- Dit onderwerp bevat 185 reacties, 38 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 1 maand geleden door Steven.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 september 2010 om 17:36 #464450
Als ik er dan bij ben kan ik ook het onderkapje voor de si brug wel mee nemen voor je. Hij is helaas niet zo mooi gecoat als jou brugje. Maar volstaat zijn werking nog prima.
PS wat een fantastische setup heb je nu. :lol
21 september 2010 om 17:55 #464451Martino :
Als ik er dan bij ben kan ik ook het onderkapje voor de si brug wel mee nemen voor je. Hij is helaas niet zo mooi gecoat als jou brugje. Maar volstaat zijn werking nog prima.PS wat een fantastische setup heb je nu. :lol
Zou echt te gek zijn! de rest van de onderdelen worden gecoat in de winter, en dan die kap er ook bij.
Die setup zijn wat gegevens over de hoofdmotor van dit schip 😛 die staat lekker met een vast toerental van 500 rpm via een reductiekast een verstelbare schroef en een as generator aan te drijven.
Nu kachelen we net vanuit de Golf van Mexico de Atlantische oceaan in. Lang leve satelliet internet, wat een luxe is dat op een boot 🙂
8 november 2010 om 18:34 #465664Het is alweer even geleden sinds de laatste update.

Vandaag afgehaald bij het postkantoor.
Eindelijk een keer zo’n carter in mijn handen.
Met bijbehorende 19mm carb en alle montage middelen en pakkingen.

Aangezien het toch geen tour weer meer is ga ik even een en ander repareren/ vervangen:
– ander stuur, deze was krom
– daar omheen nieuw stuur schuim
– nieuwe complete handvaten en hendels
– alle kabels nieuw, was ook wel nodig. de gaskabel zat nog met 1 draadje vast. gelukkig niet geknapt onderweg.Motorisch:
– nieuwe krukas lagers
– nieuwe zuigerveren
– mijn DR cilinder monteren op het evo carter– en mijn achter klok reviseren, zodat die weer een paar kilometer mee kan.
8 november 2010 om 18:40 #465667Lekkere verse carters8)
Denk dat dit icm de dr evo ERG leuk gaat lopen
8 november 2010 om 18:47 #465668Nice:D Carters zien er erg netjes uit. Altijd fijn om met nieuwe onderdelen te werken.
De citta even onder handen nemen is ook nooit verkeerd. Heb je weer wat te doen;)
Succes met het in elkaar bakken van je blok. Ben benieuwd:)
8 november 2010 om 18:54 #465669Bedankt! ik ben ook erg benieuwd hoe het zal lopen.
@ Speedbuxy: als ik zo vrij mag zijn PM ik je als ik vragen heb? Ik zit vooral raar te kijken naar die carb, zitten twee tuitjes aan de zijkanten waar ik al niet helemaal wijzer van wordt.
Enige wat er in principe op zo’n carb gemonteerd moet worden zijn de gas kabel en benzine slang, en uiteraard het filter.
8 november 2010 om 19:02 #465671Heey Steven,
Mooie carters kerel, gaat zeker lekker lopen met die combinatie met een dr evo cilinder.
Ben benieuwd
8 november 2010 om 23:22 #465683steven osh :
Je bedoeld dat tuitje(s)zeker bovenaan bij de gas schuif?
Daar hoef je niks van aan te trekken die hebben iets met de overloop van het vlotter te maken.
Als je verder ergens vragen of hebt in de future mag je altijd pmen
9 november 2010 om 08:08 #465685Die beide tuitjes zijn voor de ontluchting van de vlotterkamer.
9 november 2010 om 20:44 #465695oke dat verklaart een hoop. ik ben alleen nog niet helemaal wijzer over de manier waarop de gaskabel gemonteerd moet worden in de carburateur, en hoe het zit met de choke kabel.
kan ik die choke kabel niet gewoon weg laten?
9 november 2010 om 20:53 #465718kan maar dan moet je een handchoke hebben.
9 november 2010 om 20:58 #465719Hey Steven, persoonlijk zal ik toch wel de mogelijkheid tot een choke behouden. Zeker met het het oog op komende kou.
Je hebt verschillende soorten wat betreft de choke van een phbg. Je kan bijvoorbeeld ook een handchoke monteren als je dat makelijker vindt. klikDe gaskabel sluit je opzich wel makkelijk aan door de veer heen en dan het tonnetje bevestigen. Als tip zal ik voor het monteren van je carb. even alle maten van je sproeiers opschrijven. Net als je gasnaald en gasschuif. Mocht je straks wat problemen tegenkomen met het afstellen is deze info een makkelijk startpunt.
9 november 2010 om 21:16 #465720Ik ga achter zo’n hand choke aan, dat lijkt me wat eenvoudiger dan een kabel.
Vooral het afstellen baart me zorgen, vooral omdat het een heel ander systeem is dan zo’n 13/13. Ik zal het in ieder geval even noteren welke combinaties ik geprobeerd heb.
Gelukkig ben ik hier aan het juiste adres voor wijze raad

Eerst maar eens krukas lagers vervangen, die ook maar gelijk nieuw samen met de zuigerveren.
9 november 2010 om 21:20 #455696Steven ik heb zo’n handchoke en wil kabel choke.. pm maar als je wil ruilen
9 november 2010 om 22:13 #455659steven osh :
Ik ga achter zo’n hand choke aan, dat lijkt me wat eenvoudiger dan een kabel.Het is natuurlijk makkelijk qua montage, maar ik kan me niet voorstellen dat handchoke handig is op een Citta 😕 Je komt er toch niet fatsoenlijk bij?
Ik heb er nu wel één op m’n Ciao met Reedvalve, maar ik kan er dan wel goed bij natuurlijk (treeplankje ligt er dus wel los op). De veer is behoorlijk sterk, dus als je er niet recht van boven bij kunt, is het een hele kunst om hem op choke te krijgen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.