Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Tecnigas Circuit ( replica Proma CC)
- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 29 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 mei 2011 om 21:33 #154577
Het lawaai trouwens, na ik de demperwol heb vervangen voor glaswol en echt GOED STRAK draaien is al wel iets minder maar nog steeds veel… volgens mij komt het ook gewoon door die expansie; dat metaal is vrij dun als je je hand er omheen knijpt hoor je het al minderen 😕
:! zou het helpen als je er van dat uitlaatdoek,, “”die hittebestendige zooi die ze ook op auto’s gebruiken voor isolatie ivm hete lucht in de motor ruimte blablabla…”” omheen trekt??? of kan dit beter in het “kleine vragen topic”??
het lijkt mij er iig ook nog best gaaf uitzien ^^
26 juni 2011 om 18:19 #154582daanbanaan :
Het lawaai trouwens, na ik de demperwol heb vervangen voor glaswol en echt GOED STRAK draaien is al wel iets minder maar nog steeds veel… volgens mij komt het ook gewoon door die expansie; dat metaal is vrij dun als je je hand er omheen knijpt hoor je het al minderen 😕:! zou het helpen als je er van dat uitlaatdoek,, “”die hittebestendige zooi die ze ook op auto’s gebruiken voor isolatie ivm hete lucht in de motor ruimte blablabla…”” omheen trekt??? of kan dit beter in het “kleine vragen topic”??
het lijkt mij er iig ook nog best gaaf uitzien ^^
Die doek waar jij op doelt is asbest… Liefst niet doen dus …
26 juni 2011 om 18:37 #154581dat was vroeger mischien asbest, dat gebruiken ze tegenwoordig echt niet meer in auto’s. Hij maakt wel een hoop herrie, die uitlaat. Ik reed laatsts achter iemand met zo’n ding, en ik hoorde mijn eigen helemaal niet meer. toen ik ervoor reed touwens ook niet:D
26 juni 2011 om 20:08 #154583Een vriend van me heeft ook zo’n tecnigas nieuw gekocht. De flens zat verkeerd gelast zodat hij scheef over de uitlaatpoort kwam. Die hebben we verbogen en nu past hij wel redelijk. Alsnog heel veel lawaai wat erg zonde is.
Het lawaai is zo erg dat hij weer naar een nieuwe uitlaat zoekt..
26 juni 2011 om 23:04 #154584ik heb ook zo’n techniding liggen
hij verschilt wel op een aantal punten. de ophangbeugel voor is ook anders. De bochten zijn ook iets anders goed te zien als je ze naast elkaar houdt.
De proma’s/technigassi maken inderdaard veel lawaai. Ik vond vroeger de proma een goede uitlaat met goed veel boost ook in de hogere toerentallen, kon dit niet zeggen van de techni.28 juli 2012 om 16:57 #154510Ik heb een oude en een nieuwe proma cc uitlaat en ik ga ze kwa afmetingen en diktes nakijken,en kwa prestatie’s want voor mijn gevoel is de oldskool proma wel wat beter.
28 augustus 2012 om 18:09 #154628Zeer slechte ervaringen met de pijp. Het is een vrij prijzige uitlaat.
Even alle minpunten op een rijdje:
– Maakt een hels kabaal
– Trekt voor geen meter op
– roest weg als je hem niet grondig behandeld
– Lekt aan alle kanten olieOftewel KOOP HEM NIET!
Ik reed hem een tiental km,s met mn Dr 70. Toen mijn Sito Plus eronder, en ik merkte bijna geen verschil in prestaties. Wat ik wel merkte is een veel mooier en stiller geluid uit mn Sito.
Naar mijn mening is het echt een trieste uitlaat.
4 maart 2015 om 10:51 #154677Kan iemand mij vertellen hoe je bij deze pijp uitkomt met de middenstandaard op een Si? Moet de middenstandaard verwijderd worden?
En de algemene pasvorm op een SI brug hoe is die?
4 maart 2015 om 19:08 #154678Middenstandaard kan gewoon blijven zitten, en verder past die goed onder de si.
Mischien een gaatje boren maar daar blijft het bij.19 mei 2015 om 19:05 #154691Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Over de prestaties in vergelijking met mijn Gianelli Fire kan ik nog niet veel zeggen, dus daar laat ik binnenkort wat over weten. Hier zijn in ieder geval wat foto’s voor diegenen die het interessant vinden:
De uitlaat zo als hij uit de verpakking komt:

Achterkant demper, duidelijk te zien dat hij uit elkaar kan:

Proma karton wat aan de zak zat (Apart gezien dat het geen echte Proma is.):

Naast de Gianelli Fire Si versie, let vooral op hoeveel dikker de expansie is:

Passing op de Si:

Komt NET tegen de cilinderkop aan, maar dat levert gelukkig helemaal geen problemen op:
20 mei 2015 om 15:48 #154692De originele Proma cc die ik heb komt ook net tegen de kop aan (zie PF) Maakt niet veel uit.
20 mei 2015 om 19:21 #154690Misschien toch een heel klein randje wegslijten van de rib waar hij tegenaan komt?
Slijtage door trillingen lijkt mij ook niet de bedoeling.
Het gaat om misschien 2 mm wat eraf zou gaan dus voor het kopje geen probleem.20 mei 2015 om 19:25 #154693Dat ga ik dit weekend doen bij mijn Malossi kopje waar ik nu eindelijk een goed afsluitende deco voor heb gevonden.

Verder hoop ik ook de prestaties deze zaterdag wat beter te kunnen testen voordat ik van kopje wissel. Het weer zit op dit moment nogal tegen.21 mei 2015 om 08:47 #154694Goede informatie, ik ben benieuwd naar de prestaties!
Wellicht hoef je helemaal niets van je Malossi kopje af te halen, houdt ze maar eens naast elkaar dan zie je dat de Malossi kop iets plat afloopt en niet bol zoals de standaard kop.
21 mei 2015 om 09:11 #154695Het malossi kopje is wel iets hoger dus uiteindelijk komen de vinnen toch dichterbij de uitlaat. Het wat afveilen is geen probleem hoor.
Ik heb gistere nog een kleine testrun gemaakt en de uitlaat lijkt IETS beter te trekken als de Fire onderin en ik heb er de 71 mee aangetikt door heel even het gas open te houden. De Fire liep op die manier 69. Als het vandaag droog blijft ga ik straks even kijken hoe lang hij hem na die boost doortrekt. Bij de Fire kwam er dan nog 4 km/u bovenop, dus ik heb goede hoop in deze uitlaat.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.