Vespa-Ciao.NL
:: stottert hevig (ontsteking?)

Home Forums Techniek Problemen oplossen stottert hevig (ontsteking?)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een probleem met m’n vespa en aangezien ik niet het grootste verstand heb van elektronica wil ik jullie effe om hulp vragen.

wat is het probleem: ik heb m’n brommer (elektronische ontsteking) weer aan het lopen gemaakt alleen begint hij nu de heletijd te stotteren alsof af en toe de ontsteking uitvalt voor een seconde. nu vroeg ik mij af waaraan dat kan liggen.

spie: ik heb er net een nieuw spietje in gedaan dus dat lijkt mij vrij onlogisch, ook omdat het maar af en toe is en niet de heletijd.

kabels: zou hij af en toe verkeerd contact kunnen maken? en waar?

cdi: geen idee hoe zo’n ding werkt dus ik zou niet weten of daar het probleem kan liggen

bougie: is kapot of hij werkt lijkt mij, niet ergens daartussenin

bougiedop kan ik altijd effe vervangen.

ontsteking zelf

of zou het volgens jullie aan iets anders kunnen liggen? ik heb gewoon precies hetzelfde blok als voorheen alleen heeft het 2 weken stilgestaan (wat een ramp) en nu krijg ik er problemen mee terwijl hij eerst goed reed.

alvast bedankt voor jullie hulp 🙂

grz.
      Timo

Frits
      Bijdrager

Ontstekings draden verkeerd aangesloten
        goed kijken naar de kleuren rood,wit en groen

sjaak trekhaak

miss een schroefje van de ontstekings spoel los.

Vincent
          Donateur

Een bougie kan wel degelijk ´´half´´ stuk zijn. Probeer eens een nieuwe dat kan zoiezo geen kwaad. Als dat niet helpt kan je altijd dieper gaan zoeken.

barry
            Donateur

Sluit eens aan zonder bougiedop Timo.Zelf rijdt ik altijd zo rond namelijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.