Vespa-Ciao.NL
:: Tankreiniging

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Tankreiniging

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

EJ
    Topic starter

Is er een middeltje dat ik in mijn tank kan gooien om het bezinksel van de benzine te verwijderen? Net zoals bij motoren na een winterstop. Of iets wat je er voor de winterstop erin gooit?

Bestaat dat ook voor onze brommertjes?

Crullie
      Donateur

Denk dat het belangrijker is om af te vragen hoe het bezinksel in je tank komt om zo dus te voorkomen dat je bezinksel in je tank krijgt !
        Meestal is het roest omdat de tank te lang leeg heeft gestaan zonder de bescherming van de 2-takt olie in de benzine. Gewoon goed doorspoelen met benzine een 10x ofzo en iedere keer de benzine filteren als je weer gaat spoelen. Benzine kraantje wel even verwijderen bij het spoelen, gaat een stuk sneller !

TICKLING BARN

speedbuxy
        Bijdrager

Ik had een tijd terug roest vorming in mijn Ciao frame die we gebruikt hebben voor de uitlaat test.
          Na meerder liters wasbenzine er doorheen gespoeld te hebben bleef er nog roest uitkomen.
          Ik heb toen de benzine kraan eraf gedraaid en de tuinslang erin gestoken en deze op de hete kraan aan gesloten en dit zo een dik half uur laten lopen. En uiteindelijk kwam er weer schoon water uit:thumb
          (tank/frame was met de handen ook niet meer vast te pakken zo warm 😀 )
          Ik heb hem laten uitstomen en daarna af gevuld met benz/mix. Na de uitlaat test was m,n brandstof filtertje nog steeds brandschoon:thumb
          Dus voor mij of de ciao heeft deze aanpak goed gewerkt:thumb

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.