Vespa-Ciao.NL
:: Stil gevallen onderweg en sinds dien de motor niet meer aan de praat gekregen.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Stil gevallen onderweg en sinds dien de motor niet meer aan de praat gekregen.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sil D
    Topic starter

Zou het dan echt daadwerkelijk die keeringen kunnen zijn? Wat doen deze dan precies? Als ik ze vervang zou het dan normaalgezien opgelost zijn, niet dan? En zijn deze makkelijk te demonteren die ringen?

AA-T
      Sleutelbeheerder

Het is een mogelijkheid, geen garantie.

Het beste is toch, zoals Crullie al zegt om alles even bij langs te lopen, schoon te maken en eventueel onderdelen te vervangen waar nodig. Persoonlijk zou ik er gewoon een revisie tegenaan gooien nadat ik heb geverifieerd of het probleem niet bij de cilinder/zuiger ligt. Dan heb je weer verse lagers, pakkingen, keerringen en de mogelijkheid om alles even goed schoon te maken.

Voor een revisie van een mixblok heb je de volgende onderdelen nodig (het zijn linkjes):

Als je dat niet zit zitten probeer dan eerst te achterhalen waarom je bougie droog blijft. Misschien heb je geluk en is het zo simpel als je carburateur schoon maken.

Verder je vraag wat betreft de keerring. Het zorgt voor de afdichting tussen je blok en krukas. Zodat deze hier niet lek is/valse lucht trekt. Een mix-blok heeft aan beide kanten een keerring zitten. Met een kleine schroevendraaier en wat gepiel kan je ze er vaak wel uit vissen maar als je blok uit elkaar ligt is dit stukken makkelijker.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.