- Dit onderwerp bevat 185 reacties, 38 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 1 maand geleden door Steven.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 november 2010 om 22:25 #455658
ja dat lijkt me ook, er is niet bij te komen zodra alle kappen erop zitten. welke losse kabel is geschikt als choke kabel, en hoe kan ik die het beste vastmaken, aan de decompressie hendel misschien?
9 november 2010 om 22:38 #455651Gaskabel 😉 En JMPB heeft een aparte chokehendel voor op je stuur, krijg je ook bij elke andere scooterzaak.
10 november 2010 om 10:19 #455562
Ik zal eens kijken bij een scooter zaak of ze een geschikte kabel ervoor hebben.10 november 2010 om 18:15 #465731echt super gaaf dat je ook een evo hebt steven

daar ga je plezier aan beleven:D30 november 2010 om 18:54 #465744Ik ben er zelf ook erg blij mee, ben benieuwd hoe het allemaal loopt
. Ik heb inmiddels een choke kabel en een bijbehorende hendel, dus dat probleem is opgelost.Vandaag een update zonder foto’s
Het volgende vervangen:
– anders stuur, deze is wel recht.
– stuur schuim er omheen
– nieuwe handvatten
– alle kabels nieuw en de kabel boom van de verlichting wat aangepastInmiddels zit het blok helemaal in elkaar, klaar om onder de brommer gehangen te worden. Het wachten is nog op een kleine bestelling.
Wat ik nog ga doen de komende weken:
– Blok monteren, en de rest zodat ik met afstellen kan beginnen
– Voorwiel lagers vervangen
– Digitale kilometer teller monteren
– Remmen even aansluitenBinnenkort dus weer een update, en dan met foto’s.
Tips en dergelijke zijn altijd welkom
1 december 2010 om 18:47 #466210Hey Steven, wordt een mooi brommertje zo 😀 Lekker standaard uiterlijk, maar met een lekker snel blokje 🙂 Hoop dat ik hem komend jaar een keer in het echt kan bewonderen.
2 december 2010 om 16:11 #466234
erikbloemberghey steven met wat voor cilinder ga jij rijden op je evo?
2 december 2010 om 16:41 #466236Thanks Bart, hoe zit het eigenlijk met jou citta, schiet het al op?
hey Erik ik ga met m’n DR evo rijden totdat die cilinder helemaal af is. Zitten nieuwe zuigerveren in en de wand zag er nog prima uit.
Wanneer die cilinder af is gaat er een 46mm op.
2 december 2010 om 18:15 #466242
erikbloembergIk ga binnenkort johannes zijn elec evo opbouwen met een nieuwe 46mm polini.
Ben wel benieuwd hoe dat loopt met een 65dr evo op jou blokkie.
Ik rij zelf met een 41mm polini h20 op me evo en dat gaat al als de brandweer.
6 december 2010 om 20:20 #466397Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat lopen. Hopelijk lukt het met afstellen.
Vandaag het blok onder de brommer gemonteerd.
Ik heb het frame wat bijgevijld om de stelschroeven van de carburateur te kunnen bedienen.
Inmiddels is het brommer sowieso mechanisch helemaal in orde, het volgende is gedaan:
– klok gereviseerd
– nieuwe remblokken voor en achter en de remmen goed afgesteld
– alles kabels nieuw
– beide handvatten nieuw
– kabel boom verbeterd
– voorwiel lagers vernieuwd
– alles nagelopen en eventueel aangedraaid

Binnenkort, als het beter weer is, begin ik met het afstellen van het blok. Ik zit dankzij goede tips al in de goede richting met de begin afstelling.
Ik sleutel op mijn dooie gemak alles in elkaar, heb de afgelopen tijd zowel het blok zorgvuldig gemonteerd als de brommer goed onder handen genomen. Niet echt nodig om daar foto’s van de maken.
Lekker in mijn warme woonkamer, muziek erbij aan, ideaal. Geen koude schuur voor mij.9 december 2010 om 22:29 #463093yeah vandaag de brommer gestart, liep binnen twee meter 🙂 Een kwartiertje stationair laten lopen en vervolgens uit gezet. Na een half uur afkoelen opnieuw aangeduwd en de brommer ging weer binnen een paar stappen aan. Weer een goede 20 minuten stationair laten lopen met af en toe een beetje gas geven.
De stationair afstelling is veel te rijk, ook na een kwartier draaien met af en toe een beetje gas bleef die erg roken. Kan zijn dat het door de kleine hoeveelheid olie in de cilinder, van het monteren zo rookt, maar de stationair sproeier gaat morgen een stand lager.
In ieder geval gaat het de goede kant op.
9 december 2010 om 22:41 #463094Lol das wel heel voorzichtig starten 😀
Sproeiermaat / Mengverhouding ?
9 december 2010 om 22:49 #466441Sproeiermaat 80, mengverhouding 1:50 zelf gemengd, stationair sproeier 2de stand van boven, luchtschroef verstellen gaf geen effect. Dat voorzichtig starten is vanwege nieuwe lagers en zuigerveren.

9 december 2010 om 23:25 #466448Haha je bent we zuinig op je brommer!!
haha, Goed bezig vriend(Y)
Een deze koude dagen kom ik wel even checken, PMén wel even.Rustigaan;)
9 december 2010 om 23:37 #466451Heb je de Polini filter nog bewerkt eigenlijk? Misschen wil hij gewoon wat meer luchttoevoer.
Mijn evo zit er deze winter toch nog niet onder. Dus mag je mijn filter wel even proberen icm met deze carb afstelling die je nu hebt. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.