Vespa-Ciao.NL
:: Steven’s Citta

Home Forums Perso’s Projecten Steven’s Citta

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 186)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mikerosauer
    Bijdrager

voor toertjes mag dat wel hoor 🙂

Steven
      Topic starter

heheh ja moet kunnen toch 😛
        er zit alleen een andere uitlaat onder, agent, het is de boodschappen brommer van mijn oma

Docs
        Donateur

Hey Steven, al helemaal toerklaar zie ik :thumb Zit er ook iet tussen je fietstassen en je kappen als bescherming? Anders schuren ze straks alles kaal 😮

Steven
          Topic starter

hey die tassen worden afgehouden door twee beugels die er voor zorgen dat ze niet tegen de kappen en in het wiel komen. die beugels zorgen wel dat er verf van het achterrek geschuurd wordt, maar die gaat toch nog naar de coater.
            In de tussentijd ga ik op zoek naar een betere manier, maar dit werkt voor nu :thumb

Docs
            Donateur

Er zijn officele fietstasbeugels voor de citta KLIK. Misschien kan je die nog ergens opstruinen.

ritze
              Bijdrager

Heey Steven,

Mooi man dat alles netjes loopt
                Maar waarom ga je niet voor een variosetje? met een 10,5 vertanding bv autowheely’s gegarandeerd en je hebt dan constante boost

Als je even goed zoekt kan je wel een variosetje met een malossi of polini voorvario voor 120 euro hebben.

EDIT: Een maal vario en je wilt niks anders meer

voor 120 piek complete vario met multi var of speed control? dan moet je toch echt veel geluk hebben wil je dat voor die prijs vinden.
                kan je inderdaad het beste nog even rond loeren in belgie.
                ik zag laats van de zomer een superbravo bij mijn school met kick vario en elec onsteking

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

aapie90
                Bijdrager

docs911 :
                  Er zijn officele fietstasbeugels voor de citta KLIK. Misschien kan je die nog ergens opstruinen.

misschien heb ik die wel, of die zijn van een si

Steven
                  Topic starter

Die originele fietstas beugels had ik weleens op het oog, omdat die standaard bij dit model ( gilera design stickers) zaten.
                    Maar ik hou het voorlopig zo, en die beugels die er nu op zitten zijn toch maar tijdelijk, ik ga na de tour meteen die tassen er af halen.

Voor een varioset ga ik in de zomer misschien eens naar de zuiderburen, heb genoeg familie in de grensstreek wonen van waaruit ik relaxed op pad kan een paar dagen. Maar veel kilometers maken, langs adressen gaan in Belgie gaat ook in de kosten lopen, dus misschien dat ik alleen een vario naaf hier in NL op de kop tik en vario, koppeling en de rest nieuw aanschaf. Moet ik nog allemaal even bekijken, poelie power rijdt verder prima.

Florian
                    Moderator

ritze :

Heey Steven,

Mooi man dat alles netjes loopt
                      Maar waarom ga je niet voor een variosetje? met een 10,5 vertanding bv autowheely’s gegarandeerd en je hebt dan constante boost

Als je even goed zoekt kan je wel een variosetje met een malossi of polini voorvario voor 120 euro hebben.

EDIT: Een maal vario en je wilt niks anders meer

voor 120 piek complete vario met multi var of speed control? dan moet je toch echt veel geluk hebben wil je dat voor die prijs vinden.
                      kan je inderdaad het beste nog even rond loeren in belgie.
                      ik zag laats van de zomer een superbravo bij mijn school met kick vario en elec onsteking

Jazeker kun je wel een variosetje met malossi of polini voorvario krijgen voor 120 euro.
                      Ik had mijne voor 90 euro, eigelijk 120 maar ik kreeg nog 30 euro terug door wat mankementen.
                      Later verkocht voor 150 haha.

speedbuxy
                      Bijdrager

Steven :
                        poelie power rijdt verder prima.

Ja ik moet zeggen dat ik met wat strakkere veertjes erin ook weer toekomst zie in poeli rijden:thumb
                        Want dat het wat langzamer trekt dan vario is bij toertjes toch niet zo erg gezien het geen stads kms zijn waar je veel moet remmen en optrekken.
                        En de boost bij poeli is gewoon machtig mooi:thumb
                        Maar mooi dat ie goed en betrouwbaar loopt:thumb
                        Is het nu ook een beetje naar je zin qua kracht en snelheid?

Steven
                        Topic starter

ja buxy het verbaasde me nogal dat je altijd met die slappe trekveren hebt gereden, strakkere zijn bij jou setup sowieso een must, bij elke opgevoerde setup al.
                          ik rij altijd al met groene of blauwe van polini.

toch is de combinatie 1:9,nogwat, poelie 55, citta kruiwagen wieltjes en mijn gewicht van 91 kilo niet de ideale combi, en zeker niet voor stadsverkeer. ( ik waag me niet meer in de stad maar dat is een tweede..)
                          Ik ga binnenkort poelie 65 proberen, dat lijkt me wel een verbetering qua optrekken.

Maar verder is het een heerlijke combi, evo carters met dr evo cilinder, ik heb al verdomd hard gereden, zo rond de 75 misschien wel 80 km/u haalt het wel. De aanschaf en moeite absoluut waard,en ik ben erg blij dat het feilloos loopt in 1 keer en de afstelling ook goed is, goede gasreactie ten eerste en een mooi gekleurde bougie.

speedbuxy
                          Bijdrager

Ik reed altijd al wel met malossi schoentjes en die zijn lichter dan normale dus dat compenseerde die orginele trekveren wel weer wat.
                            Maar groene rijden wel weer stukken beter.

Maar ook mooi dat jij zo te spreken bent over je blokje:thumb
                            Nou kon dat haast ook niet anders, want zowel de evo engine als een 43mm dr hebben nog iemand teleur gesteld:thumb
                            Ik spreek je zondag hopelijk met een lekker zonnetje erbij8)

Steven
                            Topic starter

Binnenkort ga ik maar eens rijden met poelie 65, vooral vanwege de teleurstellende prestatie tijdens de Nieuwjaarstour. In het vlakke land is poelie 55 prima, paar heuvels en ik kan beter gaan fietsen de eerste 200 meter. Om te flippen zo langzaam.

En het belangrijkste, een andere uitlaat. die leo cc is [x]ongeschikt voor mijn setup, man wat baalde ik tijdens de tour dat het zo ruk ging tegen de wind in en heuvel op. Sproeier een paar maten omhoog en dan opnieuw proberen.
                              En ik ga een beetje vaart zetten achter een goede varioset.

Fietstassen zijn wel voor herhaling vatbaar tijdens het touren!

Docs
                              Donateur

Ik denk dat niet zo zeer aan je Leo ligt, maar eerder aan de poelie omdat hij nu gewoon niet op toeren komt.

Steven
                                Topic starter

Dan mag jij een keer een stukkie rijden 😛 het ligt mede aan die kachelpijp. Binnenkort gaan Martino en ik even uitlaten testen, ben benieuwd welke het beste presteert. Proma cc is me sowieso al aangeraden.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 186)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.