Vespa-Ciao.NL
:: Te veel toeren?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Te veel toeren?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

raid3rNL
    Topic starter

Ik heb het idee dat mijn si op topsnelheid te veel toeren draait en dat dit bij lang rijden problemen zou kunnen veroorzaken. Kan dit?

Mijn set-up:
      65cc Race cilinder. (DR?)
      uitgeveilde standaard carter.
      13mm carb.
      90mm poelie.
      snorklok.

“kan” je met deze setup op max-speed teveel toeren draaien? Zo ja, wat kan ik hier aan doen zonder optrekkracht te verliezen?

Bedankt!

Edjuh
      Bijdrager

Ja, je cilinder slijt sneller want je maakt meer toeren dan nodig voor een bepaalde snelheid. Ik snap snorklok+ 90 poelie ook niet? Dat rijdt toch voor geen meter. Nou ja, ik zou een 80 monteren, dat is ook standaard op snorciao/si’s zover ik weet. Jouw blok maakt ook veel meer koppel en toeren door de cilinder/inlaat/13mm carb, dus een kleinere poelie is dan zinnig.

raid3rNL
        Topic starter

Deze maat zat er al op toen ik hem kocht, hij gaat nu 45 en dat vindt ik met een blauw kenteken hard zat. Maar wat sneller optrekken is altijd leuk/handig (ik heb vaak mensen achterop) Vandaar de grote poelie. Maar om me blokje te sparen is een kleinere poelie dan wel een aanrader? Zijn er geen andere opties die er voor zorgen dat hij minder toeren draait zonder me optrek-power te missen?

Jonny10
          Bijdrager

Als je niet te hard wilt rijden moet je geen uitgeveild 65DR blok eronder hangen :lol

Als je €100-130 te besteden hebt kan je een vario aandrijving nemen. Keihard optrekken en geleidelijkere toeren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.