Vespa-Ciao.NL
:: Tè slome ciao!? (voor setup)

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Tè slome ciao!? (voor setup)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Heb weer iets nieuws geprobeert.

Ik heb een simpele puch uitlaat verlast, ze bestaan ook voor vespa’s

Het gaat om deze uitlaat aan de bocht van een citty power gelast (noujah, lassen, geplakt:()

– DR70evo (nieuw)
      – Omgelaste Faco uitlaat
      – 80 pully
      65.0km/uur rechtop, 69.0 liggend

Dus blij:) deze uitlaat is nogsteeds niet ideaal, trok onderin van geen meter, bovenin ook niet, maar hij bleef in tegenstelling tot citty power wel doorgaan.

Mischien de “las” nog fatsoeneren (als dat nog lukt) Hij maakt trouwens wel een zwaar relaxt geluid 😀 niet hard, niet schel, maar laag, krachtig en gedempt:) Hij is wel LELIJK=)

Dus mijn vertrouwen in mijn blok is wel weer redelijk terug:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

PoliniCiao
      Bijdrager

Dan zou ik eens een echte goeie pijp die voor vespa gemaakt is proberen, iets in de richting van proma circuit, polini top one? :thumb

ArvidW
        Topic starter

Foto’tje van de uitlaat onder brommer:

En een close up:

Home made engine dyno

murkus
          Bijdrager

laat je uhm eronder zittenziet er wel grappig uit:P alleen het dempertje ff groen verfen en klaar8)

ArvidW
            Topic starter

Hele uitlaat is al zwart (niet hittebestendig ofzo hoor:P) Maar die verf blijft wel zitten:P

Maar hij blijft er niet onder zitten, voor normaal verkeer mik ik er weer mijn standaard looking uitlaat eronder. Deze was gewoon om te proberen hoe hard mijn ciao wil.

Home made engine dyno

barry
              Donateur

ja,en hoeveel is de buis aan de binnenkant kleiner geworden met het oerslecht laswerk?????Zoiets moet je TIG lassen,of met de half-automaat,maar dan moet je een oppervlakte-las maken & geen doorlas.
                Begrijp je het een beetje????ander leg ik het wel uit.

hansieb
                Moderator

Denk je dat die uitlaat performance heeft lijkt me niet

PROMA CIRCUIT!

ArvidW
                  Topic starter

barry :
                    ja,en hoeveel is de buis aan de binnenkant kleiner geworden met het oerslecht laswerk?????Zoiets moet je TIG lassen,of met de half-automaat,maar dan moet je een oppervlakte-las maken & geen doorlas.

Ik heb zelf idd een doorlas gemaakt omdat ik zo heb leren lassen (al kan ik het niet:|, alleen dik recht staal aan elkaar lassen) Een oppervlakte las was idd beter geweest. De doorlas is ook heel dik en diep, mijn dunne electrodes waren op dus heb ik 3.2mm gebruikt. Wat voor een stukje staal van 1.5mm dik wat overkill is. Het resulteerde in 2 enorme gaten die ook weer dichtgelast moesten worden. Ik denk dat er wel 1 electrode aan metaal in gegaan is, en de electrodes zijn 30cm lang….

Daarom gaat uitlaat ook op een gegeven moment tegen resoneren, alsof er een te dunne bocht aan zit. Die uitlaat verlassen is echt een bras werk geworden, volgende keer mischien wat beter doen.:con

Mischien doe ik het binnenkort overnieuw, naar lasvriend fietsen om met zijn Mig-Mag lasapperaat te lassen (weet het, is geen TIG, maar altijd beter dan met 3.2mm electrode te lassen:P)

hansieb :

PROMA CIRCUIT!

Die had ik vandaag niet tot mijn beschikking, en wel de mogenlijkheid om dit te proberen… Het zou mischien zelfs een super uitlaat kunnen zijn (kleine kans idd:P)

Home made engine dyno

VespaCiaoPaul
                    Bijdrager

Kan je niet overlappend lassen, extra plaatje buigen en als soort pleister gebruiken. zal nie echt mooi zijn maar met wat slijp en spuit werk nog redelijk te doen

barry
                      Donateur

ArvidW :

barry :

Ik heb zelf idd een doorlas gemaakt omdat ik zo heb leren lassen (al kan ik het niet:|, alleen dik recht staal aan elkaar lassen) Een oppervlakte las was idd beter geweest. De doorlas is ook heel dik en diep, mijn dunne electrodes waren op dus heb ik 3.2mm gebruikt. Wat voor een stukje staal van 1.5mm dik wat overkill is. Het resulteerde in 2 enorme gaten die ook weer dichtgelast moesten worden. Ik denk dat er wel 1 electrode aan metaal in gegaan is, en de electrodes zijn 30cm lang….

Daarom gaat uitlaat ook op een gegeven moment tegen resoneren, alsof er een te dunne bocht aan zit. Die uitlaat verlassen is echt een bras werk geworden, volgende keer mischien wat beter doen.:con

Waaaaat,1 bagget in zo’n dun buisje?????,Nu ja,zo stel je dus een brommer af jongens.Ik zou deze terug openslijpen & eens kijken hoe klein deze binnenin geworden is.Met een oud fietsstuur kan je het terug repareren.Zo blijft er werk in de wereld zeg ik altijd.

Mischien doe ik het binnenkort overnieuw, naar lasvriend fietsen om met zijn Mig-Mag lasapperaat te lassen (weet het, is geen TIG, maar altijd beter dan met 3.2mm electrode te lassen:P)

hansieb :

PROMA CIRCUIT!

Die had ik vandaag niet tot mijn beschikking, en wel de mogenlijkheid om dit te proberen… Het zou mischien zelfs een super uitlaat kunnen zijn (kleine kans idd:P)

*EDJUH*: barry leer de quote eens gebruiken :-)*

ArvidW
                        Topic starter

barry :
                          Waaaaat,1 bagget in zo’n dun buisje?????,Nu ja,zo stel je dus een brommer af jongens.Ik zou deze terug openslijpen & eens kijken hoe klein deze binnenin geworden is.Met een oud fietsstuur kan je het terug repareren.Zo blijft er werk in de wereld zeg ik altijd.

Jup, een hele laselectrode van 3.2mm erin (en erop) Het probleem is dat ik nog niet goed genoeg kan lassen om van dit soort klussen te doen, maar ik denk altijd: Je kunt het altijd proberen. Metalen balkjes aan elkaar gaat prima, maar 1-1,5mm dik staal lassen is nog wat te dun voor mij:( Mischien kan ik het beter (of minder slecht;)) met 2.0 electrodes)

Ik kan er gewoon nog 6cm tussenuit slijpen want het puchdeel van de uitlaat hangt op zijn 1ste montagepunt, en montagepunt 3 zit 6cm van montage punt 1 af. Dus fietssturen hoef ik niet te gebruiken:) (stel je voor, dan zouden er 2 lassen op één pijp zitten, dan loopt hij helemaal niet meer =) Zeker niet met mijn laskunst….

Maarjah, een dag niet gesleuteld is een dag niet geleeft; en omdat ik het vandaag verknoeid heb mag ik morgen weer :lol

Home made engine dyno

barry
                          Donateur

Kom maar effe langs anders & zie dat je zo’n 4 van die uitlaten hebt.Dan maken we lans elke kant van je brommer een dubbele,boven-of naast elkaar.maakt niet uit voor mij.Vette brommer dan,met 4 pijpen.

Onkruidzaaier
                            Bijdrager

Vandaag, Met Arvid’s Ciao..
                              – DR 70 Evo
                              – Techno circuit (onbegrensd)
                              – 80 Pully
                              helemaal liggend, met je kop naar beneden. de 75 Km/h gehaald… wel veel trillen….

ArvidW
                              Topic starter

Hé, je bent me voor….. maar jij ging harder dan ik ging:(, ik “maar” 73km uur:P Ligt denk ik aan het gewicht van de berijder;)

75 gehaald met “bagger” uitlaat, niet doorgetrokken spoelpoorten, en een malossie filter waarvan de spons dichter is dan die er standaard in zit.

Klopt hetdat als ik alle dingen hierboven vernoemd verander / vervang, de 85km/uur uur mogenlijk is?:o

Home made engine dyno

hansieb
                                Moderator

Zet er nou maar een proma circuit op dan haal je 80km/h

85km/h is mogelijk maarja wel moeilijk.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.