Vespa-Ciao.NL
:: Tankdop niet vast

Home Forums Techniek Problemen oplossen Tankdop niet vast

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bodelier
    Topic starter

Hey,

als ik mijn tankdop erop doe en afsluit dan zou hij normale gesproken toch vacuum moeten zuigen? Mijne zit los en draait rond als ik rij, best irritant dus 😛

Waar kan dit aan liggen? Zou dit verholpen zijn met een nieuwe tankdop?

erwinko
      Bijdrager

het rubberen ringetje wat erom heen zit is eraf

en door het slot heen zuigt ie lucht dus geen vacuüm

ArvidW
        Donateur

Nee moet niet vacuum zuigen;) Er zit normaal gesproken een rubber ringetje omheen die de tankdop vastklemt in de tank. Koop een nieuw rubbertje en probleem is opgelost:)

Als hij vacuum zou zuigen dan zou er geen benzine meer naar je carburateur lopen en dan zou je vrij snel stilstaan:P

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Tim
          Bijdrager

als het goed is zit er ergens een heel klein gaatje in je tankdop waardoor hij niet vacuum zuigt

Mike
            Bijdrager

door het slotje idd gewoon.. ik had me tank een keer tevol gegooid en douwde toen heel hard die dop erin en kwam er een straal bezin in me gezicht wat dus uit dat sleutelgat spoot hahaha:P:D….

Mike

Rickvd
              Bijdrager

Heb ik ook gehad:P en dan stink je gelijk weer zo lkkr:)

Jup gewoon rubberringetje hale of kijke of je nogwa in de schuur heb liggen ofzo

joey636
                Bijdrager

idd heb ik ook gehad rook de hele dag naar benzine.
                  dus deo was die dag eigenlijk niet nodig geweest:P

Biker-mouse
                  Bijdrager

Mmm, kan net zo goed in dit topic verder gaan.

Mijn tankdop is gejat, ik zag het pas toen ik bij mijn ciao aan kwam na een flinke regenbui. Dus er is een kans dat er regenwater in de tank zit…

Nu had ik er een prop ingeduwd, en na 500meter begon hij allemaal te sputteren. Na de prop eruit te hebben gehaald startte hij weer en deed het weer 100 meter (toen was ik thuis).

Maar zou het gesputter door het regenwater kunnen komen of is het bijna zeker de vacuum? Dat de prop de benzinetank afsloot.

Wat is wijsheid om te doen?
                    Tank leeg laten lopen en de vlotterbak ook en voorzien van verse benzine, of is dit niet nodig? En verdampt het water wel gedurende een ritje? (als er al water in zit)

Natuurlijk ga ik ook een tankdop met slot halen;)

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

Jacky
                    Bijdrager

Denk door de prop ja.. maar voor die 3?? euro ofzo zou k er nieuwe benzine ingooien! Vlotterbakje lijkt me geen probleem!

Nick_orginelli
                      Bijdrager

ik zou hem toch ff met een droge doek droogmaken want misschien krijg je dan roest in je tank ( dat is nooit goed)

dit heb ik zelf ook gedaan dat is fijn:
                        http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=15494#15494

Jacky
                        Bijdrager

vink wel ver gezocht als er een dagje water bij de benzine is geweest. Als daar gwoon constand weer benzine inzit gaat tie egniet roeste omdat daar misschien ff water bij is geweest! en zoveel kan t niet zijn door dat kleine gaatje… Je kunt het doen maar lijkt me misschien iets overbodig!

Timmetje
                          Bijdrager

@biker-mouse

zou zeker je tank ff leegmaken en nieuwe benzine in gooien. Water is zeker slecht voor je cilinder.
                            aan die prop zal het 1-2-3 niet liggen denk ik zelf

Mike
                            Bijdrager

ligt gewoon aan die prop hoor… en ff nieuwe brandstof dr in ben je klaar ook..

je hebt geen probl;eem ofzo.. t kost je alleen 3,70 voor 2,8 liter:P en een nieuwe benzine dop:P

Mike

Kelvin
                              Bijdrager

ja dat met die tankdop heb ik ook.ik had het rubbertje eraf gehaald want de brommer viel opeens uit dat ie te veel vakuum zat en nu zit ie helemaal los is wel lastig het ligt dus aan het rubbertje.;)

Biker-mouse
                                Bijdrager

Nick_orginelli :
                                  ik zou hem toch ff met een droge doek droogmaken want misschien krijg je dan roest in je tank ( dat is nooit goed)

dit heb ik zelf ook gedaan dat is fijn:
                                  http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=15494#15494

Tank zat al vol roest, heb ik opgelost met een benzinefiltertje. Dus dat boeit me niet zo, heb alleen geen zin om onderweg stil te staan.

Ga zo wel even benzine weggooien en verse erin doen. Tank is toch zo goed als leeg.

Heb je speciale tankdoppen met sleutel voor een ciao, of past een universele of één van een citta er ook op?

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.