Vespa-Ciao.NL
:: Stuur los krijgen, Ciao?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Stuur los krijgen, Ciao?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jonathan.n
    Topic starter

Beste iedereen die dit leest,

Ik ben om het goed te beschrijven een waar broekventje op vlak van brommers. maar ik zit dus met volgende probleem: de voorvork van mijn piaggio ciao is door een ongevalletje lichtjes gebogen. ik wil er dus een nieuwe op steken. ik heb alle schroeven die ik vond losgedraaid maar dat stuur zit nog altijd muurvast op de voorvork. Wat moet ik doen om het los te krijgen?

Alle hulp is welkom

Jonathan Nachtergaele

Rick.

Heb je de schroef naar beneden getikt?
        Als je het wel hebt gedaan, moet je wat kruipolie eraan doen.

Ik hoop dat het helpt

Timonposno
        Bijdrager

Wat je nu heb gedaan is prima!

Wat je nu moet doen is iemand er bij halen die de voor vork vast houd.
          En dan het stuur draaien en trekken tegelijk, dan zal je zien dat er beweging in komt.
          Gebruik hier bij wd-40 of kruip olie en spuit dit er tussen kan namelijk wel helpen.
          Ga niet op de onderkant vaan je stuur rammen want dan sla je het naar de maan:( spreek uit ervaring.

Zorg dat de hele bout waar mee je stuur vast zit er uit is en tik dan het soort moertje er uit aan de onderkant.
          doe dit met een dunne lange schroevendraaier.
          Dit doe je via het gaatje waat de lange bout uitkomt, daar doe je de lange schroevendraaier in en dan zal je merken dat je het soort van boutje naar beneden kan tikken.

Mocht het je echt niet lukken of snap je dit verhaal voor geen meter?
          Stuur me dan een pm dan zal ik je foto’s sturen en meer uitleg geven.

Tip: onthoud goed in welke volgorde de balhoofd lagers zitten en de ringen en moeren! (Maak er desnoods een paar foto’s van)

Hoop je hier mee geholpen te hebben ander hoor ik het wel.

Tymen

JoeriH
          Bijdrager

Hoezo een schroevendraaier gebruiken om de expansie moer er uit te tikken?,
            je kan die lang bout er 5 cm indraaien en daar dan voorzichtig op slaan met een hamer.

jonathan.n
            Topic starter

Hartelijk bedankt voor de info! het stuur is los. maar nu heb ik nog 2 vraagjes: hoe houd ik dat expansiemoertje op zijn plaats als ik de nieuwe monteer? en ik heb een contact die een voorvork van een piaggio ciao liggen heeft maar zo een voorvork, dat is toch universeel he?

JoeriH
              Bijdrager

Volgens mij past die voorvork gewoon,
                Om het stuur weer te monteren schuif je de voorvork
                En het stuur weer in mekaar en draai je die bovenste lang bout
                Vast daarmee trek je de expansie bout weer in het stuur.

Wilk1985
                Moderator

Ik kan me vergissen maar ik denk niet dat de voorvorken universeel zijn aangezien de expansiemoeren dat ook niet zijn.

Wazige kwaliteit foto maar de linker is van een nieuw type Ciao en de rechter van een oldtimer.

Als de moer gemonteerd gaat meedraaien terwijl hij al in het stuur zit, zou je kunnen proberen om hem er voor het monteren wat dieper in te slaan. Dan kun je hem daarna gewoon aandraaien.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.