Vespa-Ciao.NL
:: Superbravo electrisch starten?

Home Forums Techniek Elektrisch Superbravo electrisch starten?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

cyb3rshark
    Topic starter

nu ik weet niet veel af van brommers maar wel van elektriciteit…
      als ik het goed heb zorgt de bobine ervoor dat een lage spanning een hoog genoege maakt voor de boegie om de motor op te starten.nu dit deel ben ik niet zeker van:bij mijn super bravo gaat een andere kabel van de bobine naar het blok en heeft een cilinder vormig metaal stukje tegen de blok hangen,als het werkt zoals ik denk zorgt dit stukje voor de lage spanning op te wekken,niet?als dit klopt is het dan niet mogelijk om een accu ergens in te bouwen en de lage spanning daaruit te halen zodat ik hem niet in gang moet trappelen?

klopt mijn redenering?graag wat meer uitleg over dit topic en alvast bedankt

Rizla
      Donateur

Zie dit topic. wellicht kan je daar informatie van daan halenhttp://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=9539

JoeriH
        Bijdrager

Je kan zoals in het topic wat Rizla aanduid een accuontsteking inbouwen. Dit betekent echter niet dat je hem elek. Kan starten.
          Dan zal je een elektro motortje op je krukas moeten aansluiten om hem op die manier te starten.
          Ik dacht dat tiffanys deze wel is hadden.

Ik dacht dat iemand op het forum ook een citta met elek. Start had op afstandbediening. Ik zal kijken of ik hem kan vinden.

Hier een voorbeeld met een tiffany startmotor:

[Youtube=qV7eYsyy1bA]

cyb3rshark
          Topic starter

wat is dan het verschil nu eigenlijk tussen elec. onsteking en elec. starten?

DarkMagician6
            Bijdrager

De ontsteking zorgt er voor dat de bougie vonkt en de brandstof aansteekt. Elec starten zorgt ervoor dat het blokje gaat draaien door middel van een electromotor die de krukas laat draaien en zo het aanvoeren en ontsteken van de brandstof op gang brengt, wat je normaal bij een Ciao/Citta/Si/Bravo etc doet door hem aan te duwen.

cyb3rshark
              Topic starter

en zo een set-up,hoeveel zou dat mij kosten?

JoeriH
                Bijdrager

Een startmotor zou al gauw 100 euro kosten.
                  Een kick-blok is misschien leuker en goedkoper.

freddy k
                  Bijdrager

tiffany blokje

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.