:: Stottert ( en valt uit)
-
Goedenavond,
Omdat het de laatste tijd zulk heerlijk weer is rij ik bijna elke dag wel zo’n 50km op het oude brommertje (Si).
Maar nu heb ik een probleempje, ik was al een poosje aan het rijden en toen begon hij te stotteren, en afremmen, hij bleef in eerste instantie rijden maar ik dacht tuurlijk als eerste dat ik gewoon geen brandstof meer had (dus even snel op reservetank gezet en snel thuis bijvullen).
Daarna probeerde ik hem weer te starten maar dat lukte niet, (ik dacht dat ik ‘m gewoon verzopen had, omdat mijn sproeiertje misschien ietskes te groot is, ik heb er verder niet teveel aandacht aan besteed).
Dus: vanavond weer geprobeerd, start redelijk snel, maar na 45 min. rijden stotterde hij, en viel uit.
Ik dacht misschien dat hij wat oververhit zou zijn (blokje was wel heel warm) maar dit lijkt me wel erg vreemd, want rij er soms ook wel uren achter elkaar mee…
Is er iemand die hier een idee over heeft?
Dit is mijn setup (misschien handig?)
Standaard Piaggio 50cc
12/10 carburateur (brom)
Bromcarter
Malossi luchtfilter
Sito Citypower uitlaat
(Voor de rest vooral standaard)
Sproeier: maat 50
Dus ehhm.. iemand enig idee/tips?
Mvg
Ruben
Kan best zijn dat ie warm gelopen is met het warme weer.
Als je brommer het prima deed hartje winter en je had er toen een iets te grote sproeier dan is het met het warme zomerweer te veel mengsel. Te veel mengsel is ook niet goed
Opgelost, achteraf gezien logische oorzaak: ‘Hele slechte vonk op bougie’ nieuwe gehaald voor ’n paar euro en weer door! 
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.