Vespa-Ciao.NL
:: Tank in frame lekt

Home Forums Techniek Framedelen Tank in frame lekt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DennisB
    Topic starter

Hoi allen!

ik heb een oude Ciao op de kop getikt, maar hij heeft nog wat werk nodig. De tank vast erg verroest aan de binnenkant (15 jaar stilgestaan). Met HG roestverwijderaar heb ik hem weer behoorlijk schoon gekregen. Maar: er zit een lekje in, onderaan. Hebben jullie tips hoe je dit het beste kunt dichten? Een coating heb ik gezien, maar lijkt me met een tank die niet los kan lastig 😇

Peppie1980
      Bijdrager

Ik had 2 weken hetzelfde probleem. Van het gaatje heb ik rond 7mm gemaakt met Dremel. Dan RVS M8 bout ingesmeerd met 2 componenten epoxy hars en dat ding erin genaaid. Zit als een huis!
        20200326_100822

DennisB
        Topic starter

Inventief! Het lek zit bij mijn brommer op een lastige plek, in een hoek bij een lasnaad. Het liefst zou ik het van binnenuit fiksen, zodat ik het hele frame later (moet toch) in zijn geheel kan spuiten.

Martino
          Moderator

Hij zal toch uit elkaar moeten en waarom laat je de tank dan niet direct hard solderen?

DennisB
            Topic starter

Ik denk dat je gelijk hebt. Als het een los te halen tank was had ik dit zeker al gedaan. Maar goed, als ik hem toch wil laten poedercoaten zul je toch een keer met het frame op pad moeten 😁

Peppie1980
              Bijdrager

Dat is idd een beter idee. Netjes laten stralen en dan hardsolderen. Wel ff werk met dat gesjouw van a naar b.  Maar verzekerd van kwaliteit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.