Vespa-Ciao.NL
:: stotteren

Home Forums Techniek Problemen oplossen stotteren

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

skatevilvoorde
    Topic starter

hallo iedereen,

mijn brommer doet weeral eens raar :s als ik aan het rijden ben begint hij ineens te stotteren. het is wel heel ambetant omdat ik normaal sneller zou rijden maar hij stottert en rijd nu trager als vroeger. ik weet echt niet wat het probleem zou kunnen zijn :s zelfs als ik met mijn lichten uit rijd doet hij het, dus ik snap het probleem niet 🙁

Mvg,
      Barry

Jarco
      Bijdrager

Hoi Barry,

Kan je ons wat meer vertellen over je setup?
        Is het de setup in je handtekening?
        Zo ja, met welke sproeier en filter rij je?

Mocht je in het vervolg vragen hebben is het gewoon makkelijk om zoveel mogelijk info te vertellen.
        Beter teveel info als te weinig. 😉

PS: Opvolgende kleine vragen mogen altijd in het kleine vragen toppic.
        En kan je iets meer op je zinsopbouw letten?
        ABN stellen wij zeer op prijs. :thumb

skatevilvoorde
        Topic starter

hallo Jarco,

ja sorry hiervoor. normaal typ ik altijd in ABN maar ik was me aan het haasten. Ik rijd eigenlijk met alles standaard buiten mijn uitlaat. mijn uitlaat lijkt standaard maar is een Sito+. voor de rest heb ik er geen veranderingen aan gebracht. dus ik zou echt niet weten wat het probleem zou kunnen zijn 🙁

Mvg,
          Barry

Jarco
          Bijdrager

Geen probleem, ook ik maak typfouten. 😉

Maar als ik het goed begrijp is je uitlaat vervangen voor een Sito+
            In dat geval zou je je sproeier 2 tot 4 maatje groter kunnen proberen.
            Controleer hierbij steeds je bougie even na het rijden tot die de goede kleur heeft.

Mocht ik dit bovenstaande verkeerd begrepen hebben en je hebt contactpunten, dan zal je deze mischien opnieuw kunnen afstellen op 0.45.
            Deze willen nog wel eens terugkruipen namelijk.
            Je zou je carb. en luchtfilter even kunnen controleren op vuil en schoonmaken.
            Mocht het dan nog niet verholpen zijn kan je altijd een nieuw bougietje en/of condensator proberen.

In het ergste geval werk geen van het bovenstaande en hoor ik het graag van je, dan gaan we verder zoeken. :thumb

skatevilvoorde
            Topic starter

ja maar ik heb eigenlijk nooit problemen gehad voordien met deze uitlaat en mijn standaard sproeier :s
              mijn bougie heeft de juiste kleur (koffie met melk bruin). ik heb mijn carb. en luchtfilter 2 weken geleden nog schoongemaakt dus ik denk niet dat het hieraan ligt. ik denk dat het eerder iets met mijn stroom te maken heeft, zou dit kunnen ?

Mvg,
              Barry

Martino
              Moderator

Het meest simpele is om toch nog eerst je carb en filter eens goed schoon te maken. Kost immers alleen wat van je tijd.

Mocht het wel met je “stroom” te maken hebben kun je denken aan:
                -Het vervangen van je bougie.
                -Contactpunten opnieuw stellen.
                -Condensator vervangen.

skatevilvoorde
                Topic starter

ik heb mijn hele bekabeling vernieuwt en mijn cp’s en spoeltjes verandert. alles werkt nu zoals het vroeger was 😉

heel erg bedankt 😉

Mvg,
                  Barry

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.