Vespa-Ciao.NL
:: Tamme 70cc cilinder voor snor?

Home Forums Techniek Opvoeren Tamme 70cc cilinder voor snor?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

destroids
    Topic starter

Hey guys,

Ik ben een daily snor voor in de stad aan het bouwen. Ik wil hem graag poeli aangedreven houden. Snor vertanding en een poeli 90 + een city puffertje. 50 cc trekt maar matig op. Iemand een idee voor een tam 70 cc cilindertje die zich wat meer thuis voelt in het lage toeren gebied? Top max 40-45km ivm geen helm.

Lennaert
      Sleutelbeheerder

Of je pakt een 50 DR ?
        Het is maar net hoe jij wilt rijden maar een 70CC zou je met die opstelling binnen een maand de prak in rijden door de overtoeren. Of een 60cc DMP is iets voor je gewoon meer trekkracht leuk snelheidje maar bescheiden in toeren en verbruik.

Klik

Of DR

Tevens de vraag hoezo je vindt dat hij niet goed op zal trekken? Ik zelf rijd met een 50 cc elec blokje geveild met een 90 poullie op een bromklok en deze trekt als een 40 year old virgin.

Wat voor trekveren zitten in je koppeling? Zijn je koppeling schoentjes nog goed?
        Slipt je snaar niet door en wat voor citty puffer heb je?

destroids
        Topic starter

Leannart bedankt voor je reactie city puffer is een proma dus daar is niks mis mee. Koppeling nog geen idee maar ik verwacht dat groene trekveertje in de buurt komen Vroeg me af of er een 70cc was die dit setupje ondersteunt 🙂

Martino
          Moderator

Je zal eens op zoek kunnen gaan naar een 43mm Autisa of Creco. Je kan beter schrijven over de boring dan het het aantal cc’s. 😉 Beiden niet meer in de winkels te vinden, maar misschien nog ergens een 2e handse te vinden.

Lennaert
            Sleutelbeheerder

Citty puffer is een proma cc? Bedoel je nou een proma cc of een city puffer van het merk proma?

Gooi groene veren in je koppeling indien je schoentjes versleten zijn die van DR er in juiste gates snaartje erbij 13/13 met city puffer en je bent klaar 😉

destroids
              Topic starter

Lennaert het is geen cc maar echt een proma city power. Idd Martino 43mm is ook prima 41mm zou ook voldoen!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.