Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Super sappen?Smering?
- Dit onderwerp bevat 55 reacties, 39 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 1 maand geleden door Dr Gonzo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 januari 2009 om 02:07 #204585
Ok Bedankt, ik heb thuis nog wel maat flessen van me koks opleiding.
13 maart 2009 om 11:14 #204714dan vertel ik mijn geheime mengsmeering ook maar ik meng 1:40 met euro 95ongelood en volsynthetisch sthil olie dit merk is zeer bekend in de kettingzaag wereld als nummer 1:D deze olie zorgt voor een gezonde motor en een langere levensduur heb na 700km een klein beetje aanslag op de zuiger maar geen koolstof maar zoon donkele verbrande schein en de cilinder kop kun je zo blank vegen met een vinger hier zit dus geen aanslag op net zoals de cilinder die is zelfs subliem zuiver in de uitlaatpoort vind je geen een korrel koolstof=)
13 maart 2009 om 12:23 #204715hansieb :
Koop even zon doktersspuit! van 100ccOf dit ding:
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=UN3493
1:40 = 250ml op 10 liter
Oftewel 25ml olie op 1 liter benzine
Op 5 liter benzine 125ml olie.(Met de maatbeker van malossi ga je harder)
Je krijgt ook een pikzwarte zuiger en cilinderkop als je sproeier te groot is.
Kan met 2 maatjes al een hoop uitmaken.7 juni 2009 om 17:51 #206951gebruik oli van de action 4 euro de liter vn dat groene spul hoop dat dat goed is 😛
7 juni 2009 om 19:02 #206959
n!ck*sik tank altijd al met mijn vespa vanuit de mixpomp. nog noooit problemen mee gehad en ik heb er al 2/3 duizend km mee gereden. misschien wel meer. hij loopt ook nog steeds hetzelfde als voorheen.
van de koolaanslag kan maybe wel kloppen, maar heb de cilinder er vanaf begin af aan nie meer afgehad:|
7 juni 2009 om 19:39 #206960Voor mijn Si gebruik ik alle synthetische olie die voor handen is, Eurol ttx, Castrol tts, Motul, Valvoline etc etc.
Voor mijn P200e(xtreem) gebruik ik na alles geprobeerd te hebben Silkolene pro 2 olie. Dit is echt vet dikke shizzle…
Door de gescheiden mengsmering systemen word er aan de pomp bijna geen mix meer getankt dit heeft als gevolg dat die tank minder vaak gereinigd word en lang stilstaat (geen beweging in de vloeistof). Met slechtere kwaliteit olio krijg je dus al gauw dat de zelfmengende werking van de olie te niet word gedaan en je dus te veel of te weinig olie bij je brandstof krijgt. Maw de kwaliteit is niet te garanderen. (dit heeft een pomphouder mij zelf verteld.)
Jaaaaren geleden ben ik met de pk50s in een noodsituatie genoodzaakt om mix aan de pomp te tanken. Dit is een dure tankbeurt geworden. 136cc malossi naar de knoppen, krukas kaduuk, vliegwiel gebroken carters gescheurd. Aanklagen voor de schade was niet aan te raden omdat de vergoeding lager zou zijn dan de bekeuringen. Hahahaa
Zelf een testje uitvoeren om te kijken of de olie wel met je benzine mengt is zeer nuttig!! Vul een fles met benzine en doe er olie bij. Niet schudden en wachten of het mengsel een uniforme kleur krijgt. Met de eerste versies van V-Power was dit een probleem.
Fazit: Zelf mengen is de moeite waard!!
7 juni 2009 om 19:44 #206958ow
ik heb altijd mix van de pomp getankt, nooit vastloper of iets gegad, wel vind ik die aankoek laag op mijn zuiger redelijk veel.
en ik heb al 6000 km gereden met de cillinder en doet het nog steeds goedmja ik ga nu ook vaker zelf mixen, kan ik tenminste thuis tanken haha:D
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.7 juni 2009 om 20:02 #206961Alleen al om de kool te voorkomen zou ik zelf mengen. Ik heb een 50 liter vat superplus 98 met castrol tts in de nok van mijn carport gehesen met een mooie slang en een kogelkraan aan het eind. Voor het rijden ff afvullen en gaan met die banaan. Vraag me eigenlijk liever niet af wat de buren er van vinden…. 50 liter napalm in je nok…:D
7 juni 2009 om 20:20 #206962zakt de olie dan op een gegeven moment niet naar de bodem of gbeurd dat niet ??
12 juni 2009 om 12:35 #206966Ik tank altijd bij pompen. BP heeft zo’n 1 euro pomp en die werkt goed. Denk ook dat BP wel goede olie erin stopt want Bp zijn goede pompen.
En dan heb je een Total pomp in de buurt met zo’n zelfde 1 euro pomp. Die doet het ook nog goed.En heb een keertje olie bij de action gekocht, koste 4 euro en was groen van kleur. Werkte ook wel goed, alleen jammer dat die olie half synthetisch was.
12 juni 2009 om 12:40 #206967En hoe heb je getest of die olie goed was..?
12 juni 2009 om 12:54 #206968
sjaak trekhaakik tankte eerst ook altijd gewoon bij de pomp maar had al snel veel last van koolaanslag op de zuiger ,nu meng ik alleen nog maar zelf castrol rs met v power, veel schonere verbranding
22 juni 2009 om 14:26 #206972wha ik tank vaker BO RENT 1op40 spriet, en dan kan je lekker ongestoord vollegaas knalle,
ik heb ook het idee dat ie iets beter looptik rij normaal altijd pomp mix, en ja ik heb ook last van kool aanslag, en ik heb een klein deukje in mijn zuiger gefikt wazig
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 september 2009 om 16:37 #207043normaal meng ik altijd zelf maar zat onderweg op mn kreidler zonder benzine dus tog maar kant en klare getankt bij de shell volgende dag ga ik op dezelfde benzine richting school en ja hoor vastloper:( de en nee niet alleen de cilinder maar de krukaslagers waren blauw aangelopen door de hitte big en smallend vastgelopen dikke kloten dus nu loop ik in het vervolg wel als ik zonder benzine zit of bij lange stukken neem ik ff olie mee.
15 september 2009 om 17:45 #207051Ja het is hier ook al regelrechte bagger uit de pomp.
Nu heb ik me 2 liter vol synthetische olie aangeschaft, en ik ben nu mijn 50cc blokje in aan het rijden.
ik hoop dat dit toch beter gaat als met de prut van de pomp.Sowiso heb ik gemerkt dat mijn olie nu veel beter verbrand, ik trek geen rookgordijnen meer als ik heb opstart en ik smeer voldoende.
edit: mijn oude 50cc heb ik met pompmix tamelijk dood gereden, en mijn 43DR word er ook niet vrolijker van.
aanslag op de zuiger, en koeklaag in de uitlaatpoort -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.