Vespa-Ciao.NL
:: Steven’s Citta

Home Forums Perso’s Projecten Steven’s Citta

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 186)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Je spoeier is veel te groot ik rijd met m,n 43 euro met spoeier 70 en das ook nog in midzomer, met dit koude weer was dat wel een 68 geworden.
      Dus die zou ik omlaag brengen naar minimaal 70.

Polini filter zou ik lekker vanaf blijven, want de hoeveelheid buisjes die erin zitten zijn meer als zat.
      Een scooter heeft bv een kleiner lucht oppervlak waar ze wel rustig 100+ mee kunnen boeken.
      Ik vind bewerken hiervan net zo,n fabel als een volle kruk.

Ik zou gewoon de gasnaald op de laagste stand zetten en er een spoeier 70 in gooien dan durf ik haast te wedden dat ie al zeer redelijk loopt.
      Ik zou hem trouwens niet weer zo lang stationair laten lopen want geen brommer vind dat echt top.
      (en echt goed is het ook niet want de boel koolt op die manier heel snel zwart)

Docs
      Donateur

Idd, denk ook dat jou sproeiertje te groot is. Ziet er wel nice uit Steven 8) Jammer dat het nu zo’n prut weer is, anders kon je er meteen mee toeren als die klaar was.

Ik wacht op spullen voor mn citta, maar de TNT staakt :boos Was nu net 2 dagen thuis, komt dat spul niet :P.

aapie90
        Bijdrager

tnt pakketservice staakt toch niet?>

Steven
          Topic starter

iedereen bedankt voor de tips! ik ga er even mee bezig.

@ Tobias; goed plan, waai binnenkort anders even langs :thumb

hey Docs ja het is balen van het weer, ik kan niet inrijden de komende tijd. Zo meteen even de sproeier en gasnaald veranderen, en dan even een schoon stuk asfalt opzoeken.Waar hang je uit dan, als je nu een paar dagen thuis bent? Woon je ergens anders nu?

Het is wel vreemd wat betreft TNT, ik heb woensdag een pakketje van ze gekregen, en mijn post wordt ook gewoon bezorgd. Bij Martino hadden ze moeilijk gedaan om een poststuk, dus het verschilt volgens mij een beetje per regio.

Docs
            Donateur

Ik zit vaak bij mn vriendin. Die woont op kamers in Zwolle. Das een eindje verderop 😛 Maarja, wel jammer. Ik had een 19mm carb en nog wat onderdelen besteld omdat mn brug nog aangepast moet worden voor de zijinlaat. Dat moet dus nog een weekje wachten.

TNT staakt gister en vandaag. Njah, ze zullen wel als eerst hier bezuinigen 😛 Hier woont haast neimand.

Steven
              Topic starter

@ Docs, ik ben benieuwd wat het gaat worden, die citta van je. Als je met de trein naar Zwolle gaat zwaai dan effe in Haren, ik heb schitterend (not!) uitzicht over het station 😛

Ik heb, op advies van speedbuxy, de gas naald op de onderste stand gezet, en sproeier 70 gemonteerd. Het was weer starten binnen een meter en vervolgens rustig stationair 5 minuutjes op temperatuur laten komen.

Bij het gas geven was de reactie goed, met de luchtschroef 2 1/4 slag open. Ik heb een paar rondjes door de buurt gereden, beetje gespeeld met het gas en gemerkt dat het redelijk goed reageert 😀

Nu is het wachten op mooi weer, of op een winterdag waarop het wegdek een beetje droger wordt. Dan kan ik even goed gas geven en zo bepalen of er nog wat aan de afstelling moet gebeuren.

Ben allang blij dat het loopt en geen valse lucht trekt

Docs
                Donateur

Ik zal vanaaf ff zwaaien 😛

Nice 8) Nou hopen dat dat prutweer snel verdwijnt, dan kun je hem fatsoenlijk afstellen en inrijden.

Steven
                  Topic starter

Ik wil binnenkort de oude cilinder van mijn kameraad weer nieuw leven inblazen, en deze cilinder weer op een blokje monteren.
                    Ik heb alle benodigdheden hier liggen, op een nieuwe zuiger na die er hoognodig in moet, of op zijn minst nieuwe veren. Ik heb altijd mijn twijfels gehad over de kwaliteit van deze Eurocilindro cilinder uit een Athena doosje (gewenste naam zelf bepalen). Misschien dat hij toch te lang met een te kleine sproeier heeft gereden.
                    Ik kan me niet herinneren wat zijn afstelling qua sproeier ook alweer was.

Dit liep overigens wel hard voor een 50 snel cilinder, carter en inlaat wel maximaal aangepast.

Als er ooit een 50cc race wordt gehouden hoop ik hiermee aan de start te staan.

Martino
                    Moderator

Ja jammer he dat je niet zomaar een snelle 50cc kan gebruiken voor de 50cc race. 😉
                      Mocht je nog willen besluiten om met de 50cc race mee te doen dan haal je maar een orgineel cilindertje bij mij op.
                      Ik heb er nog wel een voor je liggen.

Wie heeft overigens deze Eurocilindro bewerkt?

Steven
                      Topic starter

ja Maarten, best jammer wat betreft die 50cc race. Ik was al helemaal enthousiast. Ik heb ergens nog een originele cilinder liggen, maar het kan zijn dat die ooit een warmloper heeft gehad. In dat geval kom ik wel een ophalen bij je.

Die cilinder is nieuw uit de doos bewerkt door mijn kameraad, die heeft ook een citta. Hij verkoos een bewerkte 50cc boven een 43mm cilinder.
                        Uiteindelijk liep deze bijna even hard als mijn DR evo, met de nadruk op bijna want ik trok sneller op en had een iets hogere top.

Steven
                        Topic starter

Vandaag eindelijk kans gezien een goed stuk te rijden met de Citta. De zuigerveren hebben inmiddels genoeg km’s gedraaid en zijn ingereden. Het rijden met poelie 55 is niet ideaal, maar er zit genoeg pit in en vooral vanaf een km of 40 trekt het als een malle. Vandaag meerdere scooters en bromfietsen genadeloos eruit gereden 8)

De bougie was lichtbruin, enigszins aan de donkere kant. Misschien dat ik de hoofd sproeier een maatje omlaag doe, 69 of 68 om even te testen, maar ik neem ook wel genoegen met deze afstelling.
                          In ieder geval ben ik tevreden over hoe het nu loopt.
                          Deze week ga ik nog een flink stuk rijden om de betrouwbaarheid nog eens te testen met oog op de Nieuwjaarstour. ( hoewel ik niet twijfel aan mijn skills )

Als finishing touch nog een normale kabelboom installeren binnenkort ( thanks Docs) en de zelf gemaakte kabels eraf, alhoewel die prima weggewerkt zijn.

speedbuxy
                          Bijdrager

Nice ben bienieuwd @ de nieuwsjaars toer:thumb
                            43mm Dr evo icm evo carter vind ik nog steeds een hele mooie combo:thumb

Steven
                            Topic starter

Vanavond in de koude weer een behoorlijk stuk gereden, en ik ben er van overtuigd dat alles goed betrouwbaar loopt ( geen verrassing) dus ik ben klaar voor de Nieuwjaarstour! =)

Enige kutte is de kleine poelie, ik had op de terugweg tegenwind en dan duurt het lang voordat ik het ‘dooie punt ‘ rond de 40 km/u voorbij ben.

Ik ga binnenkort eens rijden met poelie 65, dat rijdt geheid beter.

Op en aanmerking zijn altijd welkom :thumb

Florian
                              Moderator

Heey Steven,

Mooi man dat alles netjes loopt:thumb
                                Maar waarom ga je niet voor een variosetje? met een 10,5 vertanding bv autowheely’s gegarandeerd en je hebt dan constante boost:D

Als je even goed zoekt kan je wel een variosetje met een malossi of polini voorvario voor 120 euro hebben.

EDIT: Een maal vario en je wilt niks anders meer:P

Steven
                                Topic starter

Ey Florian, met vario gaan rijden is een van mijn goede voornemens dit jaar 8), ik moet eerst even aan het werk voor de benodigde fondsen en dan ga ik in de zomer in Belgie een brommer op de kop tikken met een varioset, of ik koop tzt iets hier op het forum.

Maar ik geloof je meteen als je zegt ‘eenmaal vario en je wilt niks anders meer’ :lol , al zit ik niet echt te wachten op autowheelies 😛

Vandaag voor de tour fietstassen gemonteerd, lijkt helemaal nergens op maar is verrekte handig.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 186)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.