- Dit onderwerp bevat 185 reacties, 38 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 1 maand geleden door Steven.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 februari 2010 om 10:49 #458010
Loek :
Oranje plaatje is echte olskool daar blijf je van af man booeehh:((:Dzo is dat
en de koplampspoiler komt er nog op binnenkort, is inderdaad mooier. dat harleyrek en de buddyseat voorlopig nog niet, ik moet de brommer elke dag de trap op
sjouwen naar mn appartement, dus bespaar daarmee wat gewicht. plus ik rij er toch alleen op, een buddyseat is daarom overbodig.mvg
11 februari 2010 om 13:45 #458012Hey
mooie citta ! ik zou willen dat ik er 1 had 😉 misschien ga ik een projectje make van een citta als ik mijn crossmotor heb verkocht 🙂 dan heb ik genoeg om hem echt gaaf te maken 😉
14 maart 2010 om 10:56 #459186tijd voor een nieuwe uitdaging.
deze citta is bedoeld voor mijn kameraad z’n zusje. de schat wordt 16 binnenkort en wil dan graag met deze citta de weg op.
heeft jaren stilgestaan in de schuur en nooit onderhouden, en dat heeft hem geen goed gedaan. alles zat los en volkomen bedekt met stof en modder.
ik heb hem maar even helemaal schoongemaakt en het blok er onder vandaag gehaald.electronisch origineel blokje, met een 12/7.
nog geen kenteken, maar daar zorg ik wel voor

dus de komende tijd ga ik het volgende doen:
achterbrug opnieuw verven
alle kappen, de vering en het achter- en harleyrekje opnieuw matzwart maken
remmen afstellen en nieuwe handvaten monteren
nieuwe banden monteren
ontbrekende bouten en moeren monteren en alles zo afstellen dat hij door de keuring heen komt.mvg
14 maart 2010 om 11:14 #459188Die kleur vind ik echt MOOI.
Ga je serieus veren spuiten, bezigheidstherapie!
14 maart 2010 om 11:50 #459189
erikbloemberghey steven mooi cittatje ik vind deze kleur echt heel mooi. ik zou wel ff de koplamp oren ff omdraaien deze staan op de kop greetz
14 maart 2010 om 12:34 #459193erikbloemberg :
hey steven mooi cittatje ik vind deze kleur echt heel mooi. ik zou wel ff de koplamp oren ff omdraaien deze staan op de kop greetzmoi Erik, dat was me ook opgevallen toen ik het vergeleek met mijn eigen citta.
jammergenoeg is de kleur die al die tijd bedekt is geweest door de kappen er veel lichter uit, de kleur van het frame is behoorlijk veranderd. dat is al wel te zien aan de koplamp oren waar een spoiler heeft gezeten. of er heeft een beunhaas dat frame gespoten. 😕

groeten
14 maart 2010 om 12:56 #459196is inderdaad n mooi kleurtje, bordeaux rood?
bij mij ligt nog n frame van n si, metallic bordeaux rood best nog n nieuw ding met elek blok alles.
die stond bij de schroot voor 15 euro:no gekke mense…De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 maart 2010 om 13:16 #459200ritze :
werk die reserve tank van je ?
dat is echt goeie voor een tour en dergelijke.
of… nitro methanol:duivel hehereservetank? waar heb je het over 😕 :lol
14 maart 2010 om 13:37 #459201OG dat is n buddy seat omg srry man hahaha
leek net alsof er een dopje boven op zit daarom dacht ik dat het een tankje was 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.20 maart 2010 om 18:11 #459414

Onlangs de kappen, vering en de achterbrug opnieuw matzwart gespoten. Zoals te zien is, het frame is eigenlijk té lelijk, maar ik knap de brommer op voor iemand anders die niet zoveel geeft om de lak, eerder dat de brommer door de keuring komt.
Anders had ik het frame naar de coater gebracht…blokje er ook al op gemonteerd nadat ik alles schoon had gemaakt.
Ik sleutel in huis zoals je ziet. het is even behelpen ( lees het is k*t), maar ik heb geen keuze.( woon in een flat)
Dit weekend even een lijstje samenstellen van wat ik nog nodig heb, en dat volgende week in huis halen.Ondertussen ook bezig met m’n zwarte citta om die nog even grondig aan te pakken voordat de Olle Grieze tour losbarst.
jullie meningen/ tips worden zeker gewaardeerd.
mvg
20 maart 2010 om 18:19 #459416word al mooi,
de keuring is wel streng, ik heb ook wel eens een brommer laten keuren,
als je nog een std keurings blokje nodig hebt, dan kun je van mij wel eentje gebruiken.
jij woont in oosterhaar niet? is 3 minuten van mijn huis.20 maart 2010 om 18:32 #459419ja klopt, oosterhaar inderdaad
bedankt voor het aanbod. er zat gelukkig wel een std. blokje bij en een 12/7 sproeier 48. proefrit om de snelheid te checken ga ik nog maken zodra die helemaal in orde is.
ik kon nergens vinden wat de exacte eisen zijn voor de keuring, behalve die ik zelf wel kan bedenken. heb het topic/how-to hier nog niet gelezen.
goede banden met genoeg profiel
remvertraging van 4m/sec kwadraat
claxon
verlichting ( remlicht en kentekenverlichting niet verplicht voor brommers van vóór 2006)
kilometerteller
handels van de rem moeten volledig aangetrokken kunnen worden terwijl je vingers rond het handvat zitten
kabels weggewerkt, voetstepjes en kappen in orde,
en uiteraard alles recht, wielen in spoor en goed leesbaar framenummer.wie nog specifieke eisen en voorwaarden kent, dan hoor ik het graag!
21 maart 2010 om 12:24 #459429Geen speling in voorvork en brug,
je snelheid mag met correctie max 30 kmph zijn. (daar zit je al snel boven bij hun rollerbank)Voer je een brommer in? dus heeft al buitenlandse papieren dan doen ze alleen technische keuring. (niet zo streng)
Heb je brommer zonder papieren? dan kunnen ze ook je cilinder inhoud, carburateur, bloknummer etc. controleren.
6 juni 2010 om 10:23 #461801De opknap project van de rode citta, die ik zou opknappen voor een kennis, staat voorlopig op een laag pitje. Vanwege geld gebrek kunnen ze nog geen onderdelen kopen. Ik hoop ooit nog eens wat meer vooruitgang ermee te boeken maar voorlopig zal dat ding niet de weg op gaan.
En aangezien ik binnenkort ( augustus t/m november) 4 maanden ga varen om mijn opleiding af te ronden heb ik eigenlijk wel wat beters te doen.
Zoals mijn eigen citta onderhouden.
Vandaag een stuk richting Hoogezand gereden, maar moest na een paar kilometer terug omdat ik vergeten was te tanken. Dan maar wat foto’s.
Onlangs die gilera desing kappen geruild met Docs911. Dat type kappen wilde ik altijd al hebben, omdat ik het wel mooi vind.
Het zou me teveel werk zijn om mijn citta in de originele kleurencombinatie te coaten, zoals die uit de fabriek kwam met dat ‘gilera design’, dus daarom laat ik het hier bij.

en dat in het openbaar…

Er kwam steeds meer publiek een kijkje nemen. Als ik zo’n koe zie denk ik maar aan 1 ding: bbq-en!Ik ga nog proberen een koplamp spoiler in dat zelfde ‘design’ te bemachtigen ( als die er zijn..) en anders ga ik zelf met sticker vellen aan de slag.
reactie worden gewaardeerd!
6 juni 2010 om 10:38 #461802he bah vieze koetjes 😛 mooi cittatje !
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.