Vespa-Ciao.NL
:: TCI ontsteking.

Home Forums Techniek Elektrisch TCI ontsteking.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedDemon
    Topic starter

Heeft iemand iets als deze of iets dergelijks geprobeerd op een elec blokje? Lijkt me reuze interessant om te weten hoe zoiets een Vespa kan… helpen.

ritze
      Bijdrager

wauw 😀

zou je misschien een goede begrenzer van kunnen maken, als je hem de ontsteking laat verlaten op een bepaalt toerental.
        en dan met een soort schakelaar op een of andere manier.

ook denk ik dat dit misschien leuk is voor een simonini blokje, gezien hoge toeren.
        en vooral omdat je de ontsteking kan vervroegen, wat weer iets meer pwr geeft op hoge toere
        Wel vind ik het prijzig, ik zou dat niet op een std. 50cc punte blokje doen 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

RiPe
        Bijdrager

Ik vindt de prijs best meevallen gezien je de curve met de computer kunt instellen.

SpeedDemon
          Topic starter

Gezien je 2 verschillende curven in kan stellen. Op mijn orginele P200e zat standaard een CDI die de onsteking vervroegt. Je merkte wel het verschil of je een CDI had met of zonder vervroeging. Die maken nl ook niet enorme toerentallen (7000/7500 max)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.