Vespa-Ciao.NL
:: Stroom komt niet door bobine

Home Forums Techniek Problemen oplossen Stroom komt niet door bobine

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bartusman
    Topic starter

Hallo mensen,

Sindskort alweer een ontstekingsprobleem: Er komt stroom uit mijn laagspanningskabel naar de bobine, maar daar komt vervolgens 0,0 uit naar de bougiekabel. Ik heb een nieuwe bobine gehaalt maar dat hielp ook niks, aarde is goed, dubbel zelfs. De accu van de schroefmachine krijg ik wel stroom door de bobine heen:pest

Iemand een oplossing/ervaring met dit probleem?

Toost
      Bijdrager

Je blok maakt ook goede aarde???
        Probeer eens een kabel van je blok rechtstreeks op de bobine aan te sluiten.

Bartusman
        Topic starter

aarde is goed, maar ik weet inmiddels meer. De stroom komt bij het ijzeren deel wat massa maakt en ook bij mijn achterbrug/carters. Hij moet dus ergens sluiting maken, maar waar? Het ligt overigens niet aan de bobine, heb er inmiddels al 3 getest

Daan777
          Moderator

je kunt je bobine niet testen met een multimeter.
            Je primaire spoel in je bobine wordt opgeladen als de contactpunten gesloten zijn.
            Je condensator zorgt ervoor dat die spanning niet te hoog wordt.
            Zodra de punten openen en de bobine dus niet meer gevoedt wordt ontstaat er een inductie spanning, die door de secundaire spoel verhoogd wordt en je bobine verlaat richting de bougie.

Bartusman
            Topic starter

Oke thanks wist ik niet. Maar hoe kan er in vredesnaam stroom bij me aardepunt komen:?

Daan777
              Moderator

Als daar nooit iets uit zou moeten komen hoeft hij ook niet ge-aard te zijn :thumb
                Zoek op het web maar even wat meer info over de bobine, ik kan je niet alles vertellen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.