:: Te veel compressie!! / Nieuw probleem wil niet aanslaan?
-
duw je decompressie es in met je duim (zodat je zeker weet dat hij ook werkelijk decompresseert), en draai dan aan je voorvario. voel of je verschil voelt met de weerstand als je geen decompressie gebruikt.
HeliosTopic starter
Ik voel zeer weinig verschil als ik de decompressie indruk of gewoon niet gebruik.
Ik heb geprobeerd keihard te rennen en dan het achterwiel met volle kracht tegen de grond te drukken.
Plop-Plop en dat was het.
De snaar slipt NIET over de voorvario hij neemt hem gewoon netjes mee.
Zonet uitlaat eronder weggehaald minder compressie maar gewoon nog steeds niet aan te krijgen!
Dit is gewoon niet normaal, heb straks gewoon geen achterband meer over op deze manier 😕
1-febBijdrager
Ik denk startveertjes er in dan hard rennen en er op gaan zitten/springen zodat je voldoende grip hebt. Zo start st3yn van dit forum zn 80 polini op speedengine met vario ook altijd. En natuurlijk decompressie gebruiken.

sjaak trekhaak
vind het maar wazig ,ik heb ook 80 polini met vario zonder startveren en krijg em met een kale achterband op een nat wegdek ook nog aan ,wel met moeite maargoed ,ik ga gewoon op het zadel hangen compressie hendel in en dan langzaam lope ,hendel los en hij is aan.
duidelijk iets mis met je decompresseur dan. zet je dat even opnieuw in elkaar, je moet echt duidelijk verschil voelen. of het is natuurlijk gewoon je blok (krukas/cilinder) die ergens flink aanloopt.
HeliosTopic starter
Heb eerst maar even koppeling erop gezet..
Is net even wat makkelijker afstellen etc.
Maar hij wil niet aanslaan, Vonkt / krijgt benzine.
Zit nu rond de sproeier 74 lijkt me groot genoeg?
Ik heb het startprobleem ook maar bij mij ligt het aan mijn malossi vario. Met standaard vario start hij snel en met malossi is die niet aan te krijgen omdat de snaar over de vario heen slipt.
sproeier zit je veelste groot hoor denk eerder aan sproeier 68 of kleiner
Sproeier 68 inderdaad 74 is echt te groot. Met vario start die nou eenmaal wat moeilijker.
Des noods ff maatje jou laten duwen en de decompresseur met je vinger indrukken (echt op de kop zelf
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.