Home › Forums › Techniek › Overige techniek › Swallow Roadstar – Power Tread – 2.25 x 16
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 4 maanden geleden door VespAndy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 november 2021 om 10:54 #813056
Beste mensen,
Toen we 37 jaar geleden nog jong waren, reden er veel Vespa’s rond met de Swallow Roadstar – Power Tread – 2.25 x 16 buitenbanden. Mooie robuuste bandjes en net iets mooier om te zien dan originele bandjes. Wellicht dat de oudere generatie Vespa Ciao fans zich deze bandjes kunnen herinneren. Nu blijkt echter dat deze bandjes niet meer te krijgen zijn c.q. niet meer geproduceerd worden.
Heeft iemand misschien een advies welke robuuste buitenbanden ik als alternatief kan nemen ?
Alvast bedankt !
Groet,
Andy
Ride Vespa Ciao – Ride Safe !
Link naar Mijn collectie / Projecten.2 november 2021 om 13:21 #813060Swallow Roadstar, haha, dat waren de meest waardeloze banden waar echt bijna iedereen mee reed omdat ze FL 29,95 kostte.
Een betere band kostte toen vanaf 50,- gulden.
Iets daar tussen bestond niet.
Dus iedereen had die swallow banden.Ze worden toch gewoon weer gemaakt?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.2 november 2021 om 20:57 #813067Nee, helaas….. Ze worden niet meer gemaakt, bevestigd vanuit 2 betrouwbare bronnen; Q-Parts in Landgraaf en Cycle Shop in Heerlen.
Misschien waren het dan wel waardeloze banden, maar FL 29,95 per band was veel geld in 1985….
Dus nogmaals mijn vraag: Heeft iemand misschien een advies welke robuuste buitenbanden ik als alternatief kan nemen ?
Link naar Mijn collectie / Projecten.3 november 2021 om 11:47 #813072maar 29,95 per band was veel geld in 1985….
Nou, dat viel toch wel mee.
1 liter benzine was ook gewoon 2,-
net zoals nu.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.3 november 2021 om 13:28 #813075Ik krijg het gevoel dat mijn oproep niet correct wordt geïnterpreteerd…. Het gaat namelijk niet over vroeger, maar om advies over banden.
Dus nogmaals mijn vraag: Heeft iemand misschien een advies welke robuuste buitenbanden ik als alternatief kan nemen ?
Alvast bedankt !
Link naar Mijn collectie / Projecten.3 november 2021 om 13:53 #813076Kijk eens naar kenda k260 16*2.25
Ik rijd al jaren op mijn bravo met deze band, en ben daar heel tevreden over.
Swallow roadster is waardeloos, tijdje mee gereden als achterband in mijn schooltijd en met regen geen fatsoenlijke grip.3 november 2021 om 13:53 #813077@vespandy, Ik denk dat het van belang is dat je gaat kijken naar wat voor profiel je wilt hebben…..straat/noppen/semi.
En even goed kijken of je wel 2.25 breed wil. Want ik had gemerkt dat je met een 2.25 breed wel wat moet “persen” om hem er tussen de voorwork te krijgen. Eenmaal op zijn plek is er ruimte genoeg.
Ik denk dat het profiel van de Continental straat KKS10 redelijk overeenkomt met de swallow van vroeger.
https://www.jmpbonderdelen.nl/16-inch-continental-straat-kks10-2-00×16.htmlMaar dat is dan wel een 2.00 brede band.
5 november 2021 om 10:50 #813096Dank voor jullie reacties !
Ik ben voorzien, dus deze topic kan worden gesloten.Groet,
AndyRide Vespa Ciao – Ride Safe !
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.