Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Tecnigas Circuit ( replica Proma CC)
- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 29 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 februari 2009 om 19:17 #152996
eerst laat je de brommer warm draaien dan zet je hem uit en doe je een klein beetje olie in de demper dan start je hem weer en dan rookt het een beetje en dan kun je gewoon gaan rijden als je dit de eerste twee weken doet zul je een goede doorgang hebben.
13 februari 2009 om 19:22 #152997Dat is puur voor de lak die even warm wordt…. en goed aan de uitlaat hecht
Heb nog nooit gehoord dat je een uitlaat moet inrijden? waar heb je deze informatie vandaan 😕
13 februari 2009 om 19:29 #152998hallo,
ik heb het gevoel dat jullie mij niet geloven, maar ik meen dit serieus, ik heb deze informatie van een goede vriend van mij die heel veel in de brommer tuning doet.
13 februari 2009 om 19:56 #152999nou dit verhaal ken ik ook. maar dit heeft echt met de levensduur van een uitlaat te maken! niets met de prestaties ervan ten opzichte van het moterblok:)
maar dat wil niet zeggen dat we je verhaal niet geloven of waarderen.
Mike15 februari 2009 om 19:50 #153002Maar hoezo levensduur? Als je sproeier precies goed is zal de verbranding optimaal zijn en zal de uitlaat zowieso toch niet snel dichtkoeken. En anders moet je hem een keer uitstoken en dan is het ook weer schoon.
15 februari 2009 om 22:41 #153003Levensduur, qua lak dus
15 februari 2009 om 22:57 #153004R-Ciao :
Maar hoezo levensduur? Als je sproeier precies goed is zal de verbranding optimaal zijn en zal de uitlaat zowieso toch niet snel dichtkoeken. En anders moet je hem een keer uitstoken en dan is het ook weer schoon.
ik bedoel inderdaad kwa lak.
uitlaten die dicht kolen zie je haast niet meer omdat alle olien in de brandstof nu synthetisch zijn.
Mike4 maart 2009 om 20:59 #15301023 april 2009 om 16:24 #153108na een tijdje met de technigas te rijden, kan ik het volgende oordelen: Loopt prima met originele 50cc, 12/10, originele carters, poelie 80. Trekt naar mijn gevoel op alle punten beter op dan mijn sito uitlaat(volgensmij identiek aan standaard uitlaat met grote doorgang). Vanaf de 30/35kmpu een boost tot 50/53kmpu. De boost is niet echt heel sterk, ik denk dat dit mede door de originele cilinder komt. topsnelheid: van 42-50 naar 49-53, laagste getal: wind tegen, hoogste: wind mee. De circuit is veel stabieler tegen tegenwind dan de sito.
kortom:
voordeel:
leuke uitlaat vergeleken met origineel model sito, betere trekkracht en snelheid, rijdt “sportiever”.nadeel:
valt meer op, meer lawaai(door het dunne plaatwerk van de expansie.Ik heb helaas geen ander vergelijkingsmateriaal, misschien toch maar eens voor zorgen.
23 april 2009 om 19:09 #153109jandavidciao :
hallo,ik heb het gevoel dat jullie mij niet geloven, maar ik meen dit serieus, ik heb deze informatie van een goede vriend van mij die heel veel in de brommer tuning doet.
Jandavid heeft gelijk, in de eerste paar kilometers vormt zicht een laagje roet/olie op de wand in de uitlaat. Deze brand er gedeeltelijk door de hoge temperatuur weer af totdat er een evenwicht is waardoor het laagje altijd dezelfde dikte heeft.
Pas als deze laag er goed opzit presteert de uitlaat zoals hij de komende 2000?km gaat doen, daarvoor wijken de prestaties net iets af al is dit alleen op een testbank te merken. De uitlaat hoef je niet echt “in te rijden” maar het is wel zo dat pas na een aantal kilometers de uitlaat kwa “roetlaagdikte” stabiel is.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno15 augustus 2010 om 12:19 #154451Kheb alles origineel behalve de uitlaat en kvind het wel een goede uitlaat vanaf de 30km/h krijg je een fijne boost maar idd de demper is waardeloos 😀
17 mei 2011 om 22:32 #154573ja de demper kun je uit elkaar halen… er zit aan het eind zo een ringetje (net zo een als die originele ringetjes om je pistonpen vast te houden) aan. als je die los haalt, kun je demperwol vervangen…
het is een ontzettend gedoe om die ring er uit te krijgen MAAAAAR, het is me gelukt XD
Glaswol er in, goed strak gerold. alu. busje er omheen, end dopje dr op, ringetje weer terug en voila; ik denk toch voor 30 procent minder geluidsoverlast….. maar ook nu nog worden mijn buren wakker als ik ’s nachts wegrijd.
En die wonen meer dan 50 meter van mn huis af XD super uitlaat trouwens verder :D:D
reed met citypower 48 op tomtom toen dit mooie uitlaatje er op enorme boost vanaf ong 40-45 door naar 63en trekt dan nog een heeeeeeel klein pietsje naar ong 65 km/u (neem je iemand achterop…. dikke schijt! hij heeft voor zn boost namelijk een klein dipje, met 2 man blijft ie daar hangen…. das ong 35-40 km/u terwijl je zo rijd is je motor vies hard bezig om op toeren te komen en slaat je bougie vet aan… dat doe je 4 a 5 keer, kun je verder lopen om een nieuwe bougie te halen -.-(is me nu 2 keer gebeurt, dus altijd een citypower in je rugzak voor het geval er een mooie dame langs de weg staat te liften XD)
18 mei 2011 om 04:55 #154574Helios :
Bocht lijkt inderdaad wel wat smaller.
Demper vind ik een beetje jammer, ik bedoel komop een slangenklemmetje om de demper te bevestigen? :no
Technigas naar mijn mening niet de beste uitlaatjes, maar wil nog niks zeggen zolang nog niemand hem getest heeft.Dit is geen argument.. Dat was reeds met Proma ook!
Ik heb ook een Tecnigas en een echte Proma.. De Tecnigas doet het net ietsje minder goed, en de demper is nog erger dan ori proma18 mei 2011 om 15:08 #154575Ik heb ook een Tecnigas en een echte Proma.. De Tecnigas doet het net ietsje minder goed,
misschien komt dat wel door:
in de eerste paar kilometers vormt zicht een laagje roet/olie op de wand in de uitlaat. Deze brand er gedeeltelijk door de hoge temperatuur weer af totdat er een evenwicht is waardoor het laagje altijd dezelfde dikte heeft.
Pas als deze laag er goed opzit presteert de uitlaat zoals hij de komende 2000?km gaat doen
misschien hoor? 😛 Lawaai is idd “ernstig!!!”
19 mei 2011 om 18:25 #154576daanbanaan :
Ik heb ook een Tecnigas en een echte Proma.. De Tecnigas doet het net ietsje minder goed,
misschien komt dat wel door:
in de eerste paar kilometers vormt zicht een laagje roet/olie op de wand in de uitlaat. Deze brand er gedeeltelijk door de hoge temperatuur weer af totdat er een evenwicht is waardoor het laagje altijd dezelfde dikte heeft.
Pas als deze laag er goed opzit presteert de uitlaat zoals hij de komende 2000?km gaat doen
misschien hoor? 😛 Lawaai is idd “ernstig!!!”
Lijkt me sterk.. een kraaknieuwe uitlaat zou toch net ietsje beter moeten presteren als het om exact zelfde uitlaten gaat?
Maar zou wel kunnen..
Het lawaai dat eruit voortkomt is is echt wel te erg vind ik.. Zelfs met dempingswol, ook bij de originele Proma demper.. Maar de uitlaat doet het wel leuk , op verschillende setup’s 😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.