Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Tankdop niet vast
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 3 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 december 2006 om 21:52 #223813
jah zeker de ronding van de tank is precies het zelfde dan een ciao als het goed is.
ik heb gewoon een met sleutel gehaald en past precies erop

zijn wel best duur 13,50 voor een tankdop=)
maarja zo komt er wel nix aan ..
8 december 2006 om 00:04 #223821Gooi idd. je tank ff leeg, als je de beschikking over een compressor en luchtspuitje hebt, doe dan het volgende:
Kraan eruit, vinger op het gat van de kraan houden….
Neem een(vochtige) doek, doe die op je tankdop met de luchtspuit(evt. met een slangetje eraan, dat gaat ff makkelijker).
Geef nu gas op de luchtspuit, laat er ff flinke druk op je tank komen….
Als je dnkt dat ’t voldoende is, haal dan je vinger van ’t kraangat af….
PSSSSSSSSHHHHHHHH!!!!!!!
Spuit ie alle zooi & meuk eruit….
Doe dit nog een aantal keer, daarna nog een keer met schone benzine erin…..(klein beetje eh?)Dit moet werken, en voor alle zeker maak je dan ook je carb. ff schoon…..!
Mocht je geen compressortje hebben, het kan ook met een normale fietspomp, maar dan is het het beste met z’n tweëen…..;)
Succes!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!8 december 2006 om 00:08 #223822Biker-mouse :“………..
Heb je speciale tankdoppen met sleutel voor een ciao, of past een universele of één van een citta er ook op?………”De meeste tankdoppen die menschen op een Citta hebben zijn officiëel voor een Ciao(op het blikkie waar ze nieuw inzitten staat het ook, “Tappo Ciao”)
Ik bedoel zo’n kunststoffen “bolle kop” dop met van die ribbeltjes aan de zijkant….
Je kunt zien of ’t een Ciaodop is door ff aan de dop te trekken als ie op slot zit…..
Bij een Ciaodop in een Citta kun je ‘m dan een aantal cm’s omhoogtrekken….
Voor een Citta heb je ook speciale doppen, deze zijn dus korter dan die voor Ciao, en kunnen er dus niet uitgetrokken worden…..;)
Je hebt ook nog stalen doppen, deze hebben een speciale “mantel” die je in je tankgat moet slaan, en die sluit je met een zgn. “bajonet-sluiting” en dan op slot draaien(deze kunnen dus niet meer ronddraaien in je tank, de “bolle kunstofdop” wel….)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!8 december 2006 om 00:29 #223825hah die in mijn ciao draaid helemaal niet rond:P
die zit echt muur vast heb afentoe zelfs moeite om hem eruit te krijgen.
maar ik heb tog nog altijd liever 1’tje met slot.
want je hebt tegenwoordig van die grapjassen die het leuk vinden om rotzooi in je tank te gooien:boos8 december 2006 om 00:34 #223829K heb een met slot alleen is altijd een gepiel het sleuteltje er goed in te krijgen 😀
8 december 2006 om 00:36 #223831heb ik nog geen last van hij is nog nieuw.
maar nu gaat het soms al lastig.
vooral met koude handen:D8 december 2006 om 09:51 #223835gaan die niet kapot door de benzine?
en blijven die er net zo goed op zitten?8 december 2006 om 14:06 #223841:! Van de mijne heb ik geeneens meer een sleutel, maar geen hónd die ’t ziet/weet….:P
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!8 december 2006 om 14:42 #223843Die rubber was in 2 dagen al doorgebroken.. Heb er nu flink wat tape omgedraaid dat hij wel klemt zegmaar 🙂
8 december 2006 om 17:07 #223848hehe owkej bedankt 😉 jah wist effe niet hoe ik het moest zegge dus zei ik maar vacuum 😛 heb net effe een zaak hier in de buurt gebeld en ze hadden zo’n dingetje, dus die ga ik nu effe halen 🙂
8 december 2006 om 19:51 #223851Zo, opgelost 😛
8 december 2006 om 20:27 #223857iaccaloco :
:! Van de mijne heb ik geeneens meer een sleutel, maar geen hónd die ’t ziet/weet….:PIk heb niet eens een tankdop met slot… wel ontluchtingsslangetje 🙂 NOg nooit proberen mee gehad, maar zet um ook niet zo graag in de stad he.
19 december 2006 om 12:03 #223954Haha,
Die Hos van dit forum zit bij mij op school en toen ik net langs zijn brommer liep zag ik dat zijn tankdop een paar cm uitstak.. ik dacht trek er es zachtjes aan had ik hem in mn handen,, volgende keer afsluiten 😉
19 december 2006 om 17:07 #223956Je hebt er toch niet in staan piessen hè:lol
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.