Vespa-Ciao.NL
:: Temperatuur voor spuiten

Home Forums Techniek Framedelen Temperatuur voor spuiten

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DaanCiao
    Topic starter

is het erg als je een brommer spuit in ongeveer 5 graden en laat uitdrogen in huikamertemperatuur(ongeveer 20 graden).
      Dit omdat ik me brommer wil spuiten maar alleen de mogelijkheid heb om in de garage te spuiten:S

Ik hoor het graag van jullie!

Thanks!:thumb

Martino
      Moderator

Ja dit is wel erg. Ik heb zelf mij frame gespoten bij een temp. van onder nul. Het resultaat is niet zo mooi als bij bijv. kamertemp of nog hoger. Je krijgt al snel wat lijkt op putjes/spikkels op je lak. Ondanks dat ik wist het niet slim was om dit te doen ben ik nog redelijk tevreden over het resultaat.

Het licht er dus maar aan welk resultaat jij voor ogen hebt.

Guus
        Bijdrager

En met hittebestendige lak?

gebruikersnaam
          Bijdrager

ook kamer temperatuur.

Jelle
            Moderator

Zet een kacheltje in je garage,
              Ik zelf spuit het lieft bij een temperatuur van 20 graden of hoger, dit deed ik ook in de garage met een kacheltje erbij…

Steven
              Donateur

er staat op de spuitbus wel wat de verwerkingstemperatuur is. zal wel rond de 20 graden zijn.

MHR
                Bijdrager

Je hebt kans, dat als je het in een koud schuurtje spuit, en vervolgesn op huiskamer temperatuur brengt, dat je werk na 2 of 3 dagen begint te scheuren.

Wat ook het geval is met spuitbussen, de temperatuur in het spuitdopje is echt heel laag, waardoor je heel snel klonterende verf krijgt, wat resulteert in verstopte spuitdopjes en druppen op je spuitwerk.

sjaak trekhaak

je kan best in de schuur spuiten ,je moet er wel voor zorgen dat je frame dan een nachtje gewoon binnen heeft gestaan op kamertempratuur net als de verf, dan na de schuur spuiten en let op meestal als de bus 3 kwart leeg is begint die te spetteren dus kan je beter een nieuwe pakken, na het spuiten gewoon op kamer tempratuur laten drogen.

Docs
                    Donateur

MHR :
                      Je hebt kans, dat als je het in een koud schuurtje spuit, en vervolgesn op huiskamer temperatuur brengt, dat je werk na 2 of 3 dagen begint te scheuren.

Wat ook het geval is met spuitbussen, de temperatuur in het spuitdopje is echt heel laag, waardoor je heel snel klonterende verf krijgt, wat resulteert in verstopte spuitdopjes en druppen op je spuitwerk.

Zoals MHR al zegt, als je het van kou naar warmte verplaatst, krijg je een zeer slecht resultaat. Het kan ook nog eens gaan condenceren door het temp verschil. Dan krijg je allemaal rare vegen in je lak(waar vocht zit wordt de lak heel erg bleek).

Ik zou eht nu niet doen. wachten tot een min 15 a 20 graden. Hoe warmer, hoe beter.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.