Home › Forums › Mening & ervaring › Overige mening & ervaring › Telefoon/navigatie houder Citta
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door SuperSi.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 januari 2021 om 11:58 #806398
ik heb recentelijk een citta gehad voor mijn verjaardag en ben nu een beetje aan het kijken wat er handig is. aankomende zomer willen een maatje van mij en ik een paar tourtjes op de brommer doen en nu leek het ons handig om een telefoon/navigatie houder voor op het stuur te hebben zodat we mooie routes kunnen uitstippelen.
vandaar mijn vraag of mensen tips/ervaring hebben met dit soort houders. het lieste heb ik iets wat achter de voorkap pas en wat te verwijderen is
26 januari 2021 om 12:31 #806399
Ik heb deze werkt prima als je op bol.com telefoonhouder fiets intikt komen er meerdere tevoorschijn.26 januari 2021 om 13:38 #806401Zelf heb ik op het stuur van de Ciao een ram-mount kogel.
Met een verbindingsklem zet ik mijn Zumo350 dan op de brommer.
Op deze kogel kan je de accessoires monteren zoals telefoonhouder of GPS-steun.De motor GPS Zumo 350 wordt standaard geleverd met kogel, montagesteun en klem.
Normaal wordt de GPS aangesloten mbv een adapter aan de accu.
Ongeveer 10cm onder de steun heb ik de voedingskabel doorgeknipt en er stekkers aan gemaakt. Op beide motorfietsen, maar ook op de Ciao heb ik nu een kogel op het balhoofd zitten. De montagesteun kan met de klem nu geplaatst worden op voertuig naar wens.
De kogel is in allerlei uitvoeringen te verkrijgen, naar de montage-situatie op het voertuig. Dat zal je dan zelf even moeten uitvinden. Maar de kogel an-sich dat werkt iig prima!Voordeel van deze montage-wijze is (kogel-klem-houder) dat de screen daarmee wordt gedempt van trillingen. ‘Harde’ montage rechtstreeks op het stuur zorgt ervoor dat de electronica van de GSM met het toerental door elkaar wordt geschud. Telefoontjes vinden dat niet altijd fijn. Meermaals vernomen dat er storingen door werden veroorzaakt. (niet mijn eigen ervaring, maar wat ik er van heb gelezen)
Uiteraard heeft mijn Ciao geen stroomaansluiting, maar dan gebruik ik bij rijden de interne accu van de Zumo. Het stukje vrijhangende draad met stekker hangt dan gewoon los. De accu is goed voor ongeveer 2 uur gebruik. Echter veel wegen door heel NL kan ik wel rijden uit het hoofd. Kom ik in de buurt van de kleine straatjes dan zet ik de GPS even aan. Zo kan ik ook met de Ciao naar iedere gewenste plek rijden.
Bij aankomst of thuis maak ik de klem los en verwijder met de klem de GPS ect.
Alleen de kogel blijft dan op de stuurpen achter. Die zit niet in de weg.De gewone ouderwetse km-klokjes die geven maar willekeurig iets aan. Met op deze wijze gemonteerde GPS heb ik een keer 77km/h kunnen meten. Nee, dan wil je met een gewone Ciao echt niet sneller. Het frame lijkt dan wel van rubber!
Dit is ook de reden dat ik mijn Ciao niet echt serieus ga aanpakken!Voor de onderdelen zie de linkjes.
https://www.kieskeurig.nl/navigatie_systeem/product/1072193-garmin-zumo-350lm
27 januari 2021 om 11:19 #806411Ik gebruik deze voor mijn UberEats ritjes.
https://nl.aliexpress.com/item/4000760788667.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d4HHVr1
Goedkoop hoesje er bij om het vierkantje op te plakken en strak tegen de linker hendel gemonteerd.Het hoesje wat brian oppert vind ik minder fijn omdat het rubber “netje” aan de onder en bovenkant best wat van je scherm afneemt bij mijn telefoon (samsung s9)
Hierdoor komt het over de berichtgeving van “over 100m linksaf” en ik kan niet bij de menu toetsen onderin. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.