Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › super malossi set of toch maar simonini compleet
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 12 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 april 2008 om 19:45 #203810
RebelIk zou echt voor simo gaan
heb zelf ook een reed valve set gehad
maar zat je met het geld echt hoog meer als simo zat ik
en het gaat nog niet zo harddus als je echt prestaties wilt en iets speciaals
pak je simotje1 april 2008 om 19:46 #203811
.-{2F4OV}-.Kweet niet of je al een sleutel ervaring hebt, maar verwacht niet dat die het simo of malo blok zo 1,2,3 loopt he..
Het kost een hoop tijd om het fatsoenlijk te krijgen. Mij lukt het niet eens om het simo blok egt 100% te laten lopen in middengebied. Ik heb ook niet super veel ervaring maar het is geen eitje!
1 april 2008 om 20:58 #203812of je probeert een 2e hands aankoop te doen, scheelt een hoop geld.
maar dan zal t grote kans malo blok worden
1 april 2008 om 23:13 #203813Kortim Daan7777, koop een Citta of Vespa Si en pleur daar een Simo 2007 Engine op
2 april 2008 om 06:49 #203814Ik denk dat ik voor de reedvalve ga, want geld is niet zo’n probleem.
En ik moet er gewoon mee over straat kunnen, en daar is een simo niet geschikt voor.
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel eeuwig afstellen voordat een blok het doet. (anti-simmo)
Ook zag ikEn 90/100 Km/h is snel genoeg voor mij :lol
Ook zag ik hoe .-{2F4OV}-. zijn ciao heeft moeten aanpassen (en hij komt onder een ciao) en dat vind ik ook dood-zonde.
(hij is nog steeds mooi hoor .-{2F4OV}-.!)Heel erg bedankt voor de reactie jongens! Maar ik ga voor de reedvalve (zonder kickstart, is me ook teveel gekloot)
Misschien dat ik op mijn 2e citta die ergens onder een stapel zooi in de schuur ligt ooit een simo knal.Gr. Daan
2 april 2008 om 08:18 #203815
.-{2F4OV}-.Dat lijkt me de juiste keuze;) Er staat er nu een te koop 2e hands met 19mm carb kit;) Je mag me wel Sil noemen btw:lol
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=9118&n=last#bottom
2 april 2008 om 12:39 #203817Heb je sleutel-ervaring daan? zoals Sil al zei; zo’n blokje loopt niet zomaar en daarbij komt dat er ook makkelijk het een en ander mis kan gaan. Als je weinig ervaring hebt kan ik je aanraden eerst met iets simpelers te gaan beginnen. Anders gaat er dalijk iets mis en kan je meteen weer in de buidel tasten. En zeker met dure onderdelen is dat niet wat je wilt.
Maar voor straatgebruik is de reedvalve een betere oplossing, maak dan meteen even een begrenzer;) voordat je dalijk meteen op de bank komt te staan, het is toch een (te) krachtig blok he8).
anyway, succes!
2 april 2008 om 12:46 #203818“Het blokje loopt niet zomaar”
Sorry, maar het blokje loopt wel zomaar:P. Een Simo 2007 engine hoef je niet inelkaar te zetten netzoals een MHR engine, je hoeft het alleen maar te monteren onder je brommer.
Dat het bij een Ciao super veel werk is ontken ik niet (Sil is het levende bewijs:)), maar aan het blok hoef je absoluut niets te doen, het werkt gewoon direct als je hem koopt in de winkel.
Het afstellen van een Simo 2007engine is imo ook niet moeilijker dan het afstellen van een MHR engine, maby is het afstellen van een simo nog wel makkenlijker omdat het wisselen van sproeiers wat sneller gaat….
Maar het blok is absoluut ongeschikt om als vervoermiddel te gebruiken, ik ben er een keer mee naar de winkel gegaan maar dat was geen succes;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno2 april 2008 om 16:01 #203819
.-{2F4OV}-.Heb je helemaal gelijk in arvid. Maar er is (bijna) niets aan te vervangen aan de Simo 2007 engine omdat het niet los te krijgen is. En het is cker geen engine voor dagelijks gebruik…
2 april 2008 om 16:06 #203820een deps zou ik ook niet gebruiken voor dagelijks vervoer hoor. pak dan een 46mm pinasco of polini.
2 april 2008 om 17:06 #203821En waarom dat dan weer?
En Zer0r0nin ik heb best sleutel ervaring hoor.
Ik zal misschien wel eens vragen welke sproeier andere reedvalve gebruikers hebben maar meer ook niet.
Dingen als kickstartkruk-delen in malossi vollewang kruks overzetten kan ik dan net weer niet.2 april 2008 om 18:01 #203822TimoO_ :
een deps zou ik ook niet gebruiken voor dagelijks vervoer hoor. pak dan een 46mm pinasco of polini.Nou een 46mm polini is lekker voor dagelijks gebruik. tering die dingen slijten snel.
Voor dagelijks vervoer gewoon een 43mm cilindertje nemen 😉
2 april 2008 om 18:05 #203823Rebel :
Ik zou echt voor simo gaanheb zelf ook een reed valve set gehad
maar zat je met het geld echt hoog meer als simo zat ik
en het gaat nog niet zo harddus als je echt prestaties wilt en iets speciaals
pak je simotjeTotally agree , van wat ik heb meegemaakt en wat ik zie / heb gezien qua reeedvalvjes loopt het niet eens veel harder dan een goed blok met 43 kit racing met 13mm carb.
Veel te veel geld voor een blok wat meer zou moeten geven.
100% voor de simo gaan, 10 x leuker met een reedvalve rijd je ook niet dagelijks althans ik niet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.