Vespa-Ciao.NL
:: Tankdop met slot zonder sleutel..

Home Forums Techniek Problemen oplossen Tankdop met slot zonder sleutel..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Elektronized
    Topic starter

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen.. Ik heb een Ciao gekocht met een tankdop met slot, maar de eigenaar had de sleutels niet meer. Hoe kan ik dat open krijgen zonder te boren, heb geen zin om eventuele splinters en spaantjes in m’n tank te krijgen..

Crullie
      Donateur

Had het zelfde een tijdje terug, Ik heb een dikke bos met sleutels gespaard door de jaren in alle soorten en maten en het toeval was dat er dus een sleutel paste, met wat wrikken ging het slot open.
        Dus zoeken naar oude sleutels :lol

TICKLING BARN

Jelle
        Moderator

En anders gewoon een stevige schroevendraaier er in slaan en opendraaien…

! Joor !

of je probeerd met een hamer en een beitel de bus waar de dop inzit er voorzichtig uit te wrikken. dat is zonder beschadegingen te doen. succes!

Elektronized
            Topic starter

Haha, ik spaar nu niet echt sleutels, maar misschien dat de sleutels van de JMPB tankdop ook erin passen, morgen es proberen dan. En anders ram ik der wel een schroevendraaier in, bedankt voor de snelle reacties. 🙂

Lennaert
              Sleutelbeheerder

schroevendraaien + hamer en daarna houd je een binnen bus over deze kan je er ook uit halen.

beun_ciao
                Bijdrager

Ik had toen een stuk of 10 sleutels die ik gespaard had. En daar paste er een stuk of 4 van. Dus grote kans dat er een past.

beunhaaz
                  Bijdrager

Lijkt het criminele forum wel 😛

Jelle
                    Moderator

hahhaa je zou het bijna zeggen he…

frenzel94
                      Bijdrager

Ik kon mijn tankdop openen met de sleutel van de poort.. vrij grote kans dus dat je ‘m open krijgt met een of andere sleutel wat jij of n vriend heeft.

niek1992
                        Bijdrager

als je geen sleutels hebt, boor je het slot in met een boortje 3 of 4. en vervolgens draai je er een gereedschap van een moerenkiller set in, zoals afgebeeld linksbovenin in de foto hieronder:

vervolgens draai je dit stuk gereedschap terwijl je de dop tegenhoud, en je draait hem zo open. Hiermee komt er geen ijzervijlsel in de tank, MITS je niet te diep boort.

Elektronized
                          Topic starter

Haha, eindelijk gelukt! Het gaat stukken beter en sneller als je de juiste richting draait met je schroevendraaier.. 😀 😀

Ik ben geen slotenkenner en dit zal waarschijnlijk ook wel heel simpel zijn, maar nu zit er enkel nog zo’n adapter op die ik er niet afkrijg.

Martino
                            Moderator

Al aan een waterpomp en wat kracht gedacht? Ik denk dat je hem er dan wel uit kunt wrikken.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.