Vespa-Ciao.NL
:: te heet?

Home Forums Techniek Problemen oplossen te heet?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

NormL
    Topic starter

hallo,

sinds ik een nieuwe uitlaad onder me citta heb gezet heb ik een probleempje..

als ik een tijd op zun top rijd, dan krijg ik dat mijn brommer ineens inhoud.
      niet dat hij echt uit valt ofso,
      want als ik dan bijv. gas ff los laat en dan weer gas geef gaat die weer gewoon net zo hard als voordat die in hield.
      ook heb ik het idee dat mijn cilinder wel te warm word sinds die tijd..
      ik ben van een citypower naar homoet gegaan,
      hij trekt wel een stuk beter dan die citypower maar gaat maar iets van 5km/h harder, dat klopt volgens mij ook niet helemaal?

heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn? of wat ik er aan kan/moet doen zodat het over is?

alvast bedankt,

NormL

citta-ehv
      Bijdrager

ik heb wel eens gehoort op dit forum dat als je je std filter uitboort het wel tot 10km kan schelen
        omdat sommige gastjes van een std cabrateur naar een 13 13 gaan met een grotere spoeier
        oke oke heel goed dat je een dikkere cabrateur hebt maar heb je nu nog steeds dat std filter op die snelle cabr zitten?
        die 13 13 is 13 mm aanzuig ruimte in de cabr je krijgt met een 13 13 ook meer lucht in je cabr dus je cabr kan meer /sneller verbranden omdat ie meer lucht krijgt zodat ie ook harder loopt.

maaar heb jij jou std filtertje gewoon overgezet op diue 13 13 kan ie ook zich inhouden omdat ie natuurlijk niet voldoende luchtkrijgt door dat nauwe ding. ik raad in dat geval polini of malossie aan.
        sommige mensen boren zelf de filter uit….! zal ik niet doen omdat het van de fabriek zo getest is de lucht circuit.
        dus die dingen koop je voor een paar knaken en dan gassen

ik weet niet ? mischien is dit wel je probleem
        maar iniedergeval succes ermee

NormL
        Topic starter

ik heb malossi luchtfilter dr op zitten..

Jarco
          Bijdrager

Wat is de kleur van je bougie?
            Heb je je sproeier aangepast op de nieuwe uitlaat?

NormL
            Topic starter

uhh.. bougie is wel donker bruin/dicht tegen de zwart aan zag ik net,
              en ik heb nu sproeier 66 er in zitten.

Jarco
              Bijdrager

Dat klinkt opzich best goed, heb je een elec. blokje of met contactpunten?
                Mischien staan je contactunten niet helemaal goed, of is je condensator niet zo fris meer.
                Je kan ook even een ander bougietje proberen.

NormL
                Topic starter

ik heb cp blok.
                  cptjes zelf zou ik nog wel kunnen na kijken ja,
                  en condensator is nog niet zo heel oud..
                  en wat zou beste nr. bougie zijn dan? ik gebruk nu steeds 7..

kan het wel door de ontsteking komen dan dat hij inhoud en volgens mij te warm word enzo?
                  want dat dat hij inhoud is echt alleen waneer ik ongeveer volgas rij langere tijd,
                  ik kan als ik zou willen wel makkelijk gwoon rond de 50 ofso rijden zonder dat hij ineens inhoud

Javad
                  Donateur

Heb ik ook vaak gehad, klinkt toch als wat valse lucht.
                    Ik had het met elec. ontsteking dus misschien ligt het niet aan de cp’s.

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

Anoniem

Pakkingen controleren dus.

NormL
                      Topic starter

okee, k zal dat dan morgen ff gaan nakijken..

kan het ook dat die uitlaat misschien zelf gwoon niet goed genoeg afsluit?
                        misschien dat ik daar dan van dat uilaatpasta of hoe dat ook precies heet tussen kan smeren?
                        of kan het alleen bij de pakkingen zijn..

en iedereen alvast bedankt voor de hulp!

Anoniem

Als ie valse lucht aanzuigt zal dat niet bij de uitlaat zitten denk ik.

Javad
                          Donateur

Zorg in elk geval wel dat je uitlaat goed afsluit ja maar ik denk niet dat het probleem daar weg komt.
                            Dit dipje wat je op topsnelheid hebt lijkt een beetje op een warmlopertje, het is het waarschijnlijk niet net als bij mij. Bekijk toch je cilinder en zuiger maar even als je toch je pakkingen checkt.

Knip je voetpakking zelf en dan aan beide kanten ook vloebare pakking gebruiken, is mijn advies.

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

NormL
                            Topic starter

alle pakkingen waren nog goed dus dat kon het probleem ook niet zijn lijkt mij..
                              wel sluit mijn uitlaat nogsteeds niet helemaal goed af,
                              ben nog aan het bedenken hoe ik dat het beste kan doen..
                              want anders dan dat hij dr nu op zit wil die niet echt,
                              tenminste dan kan die niet meer goed vast gezet worden.

wel is me opgevallen met uit elkaar halen van me blok dat die krul zeg maar onderdoor echt tegen het carter enzo aankomt,
                              wat er denk ik waarschijnlijk ook wel voor zorgt dat dat allemaal te warm word enzo zodra dat deel v/d uitlaat warm word.

SuperSi
                              Bijdrager

beetje gungum bij je uitlaat ertussen doen.
                                werkt perfect

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.