Vespa-Ciao.NL
:: Steven’s Citta

Home Forums Perso’s Projecten Steven’s Citta

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 186)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Donateur

De Leo is onderin sterker dan de Proma alst goed is. Maar we zullen zien wat het wordt. Mijn blokjes doen ook nooit wat ze officieel moeten doen 😛

Bram Hanegraaf

Ja maar leovince krul is een laagtoerige pijp, dus zal op een evo engine niet goed presteren.
        Denk eraan: Proma cc trekt niet bijster goed op hoor!

hansieb
        Moderator

Compenseer je dan wel weer door een wat grotere pully.

De combi 43 DR + Proma circuit moet gewoon lekker gaan:

Persoonlijk op een 43DR Evo vind ik de Calibrata nog het lekkerst rijden.
          Met vario rijdt dit echt weer een stukkie beter dan proma circuit.

Florian
          Moderator

Ik zou als ik jouw was gewoon een pouli 65 monteren, en een leuke uitlaat (Proma cc, calibrata o.i.d)

Steven
            Topic starter

Ik heb inmiddels een Proma CC liggen ( thanks Martino) die ik er een dezer dagen even onder hang. Verder ga ik eerst het blok en de brommer grondig schoonmaken.
              Sproeier 72 gaat er in en poelie 65. Ben benieuwd hoe het dan rijd. Het blok moet wat meer toeren gaan draaien.

Gister merkte ik dat de carb los zat, handig systeem van polini met zo’n boutje. Daar gaat dus borgmiddel tussen. Geen idee hoe lang dat al zo was, ik ben dinsdag heen en weer Delfzijl gereden en heb niks gemerkt.

Iedereen tot dusver weer bedankt voor de tips :thumb

Tonni
              Moderator

Zolang je O-ring het afsluit maakt het niet zo veel uit als de carb. iets bewegen kan. Het voelt na verloop wat losjes omdat de O-ring glad wordt van de olie.
                Het is inderdaad een wat wankel bevestigingssysteem maar het maakt de montage wel makkelijk..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Gerarduz
                Donateur

@ Stevn VArioooooooooooooooo!

Het is maar een tip!
                  Pak er nu nog 1, nu je nog wat moois krijgen kan!

Steven
                  Topic starter

Minder dan 1kw, daar word ik niet vrolijk van. Dat gaat je nog héél lang achtervolgen 😀

Ja zeker Gerarduz, van vario ga ik dit jaar werk maken. Enige wat ik eigenlijk nodig heb is een goede naaf, de rest schaf ik wel nieuw aan.
                    Ik ben totaal nog niet bekend met vario systeem.

Als ik het goed begrijp heb ik het volgende nodig:

Malossi vario ( nieuw?)
                    Malossi snaar voor Si ( sowieso nieuw)

Achternaaf (gebruikt)
                    Achterkoppeling ( zat te denken aan die 90mm imi van jmpb) ( nieuw of gebruikt)

Drukveer ( nieuw)
                    Rollen
                    Ik ben dat hele vario topic en de how-to’s al aan het doorlezen, dat zal vast e.e.a. verklaren.

hansieb
                    Moderator

Immi koppeling van jmpb niet doen, aangezien je de trekveer niet kan veranderen.

Gewoon setje aanschaffen van rond de 120 euro met naaf + achtervario.

Waarschijnlijk zit je dan op:
                      – Malossi vario + drukveer 60 euro
                      – Malossi snaar 15 euro
                      – Trekveertjes malossi vario 15
                      – Test rolletjes 14 euro

– Achtervario + achternaaf 120 euro
                      – Malossi vertanding 1:9 of cif 1:9,5 95 euro

Totaal 319 euro

goedguus
                      Bijdrager

Tonni :
                        Het is inderdaad een wat wankel bevestigingssysteem maar het maakt de montage wel makkelijk..

Idd en doordat je het boutje tegen het carter aan draait verneuk je het carter er ook mee..
                        Daarom heb ik dit op school gemaakt.
                        Ben alleen niet in staat er meer te maken omdat de leraar dat niet wil hebben..
                        Voordeel is ook dat je nu geen carb van 125 euro hoeft te kopen maar 1 van 65/80 euro er op kan!

sjbtje
                        Bijdrager

netjes 😀

Steven
                          Topic starter

hansieb :

Totaal 319 euro

ja doei 😉 319 euro steek ik er niet meer in, da’s me te gek. tik ik liever een complete set op de kop ergens.

@goedguus; dat is wel een ideale oplossing, al voldoet het huidige met dat schroefje ook wel.

Vandaag de proma gemonteerd, enige minpuntje is dat de aansluiting op de uitlaatmond niet goed zit als ik de uitlaat op de gebruikelijke manier vast maak.
                            Daarom maar op deze manier, met wat ijzerdraad en de verloop moer aan een tapeind boven ipv onder.

Is een beun oplossing, maar liever dit dan die uitlaat buigen met kans dat de uitlaatmond van de cilinder af knapt.

Ook zit sproeier 72 er nu in. Poelie 65 haal ik deze week nog even. Morgen een testrit, ben benieuwd.

Javad
                            Donateur

Je hoeft inderdaad geen 319 eu uit te geven.
                              Gewoon een compleet setje kopen met gele drukveer en 1:10,5 vertanding.
                              Als je die voor 120 kan kopen zou dat heel mooi zijn.

Dan hoef je alleen een nieuwe snaar te kopen voor 15 eu en een testrollensetje is ook wel aan te raden.

dan ben je in totaal dus 150 euro lichter en eventueel iets meer als je goeie malossi rollen en trekveren wil hebben.

En o ja, een grote variomoer is ook aan te raden.

<3 Thunderstone
                              Check mijn perso!

Florian
                              Moderator

Ja inderdaad 319 euro is echt veel te veel.
                                Gewoon opzoek gaan naar een leuk setje van 80-120 euro, 1 tje met malossi of polini voorvario ben je ongeveer 140 euro kwijt, en dan een snaartje. alles boven alles max 175 euro.

dat ben ik ook ongeveer kwijt. maar ik heb ook alles nieuw gekocht behalve de koppeling en klok.

Frank80cc
                                Donateur

waarom zal je alles nieuw aanschaffen ? voor 150 euro heb je complete malossi vario .. 😀

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 186)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.