Vespa-Ciao.NL
:: ten einde raad.. help aub(A)

Home Forums Techniek Problemen oplossen ten einde raad.. help aub(A)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tijsroefs
    Topic starter

Hallo,

Ik heb in de vakantie mij niewe cilinder Dr43mm erop gezet.
      Met het inrijden deed hij het gewoon goed. maar bij 250 km begon hij als iets gek te doen.
      ik was klaar met inrijden en het opbouwen en toen ging ik gewoon volgas rijden.
      Toen kwam het terug.. ik moest mijn citta op school starten, hij ging heel moeilijk aan dus ik zet mijn choke er weer op en toen sloeg hij aan maar hij klapte wat bij de cilinder(kwam wat rook uit geschoten bij een plof).
      na even wat gas geven deed hij het nog 2 keer maar daarna niet meer. dus ik ben aangereden maar onderweg sloeg hij half af en toen klapte hij weer hetzelfde een paar keer en toen reed hij weer en toen gebeurde het weer maar hij ging niet meer aan dus ik duwde hem met mijn decompressiekabel in todat hij knalde uit de uitlaat en toen deed hij het weer maar nu blijf ik met het uitvallen zitten.(met nat weer is het erger na 100 meter valt hij elke keer uit)
      ik ben ten einde raad en weet echt neit wat ik moet doen. ik zit echt met de handen in het haar heb alles nagekekn schoongemaakt.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
      – sproeier?
      – bougie?
      – compressie?

P.S. heb electrisch blok

Groeten Tijs

TimoO_
      Donateur

Welke sproeier heb je?

Kijk je voet- en koppakking even na.

Kijk je blok na op andere lekkages (carterpakking, carburateur, evt. keerring)

Maak je carburateur even schoon.

sjlabbie
        Bijdrager

Bougietje misschien vervangen?

Mike
          Bijdrager

dat klinkt zeker als een stukke koppakking.. loop dat na, monteer een nieuwe en check eerst of je kop nog wel mooi vlak is!

Mike

Helios
            Bijdrager

Moet bijna wel een kapotte pakking zijn. Maakt hij ook meer kabaal als hij wel aanslaat?
              Dit was bij mij wel altijd het geval en gewoon een stuk minder compressie.

tijsroefs
              Topic starter

Bedankt voor alle reacties,

@ Timo: sproeier 64 zit erin is dat goed?
                @ sjlabbie: bougie is net nieuw B6HS is die maat goed?

Verder:
                ik heb net mijn koppaking eraf gehaald en mijn kop was nog mooi vlak.
                Toen heb ik een stukje zonder koppakking gerden en hij deed het goed(hij maakte niet meet die geluiden).
                ik ga vandaag een nieuwe koppakking halen erop zetten en kijken of alles goed is..

Groeten Tijs

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.