft namelijk al jaren de bevoegdheid om in jouw bankrekening te kijken.En doet dat ook,  onder andere bij je belasting aangifte.

Het sociale controle systeem ligt klaar en lijkt enorm veel op het Chinese model.
            Er wordt gezegd dat je alles wat daar mee fout gaat, eenvoudig is aan te vechten binnen ons o zo goed functionerende rechtssysteem.
            Wat men echter niet weet is dat onze wetten de afgelopen jaren verandert zijn en de rechten van de burger behoorlijk aangetast zijn.
            En zodra het controlesysteem is ingevoerd zijn er slechts nog een paar aanpassingen nodig om mensen die tegen het systeem zijn via het sociale controlesysteem te kunnen corrigeren.

Om kort te gaan het is een systeem. Waarmee de burger totaal gecontroleerd en gecorrigeerd kan worden op alle essentiële vlakken zonder… dat de burger daar nog inspraak in heeft, laat staan er nog iets aan kan veranderen.

Mensen zeggen dan, ja maar wij hebben toch een betrouwbare regering, die zou dit nooit laten gebeuren of misbruiken en ik ben toch Nederlander. En ik vertrouw in de Nederlandse wetgeving.

Dat moet je even kijken naar het volgende:
            WhatsApp Image 2022-12-23 at 16.34.54

Wim
            Bijdrager

Was er jaren terug niet een referendum gehouden onder alle nederlanders,
              “of we bij de EU wilden”  Daar kwam toen toch uit dat we dat niet wilden.

Waarom zijn we er dan toch bij?
              Weet iemand dat nog of was er geen referendum, vergis ik me?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

zevenenergie
              Donateur

ImFarza
                Bijdrager

@zevenenergie, Ja we gaan een fantastische tijd tegemoet! Ik zie het ook helemaal zitten! Alles digitaal. Straks kunnen we ook vast een tax betalen omdat we op een “vervuilende” tweetakt rijden. Ik wil niet al te politiek worden… Maar reken maar dat de politiek vroeg of laat onze hobby ook de nek omdraait. Geniet er van, zo lang het kan! Wat zal de wereld er inderdaad fijner uitzien als we onze Vespa ’s ( Piaggio/ Gilera ) nog kennen uit het archief van Wikipedia., van plaatjes op Pinterest? En we gedwongen werden om ons spul te laten slopen voor subsidie, en niet anders kunnen dan rond te tuffen op dat elektrisch oplaadbare spul!

Ik begrijp het fenomeen van negatief denken en heb dit ook eerder toegepast in verband met dit onderwerp. Echter, ik heb ontdekt dat dit gedachtenpatroon alleen maar aanzet tot het meer verdienen van geld en verzamelen van meer brommers. Dit is om twee redenen: ten eerste wil ik voldoende geld verdienen om mijn geliefde oude brommers te kunnen blijven gebruiken, ook als eventueel beleid zoals een Co2-belasting dit onmogelijk zou maken, en ten tweede heeft een wijze persoon mij ooit verteld dat verboden dingen vaak duurder worden (je gespaarde brommers).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.