Vespa-Ciao.NL
:: Tankdop niet vast

Home Forums Techniek Problemen oplossen Tankdop niet vast

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Kelvin
    Bijdrager

jah zeker de ronding van de tank is precies het zelfde dan een ciao als het goed is.

ik heb gewoon een met sleutel gehaald en past precies erop:thumb

zijn wel best duur 13,50 voor een tankdop=)

maarja zo komt er wel nix aan ..

iaccaloco
      Bijdrager

Gooi idd. je tank ff leeg, als je de beschikking over een compressor en luchtspuitje hebt, doe dan het volgende:

Kraan eruit, vinger op het gat van de kraan houden….

Neem een(vochtige) doek, doe die op je tankdop met de luchtspuit(evt. met een slangetje eraan, dat gaat ff makkelijker).

Geef nu gas op de luchtspuit, laat er ff flinke druk op je tank komen….

Als je dnkt dat ’t voldoende is, haal dan je vinger van ’t kraangat af….

PSSSSSSSSHHHHHHHH!!!!!!!

Spuit ie alle zooi & meuk eruit….
        Doe dit nog een aantal keer, daarna nog een keer met schone benzine erin…..(klein beetje eh?)

Dit moet werken, en voor alle zeker maak je dan ook je carb. ff schoon…..!

Mocht je geen compressortje hebben, het kan ook met een normale fietspomp, maar dan is het het beste met z’n tweëen…..;)

Succes!:thumb

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

iaccaloco
        Bijdrager

Biker-mouse :“………..
          Heb je speciale tankdoppen met sleutel voor een ciao, of past een universele of één van een citta er ook op?………”

De meeste tankdoppen die menschen op een Citta hebben zijn officiëel voor een Ciao(op het blikkie waar ze nieuw inzitten staat het ook, “Tappo Ciao”)

Ik bedoel zo’n kunststoffen “bolle kop” dop met van die ribbeltjes aan de zijkant….

Je kunt zien of ’t een Ciaodop is door ff aan de dop te trekken als ie op slot zit…..

Bij een Ciaodop in een Citta kun je ‘m dan een aantal cm’s omhoogtrekken….

Voor een Citta heb je ook speciale doppen, deze zijn dus korter dan die voor Ciao, en kunnen er dus niet uitgetrokken worden…..;)

Je hebt ook nog stalen doppen, deze hebben een speciale “mantel” die je in je tankgat moet slaan, en die sluit je met een zgn. “bajonet-sluiting” en dan op slot draaien(deze kunnen dus niet meer ronddraaien in je tank, de “bolle kunstofdop” wel….)

joey636
          Bijdrager

hah die in mijn ciao draaid helemaal niet rond:P
            die zit echt muur vast heb afentoe zelfs moeite om hem eruit te krijgen.
            maar ik heb tog nog altijd liever 1’tje met slot.
            want je hebt tegenwoordig van die grapjassen die het leuk vinden om rotzooi in je tank te gooien:boos

PoliniCiao
            Bijdrager

K heb een met slot alleen is altijd een gepiel het sleuteltje er goed in te krijgen 😀

joey636
              Bijdrager

heb ik nog geen last van hij is nog nieuw.
                maar nu gaat het soms al lastig.
                vooral met koude handen:D

joey636
                Bijdrager

gaan die niet kapot door de benzine?
                  en blijven die er net zo goed op zitten?

iaccaloco
                  Bijdrager

:! Van de mijne heb ik geeneens meer een sleutel, maar geen hónd die ’t ziet/weet….:P

PoliniCiao
                    Bijdrager

Die rubber was in 2 dagen al doorgebroken.. Heb er nu flink wat tape omgedraaid dat hij wel klemt zegmaar 🙂

Bodelier
                      Topic starter

hehe owkej bedankt 😉 jah wist effe niet hoe ik het moest zegge dus zei ik maar vacuum 😛 heb net effe een zaak hier in de buurt gebeld en ze hadden zo’n dingetje, dus die ga ik nu effe halen 🙂

Bodelier
                        Topic starter

Zo, opgelost 😛

Timmetje
                          Bijdrager

iaccaloco :
                            :! Van de mijne heb ik geeneens meer een sleutel, maar geen hónd die ’t ziet/weet….:P

Ik heb niet eens een tankdop met slot… wel ontluchtingsslangetje 🙂 NOg nooit proberen mee gehad, maar zet um ook niet zo graag in de stad he.

Bodelier
                            Topic starter

Haha,

Die Hos van dit forum zit bij mij op school en toen ik net langs zijn brommer liep zag ik dat zijn tankdop een paar cm uitstak.. ik dacht trek er es zachtjes aan had ik hem in mn handen,, volgende keer afsluiten 😉

ArvidW
                              Donateur

Je hebt er toch niet in staan piessen hè:lol

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno
                              14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.