Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Superbravo wiel kan niet draaien?
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 11 maanden geleden door JoeriH.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 april 2014 om 16:37 #211407
ik had dus mijn motor onder mijn super bravo uitgehaald om de carbu schoon te maken.
allemaal goed en wel,ik vertrokke,brommer bolt goed,maar ik had de moer op de vario niet
vast genoeg aangedraaid,met gevolg los gekomen.ik stoot hem terug naar huis en draai de moer tegoei aan maar nu kan het wiel niet meer draaien(stoten op de pedale met alle macht maar geen beweging)…enig idee?zoja leg dan ook uit hoe ik het precies moet fixen want ik heb nog niet zoveel ervaring met brommers.
23 april 2014 om 16:49 #240427Klinkt als een vastlopers…
23 april 2014 om 17:22 #240428Ik zou het niet bij een vastloper zoeken, draait het wiel helemaal niet? Of draait hij alleen niet meer wanneer de startschoentjes uitveren?
23 april 2014 om 17:51 #240429hij blokkeert alleen als bv. de V-riem errond hangt…
wat meer info,het was niet tot het moment dat ik thuis kwam en die moer terug vast zette
dat hij blokkeerde23 april 2014 om 17:59 #240430Heb je die afstandsring er wel weer opgezet van de voorvario?
23 april 2014 om 18:04 #240431zoals ik al zei ik ken niet teveel benamingen maar als je dat ringetje tussen de motor zelf en de vario bedoelt dan ja
kan ook dat hij er fout in zit,ik denk het niet maar ik zal nu gaan broberen…nowpe zat juist
23 april 2014 om 20:13 #240432Draai is aan de voorvario, draait deze wel? Zo nee zal je kunnen kijken of deze ergens aanloopt, bv. doordat de achterste graden-schijf verbogen is door het eraf vliegen.
30 april 2014 om 14:56 #235652sorry voor zo lang te wachten met antwoorde maar mijn brommer staat bij mijn oma en door school ben ik daar tot nu toe dus niet meer geweest…
nu ik er terug ben heb ik nog hem nog eens geinspecteerd en de vario draait geen probleem,zonder V-riem rond draait het achterste wiel ook maar ik heb wel gemerkt dat de poelie precies een beetje krom staat maar hij raakt de wand niet dus zou geen probleem moete zijn,ook de ”schroef” waarop de poelie zit kan ik zo’n 2,3 mm uittrekken en terug duwen.
maar nu heb ik gemerkt dat met de boegie erin hij precies in ”periodes” draait:kan ong. 5 cm draaien en dan klemt die weer ff,zonder boegie erond(met V-riem natuurlijk)draait die gewoon prima.mijn vader is er ook is naar komen kijken en hij had de vario gesmeerd en nu krijg ik hem toch al aan de gang maar het wiel klemt nogsteeds en hij rijd volgens mij een stuk trager… -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.