Vespa-Ciao.NL
:: Steven’s Citta

Home Forums Perso’s Projecten Steven’s Citta

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 186)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Steven
    Topic starter

Grote waardering gaat uit naar Martino voor het aannemen van post uit Italie, terwijl ik vanavond de Azoren Archipel passeer en dus nog aan boord ben. Mijn laatste aanwinst is deze 41 Malossi Ipermatic cilinder 😀

Florian
      Moderator

Le cilindero de Malossi 41mm Ipermatic replica:thumb
        Mooie aanwinst Steven, ga je er ook mee rijden?

Anoniem

Mooie aanwinst Steven!

Martino
          Moderator

Ik weet niet wat ik mooier moet vinden, de cilinder of het feit dat jij de Azoren passeert. 😀

Het gaat je goed aldaar, hopelijk krijg jij ook meer het weer zoals hier momenteel.

Het cilindertje is geen probleem natuurlijk ligt hier naast zijn broertje.

piontek
            Bijdrager

😀 Lot’s of Ipermatic over there!
              @Steven: nice that you enjoyed the kit. Use it well:thumb

speedbuxy
              Bijdrager

Martino :
                Ik weet niet wat ik mooier moet vinden, de cilinder of het feit dat jij de Azoren passeert. 😀

Dat geeft maar aan dat je een spaarder van niks bent:pest:D
                Want okay daar varen is leuk, maar het gaat niet over een ipermatic kit heen:haha

Maar mooie kit hoor steven:thumb
                Ik neem aan dat je hem gaat gebruiken?
                Dat zal je dan zeker niet gaan tegen vallen voor een 41mm:thumb
                Want die pakt de meeste 43mm cilinder als ontbijt en een paar 46mm cilinders wel als lunch:D

Steven
                Topic starter

@ Piontek; yeah thanks I will use it some day, i didn’t buy it to put on a shelf :thumb
                  @ Martino; bedankt he :thumb
                  @ Florian, Buxy; Ik zit nog te prakkiseren over wat ik ermee ga doen. Ik wil opzich eerst mijn DR afrijden, heb minder dan 300 km gereden met mijn vers inelkaar geflanste evo blok. De DR had ook nieuwe zuigerveren en liep weer als nieuw.
                  Maar ja de kans is ook groot dat zodra ik thuis ben ik direct de DR eraf haal, deze cilinder inrij en de eerst volgende tour ermee ga rijden.

Hoe dan ook ik ga dat cilindertje gebruiken, hoewel het een pen 12 is, kan ik met twee van die busjes toch mijn huidige kruk blijven gebruiken, was ook doorslag gevend voor het aanschaffen.

Hopelijk kan ik nog ergens wat reserve zuigerveren op de kop tikken, die waren niet echt verkrijgbaar geloof ik ( correct me if i’m wrong)

groeten vanaf de Atlantische Oceaan, ZZW van de Azoren. lang leve satelliet internet!

erikbloemberg

mooie aanwinst steven ben benieuwd hoe het loopt op je evo

Steven
                    Topic starter

Ik ook Erik, het schijnt dat deze cilinder wel rap is voor een 41mm

Komende week, nog snel voordat ik op vakantie ga, gaat de Malossi 41mm Ipermatic er aan geloven. Met behulp van twee zuiger adapter busjes kan ik hem mooi monteren op mijn pen10 kruk.

Ik wil met deze cilinder de Olle Grieze tour rijden :thumb

Florian
                      Moderator

Ik zou voor de Olle grieze dan wel even wat beste inrijd-kilometers maken.
                        Want met de olle grieze zou het allemaal wel volgas gaan gehehe, en het zou zonde zijn als dit kitje vastnaaid

Steven
                        Topic starter

Ja man het inrijden kan nog weleens een probleem worden, daar heb ik niet zoveel tijd voor. Misschien wat te krap aan omdat ik ook nog een week op vakantie ga.
                          Ik kijk of ik er aan toe kom, anders nog maar even mijn vertrouwde DR laten zitten en daarmee de tour rijden.

Steven
                          Topic starter

Afgelopen week bezig geweest met de Ciao Porter van member ’the bique’

Blokje liep erg slecht, door een verrotte bougie en een hele vuile carburateur. Na schoonmaken en een nieuwe bougie en benzine filter loopt het blokje weer goed.

De setup is origineel;
                            CP carter
                            12/10 carb met sproeier 50
                            Originele vario

CiaoGutti
                            Bijdrager

supergrappig ding die porter! 😀
                              Voor de rest, keurig perso 😉

Edjuh
                              Bijdrager

Leuk man, om aan zo’n ding te mogen werken!

Moet die bobine niet afgeschermd worden?

Grappig uitlaatje ook.

Steven
                                Topic starter

Ja deze porter schreeuwt erom helemaal opgeknapt en opnieuw gecoat te worden. De bodem van de bak is al doorgeroest en vervangen door een aluminium profielplaat

Die bobine zit inderdaad op een hele vreemde plaats, niet beschermd tegen het weer. Misschien ga ik daar in overleg met de eigenaresse nog wat aan doen. Sleutelen aan zo’n brommer is toch wat anders dan aan mijn eigen.

De uitlaat is vrij apart, door een semi flexibele slang in plaats van een buis. De uitlaat moet eigenlijk opgeknapt en gelakt worden.
                                  Verder wil ik de kabels van de remmerij en de verlichting nog wat netter wegwerken.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 186)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.