Vespa-Ciao.NL
:: Stil maken van mijn brommer

Home Forums Techniek Opvoeren Stil maken van mijn brommer

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SirJohn
    Topic starter

ik wil mijn brommer zo stil mogelijk maken maar toch mooi laten lopen vandaar dat ik graag een aantal tips zoek

mijn setup

80cc polini
      speedengine
      13/13
      polini sp met leovincie demper

nou heb ik dat rot lawaai van de polini al verholpen door er een betere demper op te zetten ( hij is nu echt stil )

maar nou zoek ik nog een tip om mijn 13/13 ook nog stiller te krijgen want zodra ik gas geef hoor je zo’n mwoah geluid

verder nog andere tips laat ze dan maar horen

Poelll13
      Bijdrager

volgens mij heb ik eens iemand gezien die isolatiemateriaal onder zijn treeplankje had, maar na mijn weten kan je de luchtfilter niet echt stiller maken.

het klinkt een beetje als een beun idee, ik heb het nog nooit geprobeerd..

SpeedDemon
        Bijdrager

Het stilste wat ik tot nog toe heb gedaan is het filter inpakken in schuimrubber met tyraps, en de opening open houden. En dan tegenover de openening ook een stuk schuimrubber. Dit dempt de inlaat plop succesvol.

Verder zal je uitlaat door het blik ook wat herrie maken. Als je een sprinter hebt zou je kunnen denken aan isolatietape voor je uitlaat dit draai je om je uitlaatbocht en zo hou je de uitlaat heet als je opgewarmt aan een sprint begint. Sommige racers hebben het ook maar die hebben waarschijnlijk veel betere koeling.

hansieb
          Moderator

Crullie heeft de ZZT08 toen met een 46polini met citypower gereden. Dit ging prima en maakte zeer weinig lawaai.
            Ik zou zeggen gooi er eens een citypower onder en kijk of het een beetje netjes rijdt.

Martino
            Moderator

Voor de filter kan je misschien zelf een soort box maken, op verschillende scooters werd wel eens de helmbak gebruikt. Deze word dan als filter omgetoverd. Je kan bijvoorbeeld zelf een filter bouwen die groter is en meerdere kleine gaatjes heeft dit scheelt ook qua lawaai.

LeonM93
              Bijdrager

Polini powerfilter is stuk stiller.

jdjong
                Bijdrager

wat is eigenlijk de stilste uitlaat, en dan bedoel ik geen city power en standaard uitlaat..

green_white
                  Bijdrager

de leovinci navigator kan stil zijn maar is moeilijk te krijgen. je moet ervoor zorgen dat je een goede demper met goede isolatie / demperwol hebt dan zijn de leo kruk en de proma ook aardig stil

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.