Vespa-Ciao.NL
:: Telefoon oplader Vespa Ciao

Home Forums Techniek Elektrisch Telefoon oplader Vespa Ciao

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Yme_G
    Topic starter

Hoi, na lang zoeken heb ik een telefoon oplader met 6 volt aansluiting gevonden (met doorslag beveiliging), kan iemand mij uitleggen hoe en of ik dit überhaupt wel op mijn vliegwiel kan aansluiten?

http://www.buyijet.com/multi-purpose-charger-405.html

alvast Merci!

Frankp
      Donateur

Hiervoor moet je eerste een gelijkrichter plaatsen. Omdat je blok wisselstroom(AC) uitgeeft. Dit moet je omzetten naar gelijkstroom(DC).

wim v8
        Bijdrager

Doe ook gelijk een spanningsregelaar die mooi 6v blijft geven, nog mooier is een droge accucel erbij in het gereedschapsbakje ofzo.

Gr. Wim.

Yme_G
          Topic starter

Frankp :
            Hiervoor moet je eerste een gelijkrichter plaatsen. Omdat je blok wisselstroom(AC) uitgeeft. Dit moet je omzetten naar gelijkstroom(DC).

hoe doe ik da precies?
            wilt u da miscchien uitleggen?

wim v8 :
            Doe ook gelijk een spanningsregelaar die mooi 6v blijft geven, nog mooier is een droge accucel erbij in het gereedschapsbakje ofzo.

Gr. Wim.

En ook voor dit hoe plats ik da precies, en oft u da misschien kan uitleggen?

gr: Yme

wim v8
            Bijdrager

Dit werkt altijd,

Gr. Wim.

Yme_G
              Topic starter

Merci Wim, en wat betreft overladen van de accu? of word dat door de gelijkrichter opgelost, heb t u nog advies over welke wisselspaningsregelaar ik zal kopen, ik zag de namelijk zoveel idem voor Gelijkrichter

Yme

wim v8
                Bijdrager

Overladen zal niet gaan, een gelijkrichter laad het spanningsverschil bij, dus is de accu nog met 5 volt, wordt 1 volt bijgeladen. Is de accu met 1 volt dan wordt er met 5 volt bijgeladen enz. Ja het simpele spul is eigenlijk al goed genoeg. Ik zal eens afbeeldingen googellen, naar een plaatje zoeken vind ik makkelijker.
                  Deze bijv.

http://www.jmpbonderdelen.nl/spanningsregelaar-uni-6-volt.html en,

http://shop.motogadgets.nl/product_info.php?products_id=403&osCsid=69902fd0194f727938347af0218c07b0

Ik zie ook 6v spanningsregelaar/gelijkrichters in één behuizing voorbijkomen, maar die aansluitingen vragen een laadspoel én een lichtspoel, bij ciao zou je dan beide aansluitingen aan de lichtspoel moeten doen maar of dat werkt?

Spanningsregelaar/gelijkrichter Kokusan T70-LK1 6 volt

Die zouden dan zo werken:

Gr. Wim.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.