Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › supercharger filter
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 6 maanden geleden door timoO.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 september 2006 om 20:43 #206060
michel o/mja waarom al die verhalen…. een super charger krijg je toch nooit op een snorro werken… mja ik zou zeggen… niet geschoten is altijd mis he… dus probeer het gewoon 🙂 wie weet word het wel wat… mja als je een beetje het turbo idee wil hebben… maak een gat in je uitlaat zo dicht mogelijk bij de cilinder… las er een buisje op… mini turbo zien te maken.. op het buisje zetten en een slag of gebogen pijp naar het luchtfilter zien te maken…
27 september 2006 om 20:46 #206061barry :
Ik weet niet of er iemand team TERMINATOR kent.Deze heeft 4 ISOTOV russische turbines van een gevechtshelicopter erop zitten.+8000 pk.Deze is gebouwd op ongeveer 800M van mijn deur.
Ze hebben hem verkocht aan een frans race team.
Sorry,efkens off-topicdie heb ik zien rijden in gulpen=)teminste ik neem aan dat het die is, want hij had 4 BIG ASS straalmotoren waarvan ze zeiden dat ze van een helikopter komen.
wat maakt dat ding een kabaal:S maar hij had niet gewonnen:(
ook sorry voor de offtopic
27 september 2006 om 21:36 #206062
timoOoke ff met n overbrenging maakt ie volgens jeannot wel iets van 20.000 toeren, daarom heb ik n oliefilter nodig.. en tis n supercharger want hij is aangedrevne door n overbrenging.. n turbo word aangedreven door de druk van de uitlaatgassen.. en dat superchargers/turbo’s alleen op n 4taktmoter kunnen weet ik.. maar tis tzelfde systeem als n supercharger alleen gaat die naar de carberateur/filter
trouwens zal n waterpompje van n minarelli horizontaal als oliepompje kunne functioneren.. ik heb daar geen verstand van dus zal wel n domme vraag zijn 😛
28 september 2006 om 08:15 #206065Wat misschien nog wel een leuk idee is; maak een hittebestendige slang aan de inlaat die weer uitkomt in je luchtfilter, als je dan even rijdt, dan wordt de lucht alvast meer verwarmt en zit er ook wat meer druk op. Ik weet alleen niet of de uitlaat dan nog wel lekker werkt.
28 september 2006 om 08:35 #206066koude lucht is beter voor je blok (carburateur), daarom rijd een brommertje ook beter (vind ik) als t koud of beetje donker is (kouder)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 september 2006 om 09:30 #206067Ik ben het helemaal eens met vespaflappie, ik denk dat dit zowieso niet gaat werken op een zuigergestuurd blokje
een ventilator gaat zowieso niet werken, aan je krukas gekoppeld maakt je ventilator dus max 7000 toeren ofzo, en daar ga je echt niks van merken. Wat je nodig hebt is druk, eigenlijk een compressortank die je met lucht vult (als je dat via je krukas doet hou je geen vermogen meer over om vooruit te komen 😉 )
deze lucht zou je dan het beste via een nippel direct in je carter moeten spuiten, zodat het niet ‘kwijt’ raakt wat dus gebeurd als je het in de inlaat spuit.
als je het zo weet te maken dat er ook benzine mee komt bij de gecomprimeerde lucht, dan ga je wat merken ja 🙂
maarre, succes!
28 september 2006 om 15:13 #206068
timoOhij maakt wel wat meer toeren.. er komt n overbrenging aan 😛 van n best grote naar n kkklein poelietje
en als t op de manier aan de carberateur niet werkt.. zal ik t wel s met n nippeltje proberen ..
hoe upload je foto.? dan laat ik jullie ff de onderdelen zien
28 september 2006 om 15:39 #206070Uhm ja kan zze uloaden op http://www.mijnalbum.nl Dan neemje de link van de foto op die site en zet hem hiertussen:
Dan staat hier je foto!
28 september 2006 om 18:47 #206079 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.