:: Teknoetre goed bevestigd?
-
kevin_oet_vilt :
hej jrtciao, kun je me even toevoegen ? kevinheijnen@live.nl
ik wil wel eens weten ofer er veel verschil inzit met zo’n teknoetre setje.
mvg kevin
jaha, tuurlijk zit daar verschil in. op een std 50cc scheelt het tussen de 10 en 15 km/h las ik volgens mij op iac zijn site.. wat denk jij.. dat die setjes gemaakt zijn en dat ze geen eens verschil in zit met de std vario ? :L
tuurlijk weet ik dat erv dan verschil is maar of het veel uitmaakt met optrekken en snelheid..dat wil ik weten ..
en hij heeft er tog een dus
Ik heb net vanavond in de buurt een complete voorvario opgehaald waar 8 rolletjes inkunnen. Mijn probleem is dus verholpen, ik zal er morgen even mee bezig. Bedankt voor de hulp. Gr jorrit
StinoBijdrager
wat is beter om te kopen, zo’n “teknoetre” setje of een malossi vario?
Malossi is opzich beter. en heeft een gelijkmatige verdeling van de kracht.
Ik heb zelf een teknoetre omdat deze goedkoper is. de kracht verdeling is in twee stappen. eerst van 0-20 vol op. trekt hier harder dan de mallosi. daarna “schakelt” hij en begint het weer op nieuw.
heb het alleen op een standaard blok geprobeerd top ong 55-60
maar als je toch het geld heb zou ik de malosi kopen! dan kan je je standaard vario weer verpatsen!
JelleModerator
met de zelfde (standaard) setup ging het teknoetro net iets harder en trok iets harder op.
voordeel van de malo voor vario is dat die met rolletjes beter af te stellen is.
dus al blijf je met standaard cilinder rijden adviseer de teknoetro als je in de toekomst een grotere cilinder erop wilt zetten zou ik voor de malossi multivar gaan:!
Teknoetre is GE-WEL-DIG.
Wat een beest is het nu, met mijn 43 mm malossi brevettato trekt hij abnormaal hard op dan schakelt ie een soort van over bij de 20 km per uur en dan schiet ie er weer vandoor. Geweldig setje!!
JackyBijdrager
Ik heb dit setje vandaag ook binnen gehad, is relatief eenvoudig om te bouwen en ik zou ook niet weten hoe het anders zou moeten. Echter werkt hij helaas nog niet. Trekt goed op maar de voorvario varieert niet dus de omschakeling vindt niet plaats. Bij 20km/u en veel toeren houdt het op. Nog iemand hier ervaring mee of tips?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.