Vespa-Ciao.NL
:: stootrand

Home Forums Techniek Opvoeren stootrand

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

-Roy-
    Topic starter

hey kheb nu die 70cc dr ong 100km ingerede en gaat maar 50, ong.
      maar ik wil nu gaan uitveile en dan gaat ie dus harder,
      moet ik dan iets doen aan die stootrand of is die zo minimaal dat dat nog niet uitmaakt?
      en wanneer issie juist wel vord te groot??

gr roy

vicious
      Bijdrager

een fotootje? Ik zie zo geen stootrand :con

-Roy-
        Topic starter

ik zie hem ook nie want kheb hem nie uit elkaar gehaald:P maar omda die nie harder dan 50 gaat en wel kan als ik hem heb geveild,
          weet ik da er wel een stootrand is maar kan ie die afstand nog makkelijk overbrugge als je 100km hebt ingereden?

-Roy-
          Topic starter

en wa denke jullie:P

woe
            Bijdrager

dan moet je ook geen citypower gebruiken

-Roy-
              Topic starter

maar het gaat nie daar over:P

het gaat er gewoon over dat ik nu een top van 50 heb maar als ik uitgeveild heb da ik dan een hogere top natuurlijk heb, en met 100km ingerede is er al een stootrandje maar is die nog klein genoeg om ineenkeer overbrugd te worden of moet ik beetje afschuren ofzo?

woe
                Bijdrager

je weet niet eens of ie een stootrand heeft

dat je 50 gaat kan aan je citypower liggen

ArvidW
                  Donateur

Er is na 100km nog GEEN stootrand, er is na 500km nog GEEN stootrand waarneembaar. Dus je hoeft totaal geen zorgen te maken over stootrand als je cilinder net nieuw is. Wel is het verstandig als je het blok ooit nog veel toeren wil laten maken om af en toe eens stukken op hoge toerentallen te rijdne gewoon om stootrand zo hoog mongenlijk te leggen.

Normaal gesproken rijdt ik met mijn cittypower net tegen de 7000rpm aan, maar als ik een andere uitlaat monteer en dus 1500-2000rpm meer maak heb ik totaal geen last van een “stootrand”

Dus niet tè veel zorgen maken daarover:) het is goed dat je voorzichtig wil zijn met je cilinder want dat heeft hij ook wel nodig;) Lekker in blijven rijden en af en toe eens flink hoog in de toeren jagen:)

Veel plezier met je EVO, op geveild & gefreest carter zul je je ogen uitkijken:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

-Roy-
                    Topic starter

Bedankt, dat wou ik horen van dat er na 100 nog geen stootrand is:D

maar wat is verschil met geveild en gefreest?? want wat ik ga doen is alleen de inlaat uitveilen, nog niet eens boren want ik wil het niet verneuke dusja:P

G-no
                      Donateur

Als je niet wil boren of vijlen dan denk ik dat je het beste op zoek kunt gaan naar een grote carterhelft met 12mm inlaat en fabrieks”gevijlde”inlaat.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.