- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 10 maanden geleden door miniciao1968.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 september 2011 om 11:18 #284625
Hierbij toon ik (Robertez) mijn tweede Super Bravo project 🙂
Verwerkt onder het profiel van Gameking007!, waarom ?
Nou lees hieronder 😀Zelf had ik een Bravo opgeknapt in Alphen aan den Rijn zie mijn perso
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=22966&n=last#bottomRond april 2011 kwam een goede vriend uit Friesland logeren, welke sinds kort bekend is onder forumlid Gameking007.
Hij bewonderde mijn Bravo en was na een proefrit eigenlijk gelijk verkocht.
Echter wilde ik mijn Bravo natuurlijk niet weg doen 😛
Daarom had ik stiekem al een andere opknapper met kenteken gekocht en in de schuur geplaatst.Hierop Gameking007 de Bravo laten zien, met mijn plannen.
Zo`n zelfde Super Bravo replica maken in Robertez style.
Gameking007 was dol enthousiast en vertrok hierna naar Friesland.
Waarop ik in de vrije uurtjes afgelopen maanden het project rustig had opgestart.
De bravo net gekocht naast de Super Bravp van RobertezNa wat zoeken op marktplaats.nl kwam ik uit op bovenstaande Bravo die door een Kymco dealer werd aangeboden.
Deze werd aangeboden met gele kentekenplaat en de papieren en origineel Belgische bromblok met elektronische ontsteking. Deze bromfiets liep niet vanwege een defecte CDI en kon ik kopen voor 100 euro inclusief bezorgen.To do list voordat hij klaar was
– Bromfiets schorsen
– Frame demonteren en ontvetten en schuren
– Donor onderdelen verzamelen zoals stuur, spatborden en koplamp
– Noppenbanden zoeken
– Originele delen verkopen
– Leovince krul uitlaat opknappen
– Cdi en vario set zoeken plus sneller voorvario
– Motorblok en varioset reviceren
– Kabelboom repareren ivb stuurschakelaars (een lastige klus)
– Uitlaat Leovinci krul schuren en spuiten
– JMPB order plaatsen i.v.b kleine materialen
– Schaafbromfietsen order plaatsen i.v.b kleine materialen
– Frame geheel schuren en spuiten (giga veel werk met spuitbussen)
– Bromfiets in elkaar zetten, op naam zetten en verzekeren
– Testen en nog eens testenOp het forum een donor Super Bravo/avanti gevonden

Bravo blauwe donor brommer waarvan ik de kappen, stuur en koplamp etc had overgenomen.
Donor Bravo uit België gebruikt voor de noppenbandenIk had de originele banden voor 20 euro verkocht en hierop voor 20 euro de noppenbanden gekocht

Vario set gekocht en noppenbanden
Schuur papier en revisie set en klein materiaal jmpb
Cardan pakkingen , 60cc cilinder en olie Schaafbromfietsen
Teknoetre set via forum gekocht
Velgen gereinigd en banden eromheen.
Noppenbanden zij aanzicht
Bravo demonteren
Bravo originele lak met Super Bravo kappen even kijken hoe het staat en past..
Conclusie past perfect maar staat totaal niet in mijn ogen inverband met de kleur lak van het frame.
Kroonstuk niet geschuurd
Tank bovenaanzicht, niet echt een goede foto.
Maar de lak was dof en beschadigd.
Frame waterproof schuren, scherpe foto
Frame ontvetten en klaar om gespoten te worden
Tank tot op ijzer geschuurd en aan visdraad opgehangen
Frame in de grondverf gezet
Frame en tank in grondverf
Frame gespoten eerste laag zwart
Frame tweede laag in zwarte lak gezet
Bravo gespoten en al half gemonteerdBij het testen kwam naar voren dat de teknoetre set met de originele vario rollen niet lekker reed.
Gelukkig had ik bij de 2de hands set ook uitgeboorde rollen gekregen, deze vulde ik met lood waarop ze totaal 8 gram wogen per stuk. Tevens de banen in de voorvario iets vlak geschuurd. Bij het testen reed het daarop gelijk perfect.Het resultaat=)

Het resultaat=)

Het resultaat=)Het resultaat=)

Het resultaat=)
Zaterdag 3 september 2011 lekker rond geredenReacties zijn van harte welkom.

Huidige setup
Elektronisch blok uit Belgie met 12mm inlaat
60cc Paiwa cilinder
12/12 carburateur
Leovinci krul uitlaat
Powerfilter Malossie
Teknoetre voorvario en 100mm koppeling achter + 10% strakkere trekveren polini4 september 2011 om 11:27 #489599Die is netje geworden

Ik snap ook niet dat er niet meer super B op het forum aanwezig zijn, want het zijn zeker wel vette broms om te zien
(en ze rijden ook nog eens zalig)4 september 2011 om 11:53 #489600Vet 😀 superbravo zijn inderdaad de bomb. Binnenkort hopelijk de mijn eens door de schouwing heen jassen.
4 september 2011 om 11:59 #489601hey dat ben ik ook van plan met mijn bravo 🙂
alleen word mijne minder professioneel gedaan :(:D
succes met je projectje
-EDIT-
volgens mij staat je 2de superbravo donor frame nu bij mij :D:D
ik heb hem nog verder gedemonteerd dus als iemand nog iets zoekt…4 september 2011 om 12:39 #489606Uitlaatje staat em zeer zeer mooi!
Leuk project!Misschien andere kleuraccenten, zodat je toch IETSJE contrast hebt? Bvb beginnen bij de velgen ofzo??
4 september 2011 om 13:50 #489607Ik vind juist deze zwart en grijs tinten erg sjiek staan. Mooie foto’s ook van de 2 super Bravo’s gebroederlijk naast elkaar.
Het zal mooi zijn wanneer er meer bravo’s en superbravo’s op dit forum zullen verschijnen, maar ook kijkend naar de poll zijn ze niet zo zeer populair.Misschien heeft dit ook te maken dat ze in NL en vooral het noorden des land zo weinig zijn geïmporteerd.
5 september 2011 om 09:10 #440277Sprakeloos!!
Waar je dit jaar allemaal de tijd vandaan haalt! 😉
Ik zou een serietje replicas maken, nummeren, een ”true robertez certificaat” erop en dan verkopen..
1 koper heb je al.. moi! 😉Martino :
Misschien heeft dit ook te maken dat ze in NL en vooral het noorden des land zo weinig zijn geïmporteerd.ja daar kan iemand nog eens op afstuderen in de sociale geografie. Ciao’s zijn ook voornamelijk in het noorden en zuiden verkocht of daar leeft het tenminste nu nog steeds het meeste….
waarom zoveel Ciao’s buiten de randstad ?? Betere brommerverkopers ?? 😀5 september 2011 om 11:31 #489623Een superbravo erbij is altijd mooi! Grijs/zwart vind ik zelf niet de mooiste combinatie, maar dat is gewoon een kwestie van smaak. Ik heb zelf dezelfde kleuren als de blauwe “donor” en vind dit erg mooi.
miniciao1968 :
waarom zoveel Ciao’s buiten de randstad ?? Betere brommerverkopers ?? 😀Ik denk dat het in de randstad als milieudelict wordt gezien om er nog met een 2-takt rond te rijden :P.
5 september 2011 om 11:40 #489624Mooie brommer geworden!

Ik denk dat over het algemeen er meer brommers verkocht worden in het noorden en zuiden en dat dit niet alleen bij ciao’s zo is.
In het noorden zijn de afstanden veel groter en in het zuiden heb je al die heuvels waar je niet overheen wil fietsen..5 september 2011 om 21:07 #489655Leuk om te zien dat velen positief op de Bravo’s reageren. Toen ik vandaag nog door het dorp reed waren er veel mensen mijn Bravo aan het bewonderen. Ik zag meteen blije en vriendelijke gezichten mijn kant op kijken, van een jongetje van 12 kreeg ik zelfs een duim!

Het feit dat de Bravo’s zo zeldzaam is komt ook omdat veel mensen het niet kennen. Want hoewel veel mensen het een mooie brommer vinden om te zien, weten ze niet wat het is en laat staan er 1 aan te schaffen. Dus ligt de keus voor een Bravo beperkt bij de kenners.:!
Dus laten we duimen dat we in de toekomst toch meer Bravo’s mogen bewonderen. 8)8 september 2011 om 14:26 #489700Hey Gameking007 goed te horen dat de Bravo nu door Friesland rijd!
@niemand Het zou inderdaad goed kunnen dat jij het frame hebt staan, toen der tijd alle onderdelen van een Limburger overgenomen.
@Martino Zo denk ik er ook over, inderdaad ook een kwestie van smaak.
@mminiciao1968
Ik zou een serietje replicas maken, nummeren, een ”true robertez certificaat” erop en dan verkopen..
1 koper heb je al.. moi!Zeer leuke reactie! Maak alle bloed zweet en tranen weer extra de moeite waard.
Er zijn inderdaad heel wat vrije uurtjes ingegaan.8 september 2011 om 16:08 #489704Nice ziet er netjes uit, zijn echt chille brommers

Waar woon je eigenlijk in Friesland? misschien zie ik je eens rijden ofzo:P8 september 2011 om 17:08 #489707Robertez :
Zeer leuke reactie! Maak alle bloed zweet en tranen weer extra de moeite waard.
Er zijn inderdaad heel wat vrije uurtjes ingegaan.Kortom : Bravo rulezzzz,

alhoewel je dat uit de populariteits poll niet echt kunt afleiden 😀PS wil jij die rode super bravo die in limburg te koop staan niet redden voor een volgend project ???
29 mei 2013 om 23:35 #467357gaan super bravo spatborden makkelijk op gewone bravo?
30 mei 2013 om 06:48 #465743freddy k :
gaan super bravo spatborden makkelijk op gewone bravo?Je kickt een perso die 2 jaar al inactief is en daarbij nog een vraag stellen.
Zulke vragen kunnen mooi in het kleine vragen topic en houd het forum een stuk netter en overzichtelijker. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.