Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Stotteren na vervanging cilinder.
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 7 maanden geleden door SirJohn.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 augustus 2009 om 18:56 #209321
Hee gasten,
Ik heb sinds gister een verse malossi 46,5 cilinder + nieuwe zuiger en veren op mijn speed engine gerold.
Heb mn vorigge hellaas vernageld.
Reed als een trein nooit geen probelemen totdat het vorrige week zo warm was.. Warmloper.
(cilder was al aan oude kant)Aleen het gekke is.. ik krijg mn nieuwe niet meer lekker rijdend.
Hij stottert en valt uit stationair, wil soms niet eens aanslaan.Mijn setup was als volgd:
– 13/13 @ Sproeier 70
– Malossi Power filter
– Bougie bh7s
– CP @ 0,5Nu heb ik het volgende al geprobeerd maar het lijkt of niks werkt.
(jah,zuiger zit er goed in ;))
– Sproeier veranderd 68 en 72
– Sponsje uit filter gehaald
– Ander bougie
– cp @ 0.45Niks lijkt te werken.. Heeft iemand nog idee?
(Aan de condensator en spoelen kan het eigenlijk niet liggen die zijn nog hardstike vers en heb verder niks veranderd.)Bedankt.
23 augustus 2009 om 21:22 #228308misschien pakking niet goed gemonteerd:?
heb je carterdruk?
loopt de benzine goed door?
compressie zul je wel genoeg hebben lijkt me zoDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.24 augustus 2009 om 04:50 #222080Ik heb idd carterdruk
Benzine loop ook goed door.
Compresseie is er.
Alle variabelen zijn aanwezig.
Zal vanavond wel eens naar mn pakking kijken..
Heb besloten om de cilinder er maar even af te halen en kijken wat er loos is.
iedergeval bedankt.24 augustus 2009 om 10:29 #221608
steef!mischien de carters niet recht op mekaar gemonteerd dan lekt ie langs de voetpakking
24 augustus 2009 om 10:57 #221613@ steef
Heb niks aan de carters verander en de vorrige heeft nooit gelekt en goed gereden.
Staat ook in de post.24 augustus 2009 om 11:24 #221548
steef!Dan zijn mischien je contact punten slecht.
24 augustus 2009 om 11:42 #221645@Steef
ook niet zijn nieuw…
Anders had ik op de vorrige ook wel problemen gehad..
Vind het gewoon raar omdat ik alles al geprobeert heb..
(Ik weet wel waar ik over praat anders had ik hier geen post geplaatst.)24 augustus 2009 om 11:44 #221644
steef!oke maar mischien was je lag het niet aan je oude cilinder maar aan iets anders.
24 augustus 2009 om 11:54 #221643steef! :
oke maar mischien was je lag het niet aan je oude cilinder maar aan iets anders.??
Steef.. Ik weet wel hoe een warmloper er uit ziet en wat er gebeurt.
Maar bedankt voor je meedenken.24 augustus 2009 om 19:24 #221092
steef!Oke verder je kunt verder eens kijken of hij wel mooi loopt zonder vsnaar mischien is het je achterklok
24 augustus 2009 om 23:56 #220912Warmloper , als het ff kan de schade bekijken, ook op roet en kool aanslag.En de schade (krassen) analyseren op sporen die je zuigerveren in de weg kunnen zitten
Carb. goed schoonmaken iig.
Daarnaast de klemming van je 13/13 goed bekijken dat het gasdicht afsluit. (ook de cilinder-pakkingen nakijken)-Vettig vliegwiel,……………
-Contact van de onsteking draden met je vliegwiel…..Heb er zelf ook wel eens trouble’s mee gehad, goed schoonmaken met remmenreiniger kan ook 1 van de oorzaken zijn.
Altijd goede (nieuwe condensator en CP plaatsen of vervangen) , CP vreten sneller weg wat je denkt.Daarna goed stionair afstellen,(sproeier 72 moet goed zijn goed) en goed luisteren of hij “op tijd vonkt”. Hij mag naar 0,5mm
En wanneer je geen caterdruk verlies hebt. Kan je zaken uitsluiten.
Met dit weer mag je trouwens wel naar een hittegraad NGK 8 of 9 gaan.Succes iig, hoop dat je er wat mee kan….
25 augustus 2009 om 04:54 #221083@ Steef.
Je begrijpt mn post niet helemaal denk ik.
Als ik een nieuwe identieke cilnder op mn carter doe. En krijg hem niet lekker afgesteld ga ik niet kijken of dit aan mn klok van mn achterwiel licht… Dit is een van de raarste dingen die ik tot nu gelzezen heb.
Bedankt voor je hulp maar heb er helaas niet zoveel aan.@gerarduz
Bedankt voor je reactie daar kan ik meer mee!
De hele electronica is vers dus daar lag het niet aan.. heb gister de nieuwe cilnder eraf gehad en op de een of andere manier had ik druk verlies door mn voetpakking.. heb er een nieuwe op gedaan en problems solved.Vond het raar want de pakking was nieuw.. Lekte niet.
Heb hem goed bekeken en was niet gescheurd of niks.. Kon niks raars vinden.
Pakking is inmiddels in de prulenbak beland.
Brommer rijd weer dus topic kan dicht.3 september 2009 om 13:06 #228515er is nog een mogelijkheid…
bij het vastdraaien van je cilinder kop is het mogelijk dat je cilinder een paar graden meedraait en dan zit hij er dus scheef op heb ik ook weleens gehad heel apart en start en loopt niet mooi en toen ik daarna de boel los ging halen zag ik dat hij scheef zat. :'( bij het monteren van alles goed opgelet en toen was het probleem opgelost:)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.