Vespa-Ciao.NL
:: temperatuur achterkoppeling/klok bij sterkere trekveren

Home Forums Techniek Vario temperatuur achterkoppeling/klok bij sterkere trekveren

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

janturbo
    Topic starter

Hallo,  Ik heb een Superbravo met 13/13 carbu + Polini luchtfilter + aangepaste bromblok + DR50 met afgevlakte kop (3mm) + gianneli Fire , polini vario op 10,5/1 achterklok , Sproeier is 62, gewichten 3×10 + 3×5,4gr
      voordien had ik groene trekveren maar hierdoor had ik een dip in het vertrekken. onlangs heb ik de blauwe trekveren in de koppeling waarbij hij perfect optrekt. echter na een eerste rit van 20km (volgas) (in het warme weer 36graden 😉 ) . was de koppeling en klok extreem warm alsook de voorvario. deze was maar aanraakbaar na een halfuur af te koelen; De brommer trok iets minder op het einde. ik zit met een zilveren drukveer van polini moet ik die verhogen naar een blauwe of is er een oplossing door een koelgat in de kappen te maken? V-riem lijkt nog ok.

zevenenergie
      Donateur

Ja, het was lekker weer de afgelopen dagen.
        Je zou even kunnen kijken of je koppelings schoenen nog voldoende “matriaal” hebben en ze niet te lang door blijven slippen, daar word de koppeling erg heet van.
        Verder zou ik me geen zorgen maken. En is daar wel aanleiding toe dan kan je altijd terug gaan naar groene veertjes.
        Ik zou bij jouw setup de standaard drukveer monteren.

janturbo
        Topic starter

Bedankt voor de input. Schoenen zijn schuin over de helft afgesleten . Ik denk dus dat nog genoeg is. Ik heb nog nieuwe liggen zal deze eens monteren maar zal eerst nog eens wat rondrijden voor ik iets verander Kan het zijn dat de riem doorslipt?

zevenenergie
          Donateur

Hij zou erg slecht tarten als hij door slipt. Ik denk gewoon het warme weer 😉

janturbo
            Topic starter

Zojuist nog een testrit gedaan koppeling blijft nu koel , echter komen de achterklok en schijven en voorvario gelijk warm na een rit van 8km ,  tot de eerste 3 km blijft alles koel.

janturbo
              Topic starter

Ik heb ook nog een bravo met ongeveer dezelfde setup, zal eens vergelijken. 😉

janturbo
                Topic starter

O ja , is wel met kick 😉 dus niets te maken met starten.

janturbo
                  Topic starter

Temeratuur is wel niet meer zo hoog als voordien , kan dus enkele seconden m’n vinger op de klok en schijven houden. de temperatuur lijkt op de voorvario en achtervario en klok even hoog te zijn.

janturbo
                    Topic starter

uiteindelijk de drukveer vervangen door blauwe polini en trekt merkelijk harder tussen 0 en 20km/u
                      hoge temperatuur zal dus van het slippen van de riem geweest zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.